Welke 5.1 boxenset bij Xbox ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MasterCp, 7 jul 2002.

1. MasterCp

MasterCp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil een 5.1 boxenset kopen voor me xbox en kheb al breedbeeld tv + Adv. Scart.. maar nu wil ik ff weten welke boxen ik het best kan kopen en het liefst een set waar ik niet al te veel extra dingen voor hoef bij te kopen maar dat ik snel klaar ben :)Wie weet welke ik het best kan kopen ?

2. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    sony heeft wel leuke setjes (versterker+boxen) check de sony website

3. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Creative® Inspire 5.1 Digital 5700

http://www.tweakers.net/pricewatch/23128

En als je goed kunt zoeken heb ik gehoord dat de voorganger ook prima werkt. Deze is zo'n 100 euro goedkoper.

http://www.tweakers.net/pricewatch/25236

Laatst bewerkt: 7 jul 2002
  4. Crosis-nl

Crosis-nl lurking around

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch wel DE thread over al je vragen over Surround geluid e.d. :)
    Daar zitten een aantal deskundige die je aardig op weg kunnen helpen ;)
    ----> KLIK

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is alleen jammer dat deze setjes geen groot muziek vermogen heeft.
    Vermogensspecificaties Creative 5700.
    7 watt (RMS) per surround-satelliet (x 4)
    Krachtige 30 watt (RMS) SLAM subwoofer
    21 watt (RMS) centraal kanaal.

Voor de beste geluidkwaliteit kan je beter kiezen voor een
    normale Dolby Digitale versterker.
    Bijvoorbeeld Philips FR 996 € 401 bijna net zo duur als de Creative 5700 maar helaas zonder luidsprekers .
    Maar wel 100 Watt per kanaal.

6. MasterCp

MasterCp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch wel DE thread over al je vragen over Surround geluid e.d. Daar zitten een aantal deskundige die je aardig op weg kunnen helpen

Die thread zag ik staan 5 sec. nadat ik die van mij had gepost ]:-
    Maar goed bedankt voor de reply :p
    word nog een moeilijke keus welke set ik ga nemen..

7. SpLoP

SpLoP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ook een surround recierver kopen...
    alleen moet je wel opletten dat je er een koopt met alle geluid-decoders erin.

8. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt echt neit uit hoor die watts als zo een creative setje daatwerkelijk 7 watt haalt zonder veel vervorming is dat meer dan zat. als je 100watt door je boxen kan pompen dan ben je echt wel behoorlijk doof hoor.

het gaat allemaal niet om het aantal watts het gaat om het rendement dat een speakers heeft. Dat RMS klopt meestal ook voor geen zak hoor moet je eens naar de hoeveelheid watt je voeding van je versterker is, dan zul je er achter komen dat hij minder watt is dan je totale aantal watts van je versterker die in de speceficaties. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen.

9. Quasar de Duif

Quasar de Duif Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe lang die snoeren zijn van al die kleine speakers van creative inspire? Of is het draadloos?? Ik neem aan dat je al die boxen niet naast elkaar moet zetten maar een beetje verspreid over de kamer.

PS. krijg je dan nog wel geluid uit je tv-boxen zodra je je xbox op dat setje aansluit?

10. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Die informatie staat er normaal bij.

en nee ze zijn niet draadloos :)

11. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dus die voorganger (Creative DTT 3500) en daar zitten 2 snoertjes van ong. 7 m bij, en 3 van ong. 4 m. Dit zal bij die Inspire wel gelijk zijn denk ik (ze zijn iig lang zat naar mijn idee).
    En je krijgt nog wel geluid door je tv-boxen als je je xbox daarop aansluit, ik zet mn tv-geluid echter altijd uit wanneer ik ga xboxen, want t geluid uit mn speakerset is veel beter.

12. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Ik verzeker je dat ze hard zat gaan!!!:eek: :9 Ik heb mijn Creative DTT 3500 nog nooit helemaal open gezet, anders hebben niet alleen de buren er last van, maar de hele straat :p (Ik gebruik ze niet alleen voor mn boxie, maar ook voor muziek)

13. Quasar de Duif

Leuk Bevonden:
    0
    De Creative DTT 3500 kan je toch niet aansluiten op je Xbox? En de 5300 ook niet toch? Alleen de nieuwste (5700) kan je erop aansluiten als ik me een aantal posts nog herinner.

14. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 3500 is de voorganger van de 5700, je kan hem dus wel aansluiten, de 5300 bevat geen receiver zoals de 3500 en 5700

15. daburnd88

daburnd88 penny for your beer!

Leuk Bevonden:
    0
    hmzzz

kijk nu eens gewoon op i-net. de 3500 heeft een optische aansluiting en kan dus erop aangesloten worden. de helft van deze vragen zijn niet eens nodig als mensen nu gewoon eens niet zo lui zouden zijn om eens op i-net wat op te zoeken.

16. daburnd88

daburnd88 penny for your beer!

Leuk Bevonden:
    0
    hmzzz

Ik know, ik heb het setje ook. Ik gebruik em voor muziek, film en gaming. En het gaat echt dik hard. Ook al draai je de versterker helemaal open, vervorming van geluid treed niet op. En je kan er nog wat meer op aansluiten zoals een 2e subwoofer aangezien deze set nogal wat over vermogen heeft. Wat dat betreft hebben ze zich erg ingehouden wat betreft het geven van specificaties van hun setje. Dit is weer eens wat anders als die crap waar je altijd van die stickers op ziet met "2000 watt pmpo".
    Mijn oude stereo set met decoder heb ik er inmiddels uitgekicked, begon toch een matig resultaat te geven tegenover deze creative set.

17. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

Is er veel verschil tussen zo een creative setje en zo'n sony setje van rond de 400 euro?

18. macksplack

macksplack Guest

tuurlijk zo'n sony set is veel beter

19. Quasar de Duif

Leuk Bevonden:
    0
    Die Creative setjes zijn oorspronkelijk gemaakt voor de pc. De Home cinema sets zijn van rond de 500 euro zijn gemaakt voor woonkamers met perfect geluid dus. Ikzelf heb nu ook zo'n Home cinema set van Philips voor 560 euro en echt meesterlijk geluid.

20. giorgio

giorgio dizzy en dexter

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ook voor een echte home cinema set gaan er staat er nu een hele leuke van phillips in de winkel ik geloof dat die 599 euro kost redelijke prijs toch?

Deel Deze Pagina