Xbox hapert!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tronky, 8 feb 2004.

  1. krullenbol

    krullenbol Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    opla, ik heb hem terug van gisteren
    met samsung drive i.p.v. thompson drive
    harde schijf is dan wel gewist, maar dan heb ik ook een excuus om opnieuw te beginnen spelen hé :)
     
  2. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Stel dat ik mijn Xbox zou terugsturen zou ik eerst goed naar het registratie nummer kijken op de onderkant van je xbox (die witte sticker). Want ik hoor wel eens van die verhalen dat de Xboxen wel gerepareerd worden maar gewoon op 'een stapel' met gerepareerde xboxen komen en je dus niet je eigen Xbox terugkrijgt maar die van een wildvreemde. Zo kan het dus zijn dat je eerst een Thomsondrive had en nu ineens een Samsung. Correct me if I am wrong.
     
  3. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kreeg vrijdag een kaartje in de bus waarop stond dat ze aan de deur waren ze geweest en ze maandag terug zouden komen.
    Ik belde dus maandag naar UPS, ze vroegen mijn naam en adres, ik gaf alles op. En ze zeiden me dat ze die xbox maandag tsn 12 & 5u zouden langsbrengen.
    Ik blijf de hele dag thuis, niemand komt!!!
    Ok, ik ben vandaag nog eens naar UPS, geef terug mijn adres en naam, wat blijkt? Ze vinden geen pakje onder mijn naam!
    Dan bel ik naar microsoft voor een trekkingsnr, ik bel terug naar ups en dan zeggen ze daar dat dat pakje naar HOogstraat ofzo verstuurd werd maar ik woon in de vanderstichelenstraat!
    Nu zou ik hem normaal morgen moeten krijgen.


    Ok, nu net komt er hier een marginaal mens van UPS samen met haar KIND die xbox leveren!
    Op het eerste zicht een nieuwe xbox(in plastiek enzo) maar er zitten krassen op de xbox vanbuiten(niet veel maar er zijn er) en het is een xbox met een ander serie nr!
    Alles van m'n harde schijf....
    Godverdommme:mad: KUT:mad::mad::mad:
    En die xbox maakt zelfs verdacht veel geluid:mad:


    EDIT: ik zal vanmiddag eens een dvd bekijken en zien als hij hem nu vlekkeloos afspeelt.
    Trouwens, toen ik hem voor de eerste keer wou opendoen(m'n diskdrive) dan ging het niet eens...
    Waarom krijg ik nu zo'n nieuwe xbox met oude drive?
    Het is terug een thomson, niet dat ik dat erg vind maar waren die samsungs niet beter?
    (zucht, top spin ventje opnieuw maken, live account recoveren, kotor terug 30u opspelen, ....en dat voor nx)
    En waarom moet ik godsnaam een volledige nieuwe xbox krijgen als er enkel iets mis was met m'n dvd drive?
    Kutservice
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  4. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Shit man... Je hebt dus echt zware pech gehad... :mad: Die van mij kwam trouwens ook in plasic aan, en dat was gewoon mijn xbox (had mn naam & adres enzo op t apparaat geplakt). Dus het is niet te zeggen dat dit een nieuwe xbox is. Straks is er dus gewoon wat fout gegaan, en heeft iemand anders jouw savegames!

    Lijkt me verstandig om de klantenservice opnieuw te contacteren...
     
  5. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik gedaan en volgens hen is het een splinternieuwe xbox.
    Met krassen...
    Nog een vraag: als je een nieuwe xbox zonder cd opstart zie je dan buiten memory & music ook xbox live staan op het dashboard?
    Dat is bij mij nu het geval, maar is dit bij elke nieuwe ongebruikte xbox zo?
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  6. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Denk het wel ja, normaal pas als je de eerste keer xbox live sofware download. Maar je moet nu dus ook weer 60 euro voor een nieuwe account betalen?
     
  7. krullenbol

    krullenbol Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij zaten er ook enkele krasjes op, maar lijkt me voor de rest toch wel een nieuw toestel

    zal dan ook wel normaal zijn dat dat xboxlive onderdeeltje er standaard op zit hé
     
  8. gerjan

    gerjan Guest

    bij mij zat het er ook al op, en ik heb toch echt een versie 1.1 xbox dus lang niet een van de nieuwste.

