[XOne] Verlengingsmail Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Frank, 13 feb 2004.

1. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die hun live-abo hebben verlengd met een serialnr. van een nieuwe starterskit!

Ik kreeg vandaag, 11 maanden na het aansluiten van Live, een mailtje van Microsoft...
    Hierin wordt samengevat gezegd dat me account automatisch over een maand wordt verlengd via de CC.
    Maar hier klopt niks van! Ik heb een paar maanden terug een kit gekocht bij de FRS van 30 euro en heb met die code me account een jaar verlengd. :confused:
    Ik weet ook dat er meer mensen zijn die met dezelfde manier hun account hebben verlengd. Hebben jullie ook deze mail gehad of is het voor mij écht vrijdag de 13e! :'-(

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Bellen met de helpdesk van microsoft ... volgens mij is dit een standaard mailtje dat iedereen krijgt als hun account verlengd moet worden ookal heb je dit al gedaan ... maar ik zou als ik jou was bellen

3. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zou ik ook doen.. ik zou het niet afwachten.... beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen

4. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    OK... ik heb gebeld. Die verlenging staat idd geregistreerd en loopt gelijk achter mijn huidige periode aan als die eindigd volgende maand. Mocht dit fout gaan en er wordt toch geld afgeschreven dan moet je ff bellen (0800 023 3894).

Ik zou voor de zekerheid toch nu al bellen als je het op dezelfde manier hebt verlengd. Dan weet je zeker dat je accountvelenging is geregistreerd, en dan weet men dat je daar ook eerder voor hebt gebeld als ze toch die verlenging niet goed doen straks...

5. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    is dat nummer nederlands, vorige keer dat ik belde kreeg ik een spaans-sprekende chick aan de lijn.

6. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Net ook gebeld, komt op het volgende neer:

* Doe je niks, dan word je account automatisch per maand verlengd en op je Credit Card in rekening gebracht.
    * Kies je in je Live Dashboard voor een jaar verlengen, dan word er direct nadat je eerste jaar voorbij is, je account met een jaar verlengd en op je Credit Card in rekening gebracht.
    * Kies je in je Live Dashboard voor per maand verlengen, dan word er direct nadat je eerste jaar voorbij is, je account met een maand verlengd en op je Credit Card in rekening gebracht.

* Koop je een starterskit, dan kun je je account voor een jaar verlengen en krijg je voor hetzelfde geld dus een headset erbij.

Je moet dus gek zijn om je Xbox Live abonnement met een jaar te verlengen via het XBOX Live Dashboard en op je credit card te laten boeken.
    Gewoon een Starterskit kopen is de beste oplossing als je een jaartje verder wilt.

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dan heb je niet goed opgelet want je kunt met gemak her en der een starterskit voor 55 euro of zelfs minder kopen. Effe rondkijken voordat je koopt. Dan bespaar je dus 5 euri en hebt inderdaad een gratis headset erbij.

8. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Het enige probleem is dat je het niet kan stopzetten. Ik gebruik Live niet superveel en ik heb om dit moment niet zoveel geld dus wil ik hem op de 14e niet verlengen, alleen die optie kan ik nergens kiezen. Weet iemand toevallig de oplossing hiervoor.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Op de 14de of eerder moet je bellen ... dan word gelijk je account stop gezet

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Aanvulling: Er loopt op dit moment een aktie waarbij je bij bepaalde games en consolepacks een Xbox Live starterkit voor de helft van de prijs kunt kopen. Kijk maar eens hier. De aktie duurt tot 30 april.

11. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zegt dat mailtje niets anders dan dat je Starter Kit verlenging 12 maanden Xbox Live bevat. Als je na die 12 maanden niet stop zet of verlengt met een kit gaan ze pas verlengen.

Bij jou staat er:
    - Your Starter Kit pre-paid yearly subscription to Xbox Live(TM) covers 12 months of Xbox Live(TM) service. Unless you cancel your subscription before the end of the 12 months, your subscription will automatically renew to a yearly subscription, and you will be billed €59.99 VAT included until you cancel it.

Bij mij stond er:
    - Je Starter Kit voor het vooruitbetaalde jaarabonnement op Xbox Live(TM) houdt ook 12 maanden Xbox Live(TM)-service in. Als je je abonnement niet opzegt voordat de 12 maanden zijn verstreken, wordt je abonnement automatisch omgezet in een jaarabonnement. Er wordt dan €59.99 per jaar Inclusief BTW in rekening gebracht totdat je het opzegt.

Volgens mij kunnen ze dus nooit ineens je CreditCard gaan leegpompen :)

Laatst bewerkt: 15 feb 2004
  12. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik snap het niet helemaal? Dus als je niet belt, wordt er ook nog eens 60 euro van je CC afgeschreven?:confused:

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt want dan gaat men er vanuit dat je verlengt

als je nog niet verlengt hebt met een starter

officieel gaat de verlenging van je starter kit pas in op het moment dat je contract af loopt

14. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, ik bedoelde dus wanneer je je abonnement verlengt hebt met een starterkit. Dan hoef je toch niet te bellen wat frankie ons adviseerde?

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nope is niet nodig

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja, mensen. Die mail van Microsoft is dermate verwarrend (en onjuist) dat je bijna zou gaan denken dat ze het er met opzet om doen. Er klopt echt geen moer van.

Eerstens kun je je account niet managen via de genoemde SSL website.

Tweedens wordt je credit card niet belast wanneer je je account al met een starterkit code verlengd hebt.

Derdens staat de verlenging volgens de email standaard op maandelijks en ook dat is onjuist want hij staat standaard op jaarlijkse verlenging.

Vierdens moet je voor een beëindiging niet naar die billing website gaan maar moet je de Xbox Live helpdesk bellen.

Vijfdens kun je via de billing website je email adres niet veranderen maar moet je dat eveneens via je Xbox Live dashboard -> Account Management -> Billing doen.

'Tis wel om te janken, zo, nietwaar? |:-

17. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
  18. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind die brief ook al verwarend. Ik zelf heb 3 live accounts waarvan ik er een van wil stop zetten en ze zijn alle 3 op mijn creditkaart geactiveerd.

1 Dus als ik goed heb gelezen moet ik om die ene stop te zetten bellen naar 0800 023 3894 voor de 14e??

2 En de andere 2 accounts als ik niks doe worden automatisch verlengt en gaat dus 2x automatisch €59,99 van mijn Creditkaart af na de 14e (De 2 xboxen staan allebei op een jaar verlenging)

3 Maar als ik b.v. 2 nieuwe starter kits koop (Bij Free nog steeds €30,-) en die code gebruik dan wordt per account het ook een jaar verlengt, gaat er na de 14e geen extra geld van je creditkaart en dus kost het mij voor een jaar verlengen van 2 accounts maar €60 euro in plaats van €120,- en heb je zelfs weer 2 nieuwe headset bij ??8) vaag....

Dit klop zo??

19. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Jep, dat klopt allemaal.
    Kun jij hier een link posten naar deze aanbieding bij de Free Record Shop?
    Want voor zover ik weer is de prijs fdaar allang weer € 59.95.

20. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    is toch erg scheef allemaal, je kan dus voor 60 euro met een jaar verlengen, maar dit kan ook dmv een starterskit voor 60 euro (of mischien dus 30 zelfs) + een gratis headset

het zou toch logsich zijn dat het verlengen op de via je dashbord dan rond de 30 euro kost? zeker als je nagaat dat ze in de winkel voor een losse headset 30? euro vragen...

heel vreemd allemaal, ik ga in ieder geval een nieuwe kit kopen (hoop dat hij nog steeds 30 kost...)

Deel Deze Pagina