Ik heb kabelinternet via quicknet op mijn pc. Aangezien we sinds een tijdje ook een laptop hebben wil ik graag ook op die laptop kunnen internetten. Nu is mijn vraag hoe ik dat voor elkaar krijg... Het is dus de bedoeling dat ik gewoon op mijn pc kan interenetten als de kabel in de pc zit en met de laptop op internet kan als ik de kabel in de laptop doe. iemand tips?
Wqt dacht je van een router? Daarmee kun je tegelijkertijd op de PC en de laptop internetten..... Of nog beter....wireless LAN + een wireless router.... hoef je helemaal geen kabels meer......
maar het moet toch ook mogelijk zijn dat ik gewoon mijn internetkabel rechtstreek in de laptop doe en dan op internet kan? dat heb ik liever namelijk, op deze manier heb ik ook xbox live
Je zou voor dat in iedergeval een router moeten hebben (hiermee kan je met meerdere mensen tegelijk op internet). Tenzij je elke keer je kabel wilt wisselen van je laptop naar je xbox? Routers zijn opzich niet zo duur meer. Als je goed zoekt heb je al een 4 poorts router (4 mensen die gelijk kunnen internetten) voor €30 . Je zou eens bij tweakers.net moeten kijken (pricewatch). Veel Succes!!
Jah dat kan wel, moet je alleen voor zorgen dat je netwerkinstellingen hetzelfde zijn als die van je pc. Dus even ip, computernaam etc overnemen in je laptop en je kunt kabeltje wisselen.