[PS2] Final Fantasy X-2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 18 feb 2004.

  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jaja, de game is eindelijk uit (hier in Belgiƫ toch al, normaal 20 februari). Ik heb de game juist gekocht en ga hem direct spelen.

    Ik zal laten weten hoe hij is en hopelijk doen de andere die de game ook al hebben het ook.


    Developer: Square Enix
    Publisher: EA
    Memery gebruik: minimaal 221kb
     
  2. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Final Fantasy is cool, alleen vind ik dat ie onderhand wel wat uitgemelkt is/wordt.
     
  3. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Eindelijk ligt de game waar ik dit jaar het meest naar heb uitgekeken in de winkels. _O_
    Desondanks zal ik toch nog even met zwetende handjes van ongeduld moeten wachten tot ik hem binnen heb, aangezien ik hem had besteld bij een online shop en hij nog verstuurd moet worden.

    En toch maak ik me een beetje zorgen om deze game. Ik ben namelijk doodsbang dat voor de allereerste keer een FF game me zal gaan tegenvallen. Als ik namelijk in bladen en op het internet lees hoe de game in elkaar zit dan lees ik dingen die me ietwat tegenstaan. En dan doel ik niet op de kritiek die je hier en daar hoort dat het een meidengame zou zijn, want dat boeit me echt helemaal niets. Mijn probleem is meer dat het niet echt een traditionele FF game is geworden, maar meer een soort van experimentele game. In plaats van een nieuw groot meeslepend verhaal ga je nu verder met het vorige deel en kom je ook weer terecht in al die gebieden die je al kent uit FF X. Je speelt nu ook voor het eerst met zogenaamde Chapters die weer verdeeld zijn in losse missies waarbij jezelf voor een gedeelte kunt bepalen wat je wel of niet wilt gaan doen. Dit in tegenstelling tot de vorige delen waarbij je gewoon de weg volgde die je door de game werd opgelegt. Wat mij echter het meest tegenstaat is het nieuwe gevechtssysteem. Die uit FF X vond ik gewoon perfect en het is dan ook jammer dat ze dit nu weer hebben vervangen door een systeem dat veel hectischer is. Ik wil gewoon lekker strategisch te werk kunnen gaan zonder constant opgejaagt te worden doordat je te snel moet gaan lopen reageren.

    Maar misschien loop ik me wel druk te maken om niets en wen ik er binnen de korste keren alweer aan. Ik blijf er echter bij dat ik geen liefhebber ben van veranderingen als dat niet nodig lijkt. :)

    Ondertussen ben ik nu nog steeds bezig met die andere PS2 rpg Arc the Lad en ik moet zeggen dat die me zeer goed bevalt. Qua graphics e.d. kan hij niet tippen aan Final Fantasy X-2, maar qua speelbaarheid en plezier is hij echt top. Het zal mij dan ook gaan benieuwen welke van de twee ik uiteindelijk het beste ga vinden.
     
  4. Silverdrake

    Silverdrake Enter the Dragon

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Al maken ze final fantasy delen tot ik 80 ben, van mij mogen ze en ik koop elk deel :D Staat gewoon elke keer weer voor een fantastisch verhaal met diepe karakters en super gameplay. En dan heb ik het nog niet eens over de altijd geweldige grafx/movies en muziek gehad.

    Alleen jammer dat het PS2 only is, omdat ik het leuk zou vinden dat alle platformen van deze geweldige spellen zouden kunnen genieten!
     
  5. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    mij kan het spel gestolen worden....
    PS2, hehehehe!!!!

    /Mod Bedankt voor je loze fanboy-achtige bijdrage. Als je niets zinnigs hebt te melden dan hoef je ook niet te reageren. - GothicRulez
     
  6. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ff gameplay is hopeloos achterhaald en kan mij echt niet meer boeien
     
  7. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dit spel samen met FF:CC een schande voor de FF-reeks. Van wat ik gezien heb is dit echt net een parodie erop. Onnozole karakters en weinig tot geen verhaal. Dat is nou juist hetgene wat FF voor mij zo aantrekkelijk maakt. Het verhaal van deel 7 was fantastisch en die van 10 mocht er ook wel wezen. Ik begrijp dat ze niet de hele tijd op hetzelfde willen voortborduren, maar dit vind ik echt niet normaal en ik hoop dat deel 12 weer een echte FF game worrdt.
     
  8. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    gfx van het spel zuigen meestal. Het geluid is ook niet perfect. Maar gameplay is zeer goed en verhaal ook!!!!!
     
