IDE of ATA moederbord?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ssj2_vegito, 19 feb 2004.

1. ssj2_vegito

ssj2_vegito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuw moederbord kopen. Nou had ik een vraag. Ik heb van verscheidene bronnen vernomen dat er verschil zit tussen IDE en een ATA moederbord. Kan iemand hier mij al vertellen of er verschil is. En zo ja, wat dan?

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    De soorten die jij daar noemt, zijn geen moederbord soorten, maar data transmissie standaarden. Je hebt bijv. een ATX moederbord of een micro-ATX moederbord.

Volgens mij zijn de ATA standaarden sneller en beter dan de ide. ATA wordt ook vaker gebruikt. Het zijn standaarden die er zijn om je bijvoorbeeld je harde schijf mee te lezen en beschrijven.

Hoop dat je er wat aan hebt.

3. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Eh naar mijn weten zijn IDE en ATA hetzelfde, ik denk dat jij het verschil bedoelt tussen ATA en S-ATA
    Hierbij is S-ATA een nieuw aansluit type voor je harde schijf (deze moet dat echter wel ondersteunen.
    Dit betekent nieuwe aansluitingen, dus een oude harde schijf kan niet op een S-ATA aansluiting, maar op een moederbord met S-ATA zitten wel de oude vertrouwde ATA aansluitingen dus kan je je oude harde schijf aansluiten. Het voordeel van S-ATA is dat je kleinere kabels nodig heb, en dat het sneller is als ATA

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Richard heeft helemaal gelijk...

Deel Deze Pagina