Het grote halo-detail topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Vinelli, 7 feb 2004.

1. loris65

loris65 4-stroke chief

Leuk Bevonden:
    0
    wat ook erg gaaf vind: in een deathmatch, als je opponent in een tank zit, en dan van heel ver weg vuurt, je ziet dan een mooi spoor, en als je zelf in die tank zit, zie je gewoon dat dat ding enorm hard schiet.. heerlijk,

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Het geluidseffect is ook erg mooi. Zet je geluid maar eens hard. Ga met een tank aan de ene kant van BG staan, schiet naar de andere kant(ong.. 300 meter) en het geluid van de knal komt 1 of 2 seconden later.

3. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Das idd wel goed ja, maar wel jammer is dat een granaat pas kan ontploffen als die op de grond komt (3 sec daarna), het zal wel vet zijn als je m gooit, en drie seconden later ontploft, in de lucht of op de grond

4. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    nooit op legendary gespeeld?
    heh
    ze werpen zich als hongerige wolven op je, juist dankzij het schield hou je het wat langer vol (elek schokjes) . Als ze er eenmaal door zijn, maw je shield is down, dan ben je in een paar seconden dood omdat ze dan wel doordringen...je ziet dan ook de MC dood liggen op de grond terwijl de Flood Spores naar binnen dringen en wroeten. Uitgewerkt genoeg..je bent dan dood...

5. Zuka_'Zamamee

Zuka_'Zamamee Ready when you are

Leuk Bevonden:
    1
    Natuurlijk heb ik 'm op legendary gespeeld! Ik heb 'm zelfs keihard uitgespeeld! *) Maar ik heb me eigenlijk nog nooit laten doodmaken door die Spores. Trouwens, wanneer ik dood ging drukte ik meteen heel gefrustreerd op 'start' en ging ik weer verder bij m'n save-point. Ik zal volgende keer eens goed opletten.
    Ik bedoelde trouwens dat je er niks van merkt wanneer je nog LEEFT, zoals een wazig beeld en/of ongecontroleerde bewegingen. Keyes kan bijvoorbeeld nog gewoon denken maar zijn lichaam gaat als floodform met hem aan de wandel(zie het boek Halo: The Flood). 't Zou wel geinig zijn als je dat kon meemaken. :D

6. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je daar wat meer over vertellen.

7. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    komt omdat dat geen normale actie was. Keyes werd intact gelaten vanwege zijn status. Jenkins was bij bewust zijn vanwege een zwakek Spore. En Jasons DNA was niet geschikt voor overname. MC voldoet er wel aan, die is dus in een klap buiten bewustzijn.

8. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat gebeurde er dan met jenkings en jasons als ik vragen mag.

9. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt duidelijk het boek niet gelezen...
    Zij werden door de flood geïnfecteerd en werden ook zo'n combat form van de flood, verdere uitleg staat in die eerdere post van elite

10. Zuka_'Zamamee

Leuk Bevonden:
    1
    Aha, ik snap het, nu is het me weer 100% duidelijk.

Ik zou als ik jou was maar snel die boeken gaan bestellen!

Jenkins was een marine die werd 'geinfecteerd' door een flood-infection-form, maar hij blijft bij bewustzijn en kan dus volgen wat de Flood met zijn lichaam doet: vechten. Jasons was een marine die een neurologische ziekte had en daardoor niet geinfecteerd kan worden, de flood moet 'm niet.

Ik moest ff nadenken hoe het ook al weer zat, tis al weer ff geleden dat ik de boeken heb gelezen. ;)

Laatst bewerkt: 11 feb 2004
  11. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ,bedankt voor de informatie.

12. Zuka_'Zamamee

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij herhaalde ik een beetje... :D

Laatst bewerkt: 11 feb 2004
  13. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    klopt. De Forerunner bestonden uit een rijke bovenlaag en een arme onderlaag. Om deze arme onderlaag onder controle te houden ontwikkelden de rijkaards The Flood. Al snel bleek dat Flood nadat ze een lichaam hadden overgenomen helemaal geen makke schaapjes waren en dat een oproer door Flood onder de armen snel zou uitbreiden naar de rijken. Daarom besloten de rijken om de flood op te sluiten in de gigantische research stations: Halo's. Waarom ze de Flood bewaarden ipv vernietigen is niet bekend. Voor de zekerheid bouwden ze het dood alle leven wapen van Halo in, wat een keer geactiveerd is. Flood spores kunnen echter zonder voedsel zodat ze niet stierven.

Duizenden jaren later komen de Covenant aan bij Halo. Halo is voor hun een relikwie van hun voorouders. (Prophets voorouders) Dat, en ze konden de Forerunner tech goed gebruiken (covenant science is rather imitative than inovative)
    Toen een human ship ineens het systeem binnendrong naar hun heilige ring brak de pleuris uit. (boek en spel botsen hier, in het spel wordt gesteld dat de Covies het schip volgden vanaf Reach en dan opwachten in orbit. Uit de boeken blijkt dat Halo al langer in bezit was van de covies. De covenant zullen er iig niet lang zijn geweest, anders hadden ze de Flood en het wapen wel gevonden.

Zullen we hier verder over discusieren in Halo2: Geruchten en Feiten topic?

14. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    eigenlijk zou iemand een samenvatting van die boeken moeten maken ;)

15. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    wordt dikke samenvatting..op halo.bungie.org staat een tijdbalk mbt het Spartan II project en de WAR. geeft globaal inhoud H:TFOR weer...en voor het speculeren zul je toch echt de boeken zelf moeten lezen, de Halo 2 G+R thread en mij moeten raadplegen
    :D

16. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    wat was er eerst: de boeken of het spel?
    zal wel de boeken zijn maar ik vraag het toch ff :)

17. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Het spel, kan ik met zekerheid en een beetje twijfel zeggen.

18. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    het spel. De boeken zijn geschreven naa aanleiding van het spel. Bungie heeft toezicht gehouden op de inhoud, dus de verhaallijn op de boeken kun je als 'echt' beschouwen.

Deel Deze Pagina