    Bij mij dus standaart 4 opties

    1Muziek
    2Memory
    3Xbox Live
    4Settings

    of 1 en 2 andersom weet ff niet meer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2004
  9. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Hm ok maar die krassen zijn toch niet normaal voor een nieuwe.
    Het is echt een diepe kras vanvoor op de cd houder.
    En hoe zit het nu met garantie?
    Ik heb nu een ander serie nr...
    En ik snap echt niet hoe ze mijn xbox niet meer konden repareren...Het was gewon iets met de dvd drive volgens mij.
     
  10. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien dat dat toch echt het geval is, dat je nu gewoon een tweedehands gerepareerde Xbox in bezit hebt die niet van jou geweest is.
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    dat weet ik wel zeker, dat ik die nu heb, heb paar maanden geleden een nieuwe gehad, en manufacturing date is mei 2002..
     
  12. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor ook ik heb sinds een maand problemen met mijn Thomson drive,ik snap niet dat Microsoft die bagger drives nog steeds gebruikt,ik bel MS wel van de week om het op te lossen,als ik ooit een nieuwe xbox koop wil ik eerst in de winkel weten welke drive er in zit(even openen en sluiten,moet kunnen toch?)want ik neem nooit meer een Thomson drive,wat een waardeloze troep zeg......bah bah bah....ergernis overheerst als ik aan Microsoft denk.
     
  13. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook al enige tijd last van vastlopende spellen/fims en vooral het niet accepteren van de DVD. Afgelopen zaterdag gebeld, maandag werd de Xbox al opgehaald en ik hoorde net dat hij vanmorgen al is teruggebracht._O_ Wat dat betreft, zeer snel en absoluut goede service.

    Ik zal eens kijken vanavond. Ik hoop dat ze me er een Samsung drive in hebben gezet, die is ook met het afspelen van cd's duidelijk beter. Heb gelukkig wel mijn serienummer opgeschreven. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze je een andere 2e hands xbox retour sturen, er vanuit gaande dat dit niet per ongeluk gebeurd is.

    Als er iets bijzonders mee is laat ik het hier nog wel weten.

    Conqubite
     
  14. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wacht dan liever een week langer om MIJN xbox terug te hebben dan een of andere tweedehands xbox.
    De reden was dat ze hem zogezegd niet konden repareren...Bullshit volgens mij.
     
  15. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok nu gaan ze om mijn xbox komen en krijg ik een andere terug.
    Het staat ergens dat ze niet hoeven een xbox met nieuwe onderdelen terug te geven.
    En volgens hen was mijn xbox echt volledig onherstelbaar als ik die niet terugkrijg.
    Volgens mij is dat dus zever en hebben ze gewoon ales uit mijn xbox gehaald om met onderdelen uit andere eentje samen te stellen.
    Ik hoop dat ik deze keer een krijg zonder krassen erop.
    Morgen ga ik nog eens bellen om te vragen als ik geen samsung drive in deze(derde dan) zou krijgen.

    Edit: NOOIT een mail sturen naar xbox! iK had een uitgebreide mail gestuurd en ik kreeg gewoon een voorgemaakte mail terug waarop stond: sorry als er klachten zijn, hier de telefoonnummers van alle landen, groeten xbox...
     
  16. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus ook een xbox terug gekregen met een ander serienummer. Ik heb nog niet de tijd gehad om te spelen. Heb hem wel even snel aangezet en er zat gewoon een Thomson lade in:'-( . Mijn eigen xbox was een beetje stoffig en deze ziet er nagelnieuw uit. Waarschijnlijk heb ik dan toch een nieuwe:confused:. Hij zat ook in een plastic zak.
    Wel jammer dat al m;n scores weg zijn maar dat maakt niet zo veel uit. Ik ben toch bar slecht en heb geen enkele game uitgespeeld 8) .

    conqubite
     
  17. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Laat je niet misleiden door de plastic zak, het zal hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe zijn maar een xbox die samengesteld is uit onderdelen uit verschillende xboxen.
    Je hebt er gewoon 2 jaar garantie op.
    Ik had toch zelf liever een nieuwe gehad...
     
