Het leek me handig om eens een goede Simcity 4 (Rush hour) tread te maken. Ik ga morgen Rush hour halen en ik kijk wel errug uit naar die u-drive it missions! *) Maar hebben jullie ook zo'n moeite om over die 40.000 inwoners te gaan? Bij mij blijft'ie een beetje schommelen tussen de 35.000 en 40.000, terwijl al mijn balkjes netjes groen zijn enzo.... Heeft er iemand trouwens nog een goede tip om het verkeer goed doorlopend te houden? Als ik nl. een grote stad heb is mijn hele wegennet naar de klote
Betekend toch spitsuur ? Zelf vind ik het een van de beste games ooit gemaakt, omdat er overal wel wat aan de hand is en die wolkenkrabbers zijn zo vet
Ik ben zo slecht in Sim City Ik kom nooit verder dan een klein dorpje, en vervolgens vlucht ik van schaamte de stad uit.
Heb ff de site bezocht, ziet er leuk uit, maar er is niet echt denderend iets veranderd, je kun nu alleen ook zelf in een autotje rijden en je hebt wat nieuwe highways en veerboten en monorails... Kijk voor meer info op Simcity 4 Rush Hour
Ik vind die dubbele wegen echt da bom, dat bied gewoon de ultieme uitweg als je echt een kut wegennet hebt
Kan, maar dan heb ik ook geen antwoord gekregen waar ik veel aan had, want ik kan nog steeds geen fatsoenlijke stad op poten zetten.
Misschien dat dit helpt Region Strategy Guide Pick a city that you want to develop. Make sure the city has surrounding neighbors, especially around the sides of the city you are planning to work with. You can make it easy for yourself by pausing the simulation when you are planning out your city. Start by making single types of cities, i.e. either all residential, commercial, or industrial. Begin with the residential city. Plan out streets and leave open areas that you may want to develop later. Connect the roads to the two neighbors in your corner. In your residential city, place a natural gas power plant in the corner of your city. Query the natural gas power plant and reduce its funding to approximately 20%. Zone a small parcel of high density industry around the natural gas power plant to create some jobs. Zone high density residential in any configuration you please. Un-pause the game and watch your residential zones develop until demand tapers off and then pause the game again. De-zone your industrial areas and replace them with residential. Save the game and exit to region. Open a new city that is adjacent to the city you have just built. Create this new city as an industrial city. Start by putting in a coal power plant. Once again, query your power plant and reduce its funding to about 20%. Zone high density industry and connect the roads to the residential city. Un-pause and watch it develop. As development tapers off, pause it again. Save the game and exit to region. Go back into your residential city. Zone more high density residential. Un-pause and watch it develop. At this point you should see a pattern emerge. Keep going back and forth between your residential and industrial cities, zoning new areas as demand warrants, and raising the funding on your power plants as needed to fill demand. In time, put in police, schools, hospitals, and other essential buildings, but not until absolutely necessary. It is possible to run a residential city for a very long time with no services other than fire and basic education. Your industrial city will require heavy fire coverage. Your cities should be making money hand over fist at this point. Once you are at a high enough population, exit to the region. Choose a city that is adjacent and connected to your residential city. Plop down a natural gas power plant. Zone a small amount of high-density commercial. Un-pause and watch it develop. When demand tapers off, pause, save your commercial city and exit to region. From this point on, it's up to you to decide where to take your cities. Keep jumping in and out of the three cities to un-pause, zone, pause, save and exit. Using this method, you should be able to achieve beautiful residential and commercial cities that have minimal distress as well as industrial cities that are completely high tech. Another bonus over time will be towering skyscrapers for your commercial zones. Keep in mind that you do not need to make all residential, all commercial or all industrial cities. There is always room to be creative and mix things up a bit.
Ik heb het nog nooit zo gedaan maar het lijkt me wel een aardig idee...dus proberen maar zou ik zeggen..
mmm ik heb hem op dit moment in mijn bezit, hoe kom je daaraan op zondag avond denkne jullie dan misschien...tja goede bronnen he Maar goed het ziet er wel grappig uit die nieuwe dingen het zijn vooral kleine handige verbetereingen, iets grotere scholen etc..
ja, als je de vierbaansweg op veel plekken in je stad aan legt (dus zeg maar tussen de verschillende wijken) krijg je veel minder problemen met de doorstroming van het verkeer