Ik speel regelmatig op mijn pc het spel Wolfenstein: enemy territory. Ik heb een redelijk oude pc met 800MHZ celeron en een Nvidia TNT 2. Ik kan met spellen meedoen tot 48 spelers zonder lag. Het is 1500/128 bits verbinding van chello classic. Hoe kan het zijn dat de Xbox, met 733 MHZ celeron en een nvidia geforce 2 toch maar 16 spelers ondersteunt. Terwijl het Live netwerk zo krachtig is. De xbox is in vergelijking veel beter dan mijn pc maar toch is het via Live eigenlijk slechter. Hoe kan dat?? Ik heb ook geen sterke netwerkkaart ofzo gewoon een ding van 10/100 Mbit. Kan iemand mij dit uitleggen. alvast bedankt.
Komt omdat je dan speelt op dedicated/game-servers die hebben een veel grotere capaciteit dan het hostprincipe dat je via XBL gebruikt. Correct me if I am wrong.
Dat heeft er mee te maken dat de xbox ook als server gebruikt word met heel veel pc spellen log je in op een sever waar een hele dikke lijn achter hangt dus je hoef eigenlijk maar een klein beetje informatie op te halen. maar omdat de grbuikers op xbox live de servers maken is het aantal gebruiker beperkter. Ook heeft het er mee te maken dat ze in de netcode om over live ook bandbreedte moeten reserveren voor voice communicatie. Het heeft dus eiegelijk niets te maken met de performance van je pc of xbox maar gewoon hoe breed de verbinding is van de server waar je op speelt. Met jou verbinding kun je misschien max 6 man hosten maar effectief kon je op live maar 4 speler hosten. omdat je maar een upload hebt van 128 ga je naar een sever van iemand die een upload heeft van 640 dan kan je met 16 man spel ook met jou verbinding dus het heeft met name te maken hoe hoog je upload is. En op de pc heb je veel meer te maken met dedicated servers en dat heb je bij xbox minder
bij Xbox Live is het een 'peer to peer connection'. Net als bij Kazaa. Bij pc is het een heel ander verhaal. Daar worden servers gebruikt met snelheden van T1 en T3, zulke snelheden kan je nooit thuis hebben en dus kan je ook niet meer dan 16 man hosten. Meestal zijn deze servers in univerciteiten en andere instanties(het zou wel heel opvallend zijn als je een xbox gaat gebruiken als server in een universiteit of op je werk). Maar hopelijk begint Microsoft met de realese van halo 2 met echte DEDICATED SERVERS die max 32 players kunnen ondersteunen.
Vandaar de oproep aan mensen met een snelle internetverbinding, zet je Xbox af en toe in de dedicated mode!
dan nog heeft het weinig zin want er zit een max aantal speler in de spellen dus meer als 16 man kan nu niet. En dedicated server op live zal waarschijnlijk beteken extra betalen als bij een mmorpg. Wat ik wel hoorde als gerucht is dat halo waarschijn 24 player zal bevatten maar is een gerucht.
Dus T1 en T3 gebruikers kunnen wel spellen hosten met 48 man, maar omdat live het tot nu toe niet ondersteunt met zijn spellen, kan xbox live nog niet met meer dan 16 spelers. En als Microsoft dan zo'n supercomputer tevoorschijn haalt, dan kan bijv. een spel dat meer dan 16 spelers ondersteunt ( Halo 2 ) wel gespeeld worden. Ok thnx. Enne waar haal je zo'n omega vette verbinding vandaan??
Volgens mij was het maximum voor live helemaal niet 16 spelers, maar dat ligt aan de games. De games ondersteunen 'maar' tot 16 spelers maar volgens mij kan in de toekomst ook met nog meer mensen gespeeld worden.... En ik denk dat dit er nog wel aan zit te komen, aangezien de snelheden van breedbandinternet ook steeds omhoog gaan. Correct me if I'm wrong
Het ligt inderdaad aan hoeveel er ondersteunt wordt in de game. Maar ze kunnen dat limiet makkelijk ophogen.
ja dat kan, maar dan heb je alleen maar dedicated servers nodig die een T1 connectie hebben en hoger(en dat kost geld$$$$). je kan niet met je lullige ADSl Lite kabel een game van 48 man hosten.
Als je hier over nadenkt dan vraag je je weleens af waarom je geld betaald voor Xbox Live, ik bedoel wat doen ze met je geld behalve onderhoud op Servers......
Waar denk je dat je de Download Content vandaan haalt?En nog andere dingen,en ze hebben het toch ook moeten ontwikkelen,is ook heel veel tijd en geld ingestoken en nog steeds...
Ok ok, veel goede verhalen langs horen komen ! Maar hoe willen ze er dan voor zorgen dat Halo 2 echt een Warzone Multiplayer krijgt ?!
Door waarschijnlijk een dedicated server op te zetten met een hoge up en download snelheid zodat die meer spelers kan toelaten. En ze moeten de multiplayer engine aanpassen voor meer spelers.
dat val inderdaad een beetje tegen aan xbox live, het onbreken van door microsoft gehoste dedicated servers. hoop dat ze dit met halo2 wel gaan doen ik vind 48 man trouwens wel erg veel, of zijn die levels ook gigantisch groot? capture the flag lijkt me bijvoorbeeld erg lastig met 24 tegen 24 max 24 man lijkt me prima voor halo 2, lekker 12 tegen 12 ctf in grote maps
Om eerlijk te zijn mis ik het niet zo. veel spelers op een server is leuk, maar bij een race game is het meer dan genoeg en bij Counter Strike en RBS 3 vind ik het eigenlijk alleen maar relaxter !
Ik hoor toch over steeds meer spellen dat ze 32 man tegelijk gaan ondersteunen. Star wars: batllefront en mischien halo 2 en nog een spel?