  18. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees hier diverse reacties van mensen die zeggen dat het er op lijkt dat ze een nieuwe hebben gekregen.
    Er is één iemand die zegt wel eens verhalen te hebben gehoord dat MS mensen een andere 2e hands xbox terug stuurt en ineens zou dat zo zijn????:confused:

    Ik zal er eens goed naar kijken dit weekend en wellicht bel ik nog even. Ik zou wel wat meer "bewijs" willen horen van de stelling dat MS andere 2e hands xboxen terug stuurt. Ik kan me dat bijna niet voorstellen namelijk. Als dit namelijk bekend zou worden zou MS nogal wat negatieve publiciteit krijgen die ze niet kunnen gebruiken. Het lijkt mij waarschijnlijker dat ze nieuwe xboxen van een "oudere serie" nog hebben liggen en die zo opmaken. Waarschijnlijker lijkt het mij dat ze zo'n snelle service kunnen verlenen door niet te veel tijd te besteden aan reparatiewerkzaamheden maar gewoon een nieuwe te sturen. Ik vind namelijk dat het normaal gesproken bijna niet kan. Op maandag halen en donderdag al weer terug. Dan hebben ze als het goed is één dag om de reparatie uit te voeren (op maandag bij klant halen betekent volgens mij op dinsdag bezorgen bij MS. Op donderdag weer bij de klant betekend dat MS dus al op woensdag moet verzenden. Ze hebben dus maximaal één dag).
    Dat zal best eens lukken maar ik kan me niet voorstellen dat dit altijd opgaat.
    Mijns inziens onderbouwd dit de stelling (enigszins) dat ze nieuwe xboxen sturen.

    Dit hoeft niet de waarheid te zijn maar zijn "just my 50 cents". O-)

    Als iemand duidelijk kan maken dat MS inderdaad 2e hands Xbxoen retour stuurt hoor ik dat uiteraard graag. Dan ga ik er denk ik ook wel achteraan maar voorlopig ben ik niet overtuigd.

    Conqubite
     
  19. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Die mevrouw had het mij zelfs verteld aan de telefoon!
    Wij zijn niet verplicht om nieuwe onderdelen te sturen!!!
    Dat stond ergens in een boekje dat bij je xbox zat.
    Ze moeten geen nieuwe onderdelen geven en zijn dus ook niet verpicht om een nieuwe xbox te geven.
    Maar de xbox die je krijgt heb je wel 2 jaar garantie op en zal normaal zo goed als nieuw zijn.
     
  20. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    1.
    Ok, maar nieuwe onderdelen is wat anders dan een 2e hands opgelapte xbox van iemand anders. Ik ben een ouwe lul die altijd netjes met z'n spullen omgaat, wie weet hoe iemand anders z'n xbox altijd heeft behandeld?? Ik wil m'n eigen xbox of anders een nieuwe en niks anders!!!:mad: :mad: :mad: Dat ze geen nieuwe onderdelen gebruiken klopt ook wel want ik heb dezelfde "oude" Thomson drive er weer in waar ze waarschijnlijk nog een zooi van hebben liggen. Dus dat klopt wel. Ik kan daar wel mee leven.

    2.
    Heeft ze dit letterlijk gezegd of is dit jouw interpretatie?
    Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jij dit zo opvat. Ik ben het met de stelling op zich (dat ze je dan ook een 2e hands xbox mogen geven) niet eens. Onderdelen is wat anders dan een heel apparaat. Het zou toch wat zijn als je je auto naar de garage brengt voor reparatie waarbij je afspreekt dat ze 2e hands onderdelen gebruiken en je krijgt aan het einde van de dag een andere auto terug.:+

    3.
    Dat is wel weer ok. Ik had die van mij, op een paar maanden na, 2 jaar. Zo heb ik nu dus 4 jaar lang garantie. Reken maar dat ik hem weer laat ophalen als hij na 1,5 jaar weer kuren begint te krijgen.

    Dit verhaal is wel reden voor mij dit weekend eens te bellen en wat informatie te vragen. Iedereen die ervaringen hiermee heeft, zet het hier neer zodat iedereen er zijn/haar voordeel mee kan doen.

    Conqubite
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2004

Deel Deze Pagina