Zyxel 650 Router en MSN

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JAW-001, 23 feb 2004.

  1. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met een router van zyxel, ik krijg MSN audio niet aan de praat, video wel. :confused:
    Ik heb geprobeerd de poorten(NAT) voor msn open te zetten, maar dit werkte niet, ook het openzetten van alle poorten werkt niet.

    Of heeft iemand ervaringen met een andere router waarbij het wel werkt. Ik zit erover te denken om een andere aan te schaffen omdat deze router 'slechts'een upload van 832kbit heeft.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2004
  2. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik heb een ander tip voor je, het heeft weliswaar niets met msn te maken, maar wel met 'audio'

    Je kan namelijk Skype downloaden en daarmee met je vrienden 'telefoneren'!
    Het heeft echt een top kwaliteit, en heeft absoluut geen lag (althans, minimaal) (kwaliteit is te vergelijken met normaal telefoneren (huistelefoon)

    En/dus stukken beter dan msn!

    (kan je ook uitproberen of het via Skype wél kan ;))
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  3. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    En al die spyware lekker binnenhalen :)
     
  4. Silverdrake

    Silverdrake Enter the Dragon

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk niet zijn vraag. Waarschijnlijk heeft hij een lijst met vrienden en die moeten dat ook allemaal installeren dan ( wie weet zijn oma in australie )

    Dit is wat je doet : installeer in ieder geval de laatste versie van MSN ( een versieprobleem zorgde voor mij voor heel veel problemen ) en zorg dat je vrienden dezelfde versie hebben.

    Wat je ook kan proberen : ( cut & pastewerk ) Als je in je registry gaat vogelen vergeet dan niet de orginele waarde ergens op te schrijven!!!

    Click on Start --> Run
    Type in "regedit" and then click OK (without the " )

    Navigate through the registry editor to:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger

    Select the "Server" key, Right click, and select "Modify"

    Change the value data to:
    gateway.messenger.hotmail.com:80

    --------------------------------

    En, de audio ports voor MSN zijn 5004-65535. dus probeer die open te zetten op je firewall.

    Succes!

    EDIT : ik las dat je je poorten al open hebt gezet, niet nodig dus :) Ik las ook ergens dat dit een bug is met MSN 6.1 en dat mensen met versie 4.X WEL gewoon kunnen audio-en met de zelfde set-up. Misschien de moeite waard om dat te proberen
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  5. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Badkiller bedankt, maar zoals Silverdrake zegt, dan moeten al mijn vriendjes dat ook installeren terwijl iedereen al MSN gebruikt.

    Silverdrake, bedankt voor de info, ga het ff uitproberen!
     
  6. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dezelfde ADSL modem (annex A)
    Dit is wat ik uit mijn modem haal:

    Line Status: Up
    Upstream Speed: 864 kbps
    Downstream Speed: 2048 kbps

    Die 864 kbps Upstream Speed is het maximale wat dit modempje kan halen.
    Je kunt geld uitgeven voor een ander modempje, maar dat garandeerd je niet dat je 1024 kbps gaat halen.
    Sommige providers hebben ook aan hun kant apparatuur staan wat niet harder gaat dan 864 kbps.

    En wees blij...want als je ADSL over ISDN had gehad, dan had je de beschikking over maximaal 640kbps Upstream Speed.
     
  7. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Zyxel 650 Router en MSN

    Toch blijft het vreemd dat je een 1024 upload verbinding neemt en er vervolgens een modem van 832 bij krijgt.
    Maar dit probleem heb je bij meerder providers. Ik zal dan ook maar eerst eens een andere router lenen en uitproberen of er wel een snelheidsverschil is.
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    He gasten,

    ik heb de Zyxel Prestige 650H. Kan iemand mij ff vertellen hoe ik porten kan open zetten want in het menu krijg ik niets gevonden...

    Alvast mucha thanks
     
  9. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    In het menu van je router ga je naar Advanced Setup: NAT

    Bij SUA klik je Edit details aan, nu kan je poorten openzetten voor een bepaald IP adres, oftewel PC in je netwerk.
     
  10. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Jah, dan is het idd niets voor jou, maar dat is dan ook het enige probleem met skype: weinig mensen hebben het.

    *@X Kombat X: En er zit géén Spyware bij!!!:eek:
     

Deel Deze Pagina