mod chips

Discussie in 'Algemeen' gestart door underhunter, 22 jul 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me af wat jullie nou van mod chips vonden??? zouden regionmods moeten worden toegestaan om USA games te spelen of zouden gewoon alle modchips verboden moeten blijven. En, zou je een modchip gebruiken om spellen op dvd's te branden en dan te spelen.

2. Lord o/t Xbox

Lord o/t Xbox Red Soldier

Leuk Bevonden:
    0
  3. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    voorspelling

ik voorspel een slot :)

4. Lord o/t Xbox

Lord o/t Xbox Red Soldier

Leuk Bevonden:
    0
    daar zet ik 20 euro op in

5. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    40 euro

6. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    whahahaha dus wordt die juist niet gesloten :)

7. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Dan stort ik die 40 euro wel op de giro van Amnesty international! Dan kunnen die kinderen in zuid-afrika ten minste ook Xbox spelen..... Als ze tenminste een tv hebben...... Als ze tenminste stroom hebben....... Shit, zo schiet het ook niet op 8)

8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Stort maar :)

*loopt fluitend weg*

Echter zodra er ook maar een link of modchip genoemd word dan gaat de thread dicht/deleted whatever. Bespreek gerust wat er slecht aan is.

9. Justixe

Justixe DeLorean DMC-12

Leuk Bevonden:
    1
    Waar blijft het slotje dan?:confused:

10. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind dat alle modchips verboden moeten worden, je maakt immers inbreuk op de technologische rechten die door de verscheidene fabrikanten zijn verworven, denk er maar eens aan hoeveel geld er voor spelontwikkeling overblijft als iedereen gaat modden.
    Juist helemaal niets, ik vind die groene doosjes juist zo strak staan in de kast!

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al eens gekeken hoeveel miljarden winst er gemaakt zijn in de computer / console wereld het afgelopen jaar?

12. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Een heleboel, maar daar hebben de mensen die een mod-chip hebben niks aan bijgedragen.
    Die miljarden worden bij elkaar gebracht door de mensen die braaf hun spellen in de winkel kopen en dit zijn ook de mensen die ervoor zorgen dat er genoeg geld binnen blijft stromen om rechten te kopen en spellen te ontwikkelen.
    De ontwikkeling van consoles en spellen kost heel veel geld, zoals een ieder wel weet word er eigenlijk alleen geld verdiend op de spellen, en de console word met verlies verkocht.
    Als je nou ziet wat MS al heeft besteed aan ontwikkeling en het op de markt zetten van de Xbox duurt het nog minstens 5 jaar voordat er ook maar een beetje winst wordt gemaakt.

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zult altijd mensen blijven hebben die spellen kopieren daar ga je echt niets aan veranderen. De game industrie groeit alleen nog maar en niet omdat er geen brood mee te verdienen valt hoor. Al de pubertjes van nu die druk zijn met hun console gaan strax alleen nog maar meer geld er aan uitgeven als ze strax een job hebben. Ik keur kopieren echt niet goed ofsjow maar er wordt nu net gedaan of we een inzamelingsactie moeten gaan starten omdat de gameindustrie het zo moeilijk heeft, nou mooi niet. MS wist ook al lang van te voren dat ze de eerste jaren verlies zouden gaan draaien, dat is met sony niet anders geweest, that's all part of the game. Maar ze waren er nooit aan begonnen als er ze geen winst verwachten op de lange termijn.

14. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil ook totaal niet doen of het slecht gaat met de gamesindustrie hoor, het is de snelstgroeiende industrie ter wereld waar zowat twee keer zoveel winst wordt gemaakt als in de muziekindustrie.
    Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet met de Xbox, ik probeer daarom alleen ook maar een plaatje te schetsen wat ik ervan denk en of mensen de eventuele gevolgen kennen.

Maar als je je Xbox laat modden, krijg je dan geen problemen als je Xbox-live krijgt?

15. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou een modchip overwegen wanneer de garantie van de Xbox verlopen is en ik dan (super) video cd's kan afspelen, de macrovision uit kan zetten, geen dvd remote nodig heb en alle (muziek) cd-r en cd-rw kan afspelen.
    Voor gekopieerde spellen zou ik het denk ik niet doen, vooral omdat er veel spellen met "virussen" op internet te vinden zijn voor de Xbox.
    Ik weet ook niet of Xbox Live nog wel werkt als je er zo'n chip in zet en hoe goed je nog beschermd bent tegen aanvallen van buitenaf via internet.
    En ik zou eerst een andere Xbox van binnen willen zien en kijken hoe die eruit ziet met de chip erin, je moet namelijk zo'n 30 draadjes solderen.
    Het risico dat je Xbox overlijdt tijdens de "operatie" vind ik ook nog een beetje te groot.

16. gbromfreak

gbromfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat inbouwen van de chip is bij de xbox niet zo moeilijk aan de plaatjes te zien die op internet staan...bij de PS2 is het veel ingewikkelder doordat je op IC'tjes moet solderen...

17. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook niet dat je spellen zou moeten kopieren, en trouwens, je kan al cd-rw afspelen op je xbox. wel is het handig tegen de region codes.

18. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Idd fuck de regio's dat vind ik.
    Zo'n onzin!! Omdat die Fransen, Duitsers en Italianen en misschein nog wel meer van die gasten ZO nodig hun game naar hun eigen taal willen vertaald hebben moeten wij hier in EUropa soms, heel soms, meer dan een jaar op een game wachten. Dat zie je ook bij bijvoorbeeld Morrowind. Released in juni in de VS maar omdat die in Europa naar 5 andere talen moet worden vertaald, en zo immens spel, zitten we der hier nog lekker een half jaar langer op te wachten.
    En wat kunnen we er aan doen? Niet veel in mijn opinie.
    Nou dan nodig je sommige mensen toch echt uit om zo'n modship in hun Xbox te douwen, puur en alleen omdat ze niet het geldt voor nog een Xbox (de Ntsc) hebben, wat logisch is, en niet zo lang op de vette games willen wachten. Er zijn maar een paar mensen die zo gek zijn om een 2e Xbox naast de pal te kopen. En in de VS zijn de games ook nog eens 20 dollar/euro (koers is toch hetzelfde :)) goedkoper.
    Zelfs de Xbox is daar 33% goedkoper en voor de amerikanen is onze Xbox zelfs 50% duurder! (;))

Ik ga geen modchip in mijn Xbox douwen hoor, want zoals iemand al een keer had gezegt: de tijd tussen de games blijft toch hetzelfde:)

19. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Zeg, lieve Koobje,

Ik vind toch eigenlijk dat deze WEL op slot moet. Moet gewoon helemaal niet over geouwehoerd worden op XBW. Doe maar een slotje.

Ik kan anders natuurlijk ook wat namen gaan noemen van modchips en een linkje plaatsen. Dan komt het slotje vanzelf wel }:] Mwoehahahahaha

20. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    EN natuurlijk een ban van ongeveer 3 maanden.. }:]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina