Hey, Ik zou graag willen overstappen op ADSL maar ik heb niet echt een idee welke ADSL providers nu goed zijn en welke niet! Ik zit nu op Kabelfoon Premium 768/128(ik heb het gevoel dat hij sneller gaat maarja).Ik betaal 36€ Per maand. Speedtest geeft dit aan: Download 135.0 KByte/sec (=1080 kbps) Upload 31.6 KByte/sec (=253 kbps) Connection 960.0 Conn/min Dit zijn mijn Eisen: (ze staan in belangrijkheid geordent) 1: Goedkoper (ik betaal nu volgens mij voor zo'n verbinding veel te veel) 2: Betrouwbaar Internet (Dus geen constante shitverbinding) 3: De datalimiet moet toch minstens wel 1-2 Gig zijn. 4: Ik wil toch nog wel zo'n goede verbinding hebben dat ik nog wel eens op Halo een spelletje voor 6 personen kan hosten (met een lage ping) Deze providers kan ik op aangesloten worden 1: Het Net 2: HCC Net 3: Freeler 4: Planet ADSL 5: Tiscali ADSL 6: Wanadoo ADSL 7: Zonnet ADSL 8: XS4All Kom nu AUB niet aan met: "Ooooh Ik heb deze verbinding en die werkt heel goed , nooit problemen mee" Maar alleen met dingen waar ik echt iets aan heb Greetz, Voytec
Zou denk voor XS4All gaan, daar hoor ik de beste ervaringen mee. Wanadoo is slecht, iig qua service (heb zelf wanadoo cable). Denk dat er niet al te groot verschil zitten tussen de providers en dat je met zo een 50 euro overal globaal wel 2048/320 ongeveer krijgt.
Kun je niet eens rondkijken bij solcon. (www.solcon.net). Hebben wij ook, is errug goed. Je kunt dan aansluitingen van bbned, versatel en kpn. BIJNA alle abbonnementen hebben een up down limiet van 100 gig. De enige variant waarbij dat niet zo is de KPN light versie, maar daar kun je voor 3 euro in de maand ook naar 100 gig.
Maar dan heb je dus 1024/320 met 100 gig dataverkeer toegestaan. Heb in een jaar verder nog nooit storingen ofzo gehad.
vergelijk de providers even op www.speedtest.nl .. daar kan je ook op postcode selecteren en weet je welke de "beste" provider is voor jou regio In 1 regio kan je namelijk een hele goede XS4ALL verbinding hebben... maar bij de andere niet
Volgens mij heb je idd. sneller internet dan je denkt te hebben/waarvoor je betaalt..... ik heb namelijk een upload van 340 kilobits maar kom ook uit op 31.4 kiliobyte. bij Speedtest ..... en jij hebt een hele hoge connection rate, ik haal misschien iets van 490 ofzo....
Mag ik vragen waarom je wilt overstappen? Volgens mij heb je voor die prijs een prima verbinding ! Als je goedkoper gaat krijg je meestal een mindere verbinding, en aangezien je al sneller gaat dan je eigenlijk hoort te gaan. Zie ik geen rede voor jou om over te stappen...
Ik heb nu eem abo bij wanadoo, omdat ik heel erg ontevreden was met mijn breedbandaansluiting bij @home. Heb nu adsl lite en bevalt me goed, heb constant een goede verbinding en service bevalt me nu al beter dan bij @home.
Dat je onregelematige snelheden hebt ligt aan je overdracht, deze kan bijvoorbeeld 1:25 zijn wat inhoud dat je met 25 mensen 1 verbinding deelt, is het druk, is de verbinding langzaam. Het voordeel is dus wel dat als het rustig is, jij proviteert. Ik zou gaan voor een verbinding met overdracht 1:1, waarschijnlijk iets duurder, maar dan ben je wel verzekerd van je snelheid.
Ik ben zelf ook op zoek naar een goedkope en betrouwbare provider. Ik heb gehoord dat Demon heel goed schijnt te zijn.
Ik ga er van uit dat je voor de Live versie gaat, de goedkoopste dus. - XS4ALL is goed maar erg duur, Ze worden alleen wel is gehackt dus dan heb je allemaal domme mails. XS4ALL heeft geen datalimiet dat is een ding waar je op moet letten als je veel op Kazaa of zo zit. - Zonnet is ook goed en niet zo duur. Het nadeel is dat het downloaden 20 kb/sec langzamer is, niet dat het rampzalig is. Zonnet had laatst een aanbieding om een Multi PC Modem voor de halve prijs dacht ik. - Wanadoo heeft vaak veel aanbiedingen maar blijkt niet zo'n goede service te hebben. Ik kan je zelf 1 van de eerste 2 wel aanraden. We hadden XS4ALL, goede service en bijna nooit downe. We hebben nu Zonnet en daar valt ook niks op te merken aan de service. Ik denk dat die andere uit je lijstje minder zijn. Over Planet weet ik niks maar die is ook wel bekend.