[ Xbox Lens binnen een jaar al defect?]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door enzopablo, 8 feb 2004.

1. Is dat zo?
    Zou wel heel relaxed zijn, ik had het geprobeert in het dash maar kon het nergens vinden.

2. dester

dester Nature one

Leuk Bevonden:
    0
    De mijne is er na bijna twee jaar met de kerst mee opgehouden. Heb alleen me gamertag naar me memory card gekopieerd, maar nou kan ik die niet naar me xbox overzetten.Ik kan wel vanuit me memory card online spelen.

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Kleine correctie op jou ewout ;)

Nee niet elke game.. b.v. Kung fu chaos saves kan je niet, zelfs niet via dashboard op een memory card zetten.
    Die optie moet nog wel ondersteund worden door het spel en niet alle spellen doen dat.
    PGR2 kan dat wel. Via dashboard kan je je saves op een mem. card zetten.

Ik maak overigens regelmatig een backup van mijn belangrijkste saves naar een mem. card. je weet tenstlotte nooit.

4. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen voor dat probleem heb ik een action replay gekocht zo kun je dus je save games backupen op de pc en zo op een cdtje branden. Het nadeel was wel dat ik kotot niet kan backupen omdat die een safe file van weet ik niet hoeveel blocks heeft echt abnormaal groot gewoon.

5. Weet je zeker dat het bij PGR2 wel kan?
    Achterop het hoesje staat memorycard namelijk ook niet aangekruist.

6. enzopablo

enzopablo I-love-Live

Leuk Bevonden:
    0
    Shit ik heb ook een ACTION replay gekocht kan ik nu niet backupen??? Ik zie vanuit mijn dashbord geen optie voor copieren van HD naar MC

Hoe kan ik files copieren naar MC

KAn iemand mij dit vertelllen moregn gaat ie weg voor repartie

7. reikoe

reikoe Xbox Mazzzter

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen mag antwoorden, mag dit is in het bijzonder gericht aan Electrichead!!

Ik heb nu precies hetzelfde:
    Ik heb m'n Xbox nu ook zo'n anderhalf jaar, maar ik krijg ook steeds vaker die melding. (en ook bij nieuwe games). Het begon bij mij ook na ongeveer een jaar, geloof ik, maar het gebeurt steeds vaker en ik begin me er nu aan te storen.
    Nu heb ik een paar vragen;

1. Viel dat nog onder de garantie?
    2. Zo nee, wat kostte de reparatie?
    3. Hoe lang was je je xbox kwijt?
    4. Hoe kun je contact opnemen met Microsoft dan?

Alvast bedankt, groeten
    Reikoe

Laatst bewerkt: 12 feb 2004
  8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Dit is mijn tweede Xbox binnen twee jaar, en deze gaat binnenkort ook dood, constant DDE's en soms bevriest het scherm een paar seconden (bijv. tijdens Amped 2).

Heel erg fijn.

9. Switchboy

Switchboy I own YOU!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan de cd speler natuurlijk ook even schoonmaken met zo'n schoonmaak cd. (die cd maak de lens schooon.) Je kan zo'n cd halen bij de betere electronica handel ;)

10. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    @reikoe
    1. Ja, het schijnt tegenwoordig twee jaar garantie te zijn op je XBox ... Of je dus ook nieuwe garantie krijgt als je 'n nieuwe XBox terug krijgt weet ik niet (wat er bij mij dus is gebeurt).
    2. Dit was dus kosteloos, Ze komen 'm netjes ophalen van UPC. Je moet 'm zelf stevig inpakken.
    3. ff denken .... (gaat nu in z'n mailbox zoeken) ...
    Tue 20/01/2004 12:20 (aanvraag gedaan, volgens mij issie die dag ook nog opgehaald, of was 't woensdag.)
    Fri 23/01/2004 17:10 (kreeg ik de melding dat ie weer onderweg was .... en de maandag d'r op had ik 'm 's middags weer terug.
    4. Via het gratis 08000233894 nummer. Zorg wel dat je je XBox SN bij de hand hebt (onder op je XBox).

Hopend hiermee al je vragen te hebben beantwoord, laat maar weten als je meer wilt eeeh .... weten :D

11. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas ... dit had ik ook proberen te doen, het bleek dat m'n XBox de CD met multitrack niet aankon en 'm weigerde meer dan +/- 2x te spinnen. Dus wijnig nut, die schoonmaakactie. :'-(

<oops, spelfout :eek: >

Laatst bewerkt: 13 feb 2004
  12. thiersie

thiersie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oei ik begin bang te worden, blijkbaar gebeurd dat véél dat ie stuk gaat!
    Wat steken jullie daar wel mee uit?
    dragen jullie er geen zorg voor? Neem je hem véél mee naar vrienden ofzo, of staat gij constant op zijn plaats?(want dan moet ik bang worden hoor, want de mijne verplaats ik niet en kheb geen garantie dusja!

13. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n oude welgeteld 2x meegenomen naar m'n ouders en vervoer 'm bijna nooit verder ... dat ding kan wel IETS hebben, lijkt me ... PC kun je ook wel wat dingen mee uitvreten voordat ie 't echt begeeft.
    En dit is dus normaal gebruik ... 't is niet zo da'k m'n p** d'r insteek ofzo ;)

14. reikoe

reikoe Xbox Mazzzter

Leuk Bevonden:
    0
    [foutje, EXCUUS]

Reactie staat nu dus hieronder*)

15. reikoe

reikoe Xbox Mazzzter

Leuk Bevonden:
    0
    Okey ElectricHead, hartelijk bedankt voor de informatie. Ik geloof dat dat alles wel is wat ik weten moet. Als er nog iets is, pm ik je wel. Nogmaals bedankt!!
    Reikoe

16. xylograph

xylograph Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje....Dat gaat snel naar z´n grootje dan en als je garantie na 2 jaar verloopt en zo´n dvd-spelertje maar 1 jaar aktief meegaat...ben blij dat ik m´n spellen van m´n HD lees. :)

17. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    leuk voor jou :{

Ik heb m'n Xbox nu al ongeveer 1,5 jaar, en heb nog nooit problemen met de lens gehad :)

18. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn lens heeft ook nog nooit problmen vertoond, ik denk toch wel een beetje dat het uitmaakt hoe je er mee omgaat, tuurlijk maakt het wel uit als je hem achter op de snelbinders mee naar je vrienden neemt, of hem alleen thuis op een plek laat staan, ik speel er niet heel vaak op misschien is dat een reeden dat ik ern iet zoveel problemen mee heb..

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    totdat je HD kapot gaat en in tegenstelling tot een legitime xbox niet kan rekenen op garantie/service.

Ik heb mijn xbox nu bijna 2 jaar en eigenlijk nooit echt problemen gehad. alleen met pgr2 heb ik om een of andere reden dat ie niet altijd meteen opstart. Maar als ie het eenmaal doet geen verdere problemen. Ook met andere spellen heb ik dit niet.
    Problemen met een drive/lens kunnen altijd gebeuren. Zo heb ik mijn ps1 een week na aanschaf ook terug kunnen brengen. En een half jaar later weer. Alleen toen begon Sony verrekte lastig te doen kwa garantie.

20. xylograph

xylograph Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaring is dat iets vaker kapot gaat als de garantie verlopen is en ik heb natuurlijk een backup vd HardDisk,enfin ik heb hetzelfde met een psx1 gehad die las alleen nog maar cd´s als je hem ondersteboven hield en m´n pc cd-rom drive´s ook al 3 keer vervangen in tegenstelling tot een HD die bij mij toch langer presteert als wat voor medium dan ook.

Deel Deze Pagina