[XOne] Dedicated server

Discussie in 'Games' gestart door Soda, 17 feb 2004.

  1. Soda

    Soda Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ADSL van HCCnet (upload varierend tussen 500 en 600). Ik kan zowel dedicated als niet dedicated 16 man lagloos hosten in RS3. Nou vroeg ik mij het volgende af: Als ik nu een extra xbox aanschaf zou ik dan in met me ene xbox in me dedicated server op de andere xbox kunnen spelen of veroorzaak ik dan lag....iemand hier ervaring mee?
     
  2. CaptainM

    CaptainM JALLA JALLA!!!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    tussen de 500 en 600? Ik neem aan dat je KiloBITS bedoeld en geen KiloBYTES. Ik denk dat het dan gaat echt wel gaat lag-en.

    550/8=68,75KiloBytes

    Misschien gaat het lukken, maar dan moeten diegene die ook inloggen op jou server een zeer snelle verbinding hebben. Met name ook een snelle ADSL-verbinding.

    Trouwens, ik dacht dat je maar per IP maar 1 Xbox op Live kon hebben. Dus als ik jou was zou ik eens goed nagaan of je wel een 2de IP-adres van HCCNet kan krijgen.
     
  3. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb 512 upload en ik kan dedicated 16 man hosten en niet dedicated geeft ie 8 aan
    waar ligt dat aan?
     
  4. Soda

    Soda Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 500-600 is 't spul dat in het xbox dashboard te vinden is.


    Ik ken gasten die met z'n 5en op één verbinding hebben gespeeld. Die verbinding had echter niet de snelheid die nodig is om te hosten.
     
  5. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij moet dit in principe kunnen, ik denk dat je verbinding het iig wel aan moet kunnen.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heel simpel ... je speelt bij een dedicated server niet mee ... en je xbox kan dan al zijn rekenkracht gebruiken voor het spel

    als je zelf speelt moet hij de positie van jou berekenen maar ook de positie van jet tegenstanders... dus je gerbuikt meer bandbreedte en rekenkracht van je xbox ... vandaar 8

    Je deelt je bandbreedte met je 2de xbox ... dus moet je je bandbreedte door 2 delen ... is dus niet handig... tevens heb je dan ook 2 gamertags nodig ... 1 voor de dedicated server en 1 voor je zelf... dus je veroorzaakt inderdaad lag (je kan dan minder mensen hosten).... Beide xbox'en connecteren met de xbox live server
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2004
  7. Soda

    Soda Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al drie tags, dus dat is geen probleem....ik wil alleen weten of iemand het al eens geprobeerd heeft
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zoals ik al zei

    Ja het veroorzaakt lag ... je kan het spel voor minder mensen hosten

    Je gebruikt namelijk het dubbele van je data stroom(je hebt tevens 2 dezelfde originele spellen nodig ... ook een dure grap) ;)


    xbox 1 --> xbox live --> xbox 2 (dedicated server)
    xbox 2 --> xbox live --> xbox 1
    xbox 2 --> xbox live --> xbox 3 (enz)
     
  9. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    dat begrijp ik...maar waarom kan ik maar 8 man hosten met een 512 upload terwijl anderen er meer kunnen hosten?
    heeft dat met package loss te maken en zoja is daar wat aan te doen?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De dedicated server versus host is afhankelijk van verschillende factoren

    Dit heeft met je verbinding te maken...

    Het tijdstip dat je speelt
    ADSL of Kabel
    Provider
    Waar de mede spelers vandaan komen
    hangt van het spel af
    eventuele package loss
    enz

    Package Loss heeft ook verschillende oorzaken:

    Slechte bekabeling
    Slechte Modem of Router
    ADSL of Kabel
    Provider
    Infrastructuur naar je huis
    eventueel de afstand naar je Provider
    De situatie van je medespelers
    enz
     
  11. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb demon ADSL 2048/512
    aan mn medespelers of tijdstip ligt het niet... voordat je een RS3 game start geeft ie recommended aantal spelers aan ..in mij geval dus 8
    aan het spel ligt het ook niet want met Wolfenstein heb ik precies hetzelfde

    waarschijnlijk dus package loss. ik woon niet zo ver van de centrale...ik zal eens een andere modem proberen
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Met jouw verbinding kan je volgens mij maar een game voor 8 mensen hosten ... Kabel is hoe gek het ook klinkt nu iets stabieler dan ADSL (hangt ook van je regio af) .... Heb je wel eens gehost voor 16 man? Ondervonden ze toen lag?

    Hmmm ... dit probleem is lastig op te sporen ... het verbaast me eerlijk gezegd dat Soda zowel als host en als dedicated server 16 man kan hosten zonder lag.... Dit lijkt me namelijk niet echt logisch

    er zijn 2 abo's van HCC die een hoge upload hebben

    In beide gevallen is de download ook hoog ... stel dat Soda HCCnet plus heeft... is het logisch dat hij meer mensen kan hosten ... in beide gevallen 16, omdat hij een hogere upload en download heeft dan jouw connectie ... dus daar kan het ook nog aan liggen
     
  13. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    het verbaast mij omdat andere mensen die ik ken met een 512 upload en dezelfde of een lagere download meer mensen kunnen hosten
    weet eerlijk gezegd niet of zij ook 8 spelers als 'recommended' aantal hebben
    dus soda zeg het maar ..welke abo heb jij?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2004
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De download is ook van belang bij een host sessie ...omdat je meer data moet verplaatsen ... 2MB is veel ... maar kan ook de bottleneck zijn
     
  15. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    oke..dan weet ik weer wat meer
    bedankt voor de heldere uitleg :)
     
  16. Soda

    Soda Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb HCCnet ADSL Plus € 45.37 € 33.95 € 79.32 4096/640 kbit/s Fair use Policy.

    IK zou zeggen probeer gewoon eens 16 man te hosten. Ik dacht ook eerst dat ik het niet aan kon, maar het bleek dus wel te kunnen.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    en de andere klagen niet over lag? Het is logisch dat je geen lag hebt, omdat je host .... maar andere kunnen wel last hebben van vertragingen ....
     
  18. Soda

    Soda Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat snap ik.......Ik heb een aantal clanmatches gehost terwijl ik zelf meespeelde en heb alleen maar positieve reacties gehad >>>

     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heel mooi dan is de Lancode van RBS3 goed gebouwd ... :) en je hebt al een betere verbinding dan de meeste live'rs upload is iets beter en download is goed...
     
  20. CaptainM

    CaptainM JALLA JALLA!!!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ADSL Extreme van SpeedXS 8196/1024Kbits Dit is dus een van de snelste internetverbindingen die er nu zijn.

    Bij Rainbow Six 3 krijg ik ook een recommended aantal spelers van 8 gegeven als ik een game wil hosten. Als ik dan gewoon 16 kies dan kunnen er gewoon 15 man bij mij joinen zonder problemen en zonder lag. Is dus blijkbaar niet zo betrouwbaar wat er staat aangegeven bij recommended players.
     

Deel Deze Pagina