Ik ben van plan hier thuis een netwerk aan te leggen tussen de Xbox en nog 2 PC's zodat ze allemaal tegelijk verbinding kunnen hebben met internet en zodat de PC's gegevens kunnen uitwisselen. Ook zou het handig zijn als bijde PC's de printer kunnen gebruiken en dat we spellen over het netwerk kunne spelen. Er werd mij geadviseerd dit door middel van een router te doen maar ik geen idee hoe ik de boel nou moet aansluiten en wat ik met de instellingen van de PC moet doen. Kan iemand dit op een beetje een duidelijke manier uitleggen of weet iemand ergens een duidelijke uitleg op internet?
hey, google is op zich wel handig maar hier voor jouw een paar links. Router/netwerk aanleggen Een uitleg over de aanleg, eigen ervaring van iemand hopen dat je hiermee wat verderkomt Hier thuis hebben we ook een Router staan, 4 pc's en 1 xbox erop. Met printen hebben we altijd 1 pc aanstaan (waarop de printer is aangesloten) maar we kunnen printen klikken vanaf elke pc in het huis
Ik heb dezelfde situatie als jij schijterwt. Ik heb het opgelost door een switch neer te zetten waarop de modem, de xbox en de 2 computers staan aangesloten. Nu hoeft er geen pc het internet te delen(en hoeft ie niet altijd aan te staan) en ik kan gewoon netwerken tussen de 2 computers. Het werkt allemaal hardstikke lekker.
ik heb de boel dus aangesloten en wil de boel instaleren met de instalatie CD. maar het wil niet echt lukken... eerste vraag: welke moet ik hier kiezen de bovenste of de onderste? (heb bijde geprobeert) tweede vraag: deze foutmelding geeft ie. wat moet ik doen? nee, resetten heeft geen zin. zoals je op het plaatje (onduidelijk) kan zien brand bij de lampjes die bij de tweede ingang horen (naar oude PC) het onderste oranje lampje niet. waarom niet? edit: de handleiding stelt niks voor en de helpdesk in niet te bereiken en ook nog eens engelstalig.
ik heb met mijn router nooit zown installatie gehad, of in die trant. hopelijk dat anderen er wat over weten. maar ik plugde erin, effe firewall erop instellen, en klaar . Hope Someone else knows ... let's wait
ik ben ondertussen al wat verder en kan op alle systemen al internetten. er zijn alleen wel wat "probleempjes" 1. de oude PC win (98.) kan de nieuwe PC (XP) niet vinden en we kunnen van de nieuwe naar de oude ook geen bestanden verzenden. 2. het internet (chello) wat normaal gesproken snel was is nu het ene moment gewoon snel een minuut later weer ongeloofelijk traag (je zou bijna denken dat ie niks meer doet). kan iemand me hierbij helpen. ik smeek u
installeer op de oude pc win 2000, da werkt een stuk beter met winXP dan win98...anders moet je zelf ff de DNS server opzoeke en een IP-adres invulle...
je snelheid v internet: denk eraan dat je het wel met z'n 3en moet delen, als je de xbox aan heb staan, word er verbinding naar gepompt terwijl de xbox geen internet nodig heeft als je gewoon een normaal (geen live) spel speelt. probeer is je utp kabel eruit te trekken van je xbox (als die aanstaat) als je internet niet meer reageert. doe ik n.l. ook