  9. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    Dees word volgende week samen met baldurs gate dark alliance 2 in mijn boodschappen karretje gegooit, en ik ben benieuwd:cool:
     
  10. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Vind ik niet. Uitmelken is in mijn ogen als een concept voor een spel/film/boek eindeloos wordt toepast, totdat er niks van het hele concept overblijft.
    Al die spel series van EA vind ik bijvoorbeeld behoorlijk uitgemolken. Zij redeneren in mijn ogen echt zo van: we hebben de licentie, daar moeten we ook gebruik van maken. En dan wordt dus ook vooral gericht op de 'main stream', personen die een spel kopen vanwege de naam en de faam (die het vroeger had).
    Films zoals Jaws, Halloween, Friday the 13th and Police Academy zijn ook behoorlijk uitgemolken.

    Final Fantasy spellen gebruiken allemaal dezelfde naam. Maar de spellen zijn allemaal totaal verschillend. (je moet Final Fantasy meer zien als een predicaat op een spel dat aan een bepaalde kwaliteit moet voldoen, dan als gewoon een spelnaam)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb de game eventjes gespeeld en ik zit al vast, ja vast. Niet door een te moeilijk gevecht maar gewoon omdat ik vast zit en ik zou niet weten hoe op de weg moet geraken waar ik moet zijn. Dat is al een minpunt waar de nieuwe spring-functie voor zorgt.

    In de gevechten heb ik mijn nog niet echte verdiept omdat er nog geen 'echt' gevecht is geweest. Momenteel is het gewoon op X drukken tot dat het gevecht gedaan is.
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Play.com laat me net via Email weten dat m'n bestelling, FF X-2, verstuurd is.

    :cool:
     
  13. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    volgende week heb ik hem dan ook:d...:cool:. samen met deeltje x en ps2:9
     
  14. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit spel nu al een paar uur achter elkaar gespeeld en hij is net zo verslavend als de andere delen. _O_
    het vechten is ook wel verbeterd, characters vallen nu bijvoorbeeld tegelijk aan en wachten niet tot een andere heeft aangevallen. alleen jammer dat je niet meer kan summonen.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2004
  15. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    wat!!!!geen guardian forces!!!??? Sinds Final Fantasy 2 heeft elke FF guardian forces gehad. -sight- Toch heb ik m maar besteld, want FF staat altijd voor kwaliteit.

    een vraag: Weten jullie misschien of de europese versie van FFX-2 de international version +extra mission is? (net zoals bij FFX het geval was)
    Deze is namelijk wel uit in Japan en bevat extra dresses en een extra super moeilijke baas ala de dark aeons van FFX.
     
  16. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Nee helaas, de Europese versie bevat die extra's jammer genoeg niet.

    Edit: Overigens worden dit goede maanden voor de PS2 rpg liefhebber. Kunnen we nu al spelen met rpg's als Dark Chronicle, Arc the Lad en Final Fantasy X-2, op 26 maart komt eindelijk het eerste deel uit de .Hack serie naar Europa en nu is ook nog eens bevestigt dat de strategische rpg Disgaea: Hour of Darkness op 28 mei uitkomt. En dan te bedenken dat ik eigenlijk van plan was om een NTSC PS2 aan te gaan schaffen voor o.a. die laatste twee games en dan komen ze nu gewoon allemaal naar Europa. _O_
     
  17. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    jammer :eek:.... ik had er wel op gehoopt:eek: :'-(
     
  18. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar je kan wel verandren in een soort Aeon toch met Pain dacht ik.
     
  19. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1

    thnx voor de edit:... toch maar goed dat ik ee nnieuwe ps2 heb besteld:9
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb de game nu al zo'n 11 uur gespeeld (zo'n 23% ver, 2de chapter) en ik zit nu in het huis van LeBlanc. Mannetjes allemaal op level 22 of 23.

    Gisteren, toen ik nog in het 1ste chapter zat kwam ik bij de Youth Leagua Headquartes een klein wezentje tegen (vijand) dat op Vivi van FFIX trok maar dan met een kap i.p.v. een hoedje. Vreemd genoeg werd ik door dat wezentje afgeslacht terwijl ik met de rest van de vijanden in die sector geen problemen had. Hetzelfde bij de Thunder Plains, maar daar werd ik afgeslacht door iets grooot en ook in het dingen Forrest werd ik afgeslacht door een water achtige rechthoek/bol (kwam ook in FFX voor).


    De game is goed, maar alleen wissel ik nooit van dressphere. Wat volgens mij niet echt de bedoeling is.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004

Deel Deze Pagina