Top Spin of Virtua Tennis...??

Discussie in 'Algemeen' gestart door LongJoy, 1 mrt 2004.

1. LongJoy

LongJoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke van de 2 vind jijzelf beter..?
    Nu speel ik Top Spin al sinds ie uit is gekomen...en later ben ik ook online gaan spelen...
    Leek natuurlijk heel erg verfrissend..ik bedoel..ik heb al lange tijd uit zittn kijken naar een waardige opvolger van het legendarische Virtua Tennis..dus ja..je verwacht er veel van...
    Al met al...een paar weken/maanden later...3 joypads later...een paar gaten in mijn meubilair rijker....begint Top Spin mij behoorlijk te irriteren...
    En waarom..??
    De manier hoe dit spel online wordt gespeeld dat irriteert mij zo mateloos...het is gewoon systematisch winnen wat heel veel doen...Ik kom heel veel mensen online tegen die alleen spelen met Drop Shots...en het moment je naar het net loopt en de bal wilt terugslaan dan staan ze al voor je neus om de teruggeslagen bal de andere richting uit te knallen...de risk shots idem dito....en dan niet te spreken over de (overdreven) curve's aan de slice en topspinshots....
    Vind het allemaal totaal NIET realistisch...en dus kan ik de mensen snappen die zeggen dat Virtua Tennis op een bepaalde manier toch beter blijft dan Top Spin...
    Virtua Tennis had dit allemaal niet...daar was het gewoon echt op skills winnen..en niet dmv een curve...een systematisch dropshot-returnshot of een overdreven riskshot....
    Ik zeg ook eerlijk...ik breek meteen een wedstrijd met zo iemand af als ik merk dat dat persoon alleen maar op die manier kan spelen......dat haalt de fun er gewoonweg uit...

Mijn vraag dus....wat vinden jullie hiervan...
    Kunnen jullie mijn redenering snappen...herkennen jullie jezelf erin...?

2. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik ben het met je eens... daarom heb ik dat spel zo snel weggedaan :d

offtopic... dat van die 3 joypads meent ie... hahah ik heb ze gezien!...

Laatst bewerkt: 1 mrt 2004
  3. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, dit weekend kreeg ik ook bijna het moment waarop ik niet meer wilde spelen. Leuke rally's (schrijf je dat zo?) kom je haast nooit meer tegen. Het is op een gegeven moment ook totaal niet realistisch meer. Gelukkig zijn er nog wel tegenstanders die normaal spelen dus ik blijf spelen en hopen.
    Maar ik kan me voorstellen dat als Virtua Tennis online geweest was mensen ook weer de meest effectieve (en spelbedervende) manieren zouden vinden om zo snel mogelijk punten te maken. En dan had iedereen dat weer nagedaan en had je hetzelfde liedje gehad....

4. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Complimenten voor de topic!

Ik verwachtte heel veel van Top spin, het spel was echt de hemel in gehyped. Toen de reviews eenmaal kwamen(NL xbox mag bijv.), die zeiden dat het beter was dan Virtua tennis moest ik de game gewoon kopen. IK ben namelijk een enorme fan van vooral Virtua tennis 2.

Maar toen ik de game uiteindelijk had...
    Niets dan teleurstelling.
    Ik vond de difficulty erg unbalanced, de graphics lelijk, de gameplay saai en frustrerend, de training games niet leuk, de online functie voegte niet zoveel toe en de risk shots vond ik echt geen leuke vinding...
    Ik vind topspin alleen leuk in multiplayer mode, maar dan wel tegen vrienden, heb je geen cheaters...

IK vond het echt heel vreemd dat in reviews vaak gezecht werd dat hij beter is dan Virtua tennis(2), want volgens mij is dat gewoon niet waar hoe je het ook wend of keert.

Achteraf had ik liever gewoon een online mode gezien in Virtua tennis 2 op de Dreamcast, ze hebben er destijds ook wel over gedacht.

5. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben het helemaal met Longjoy eens. Ik vind het een superspel en doe het dan ook erg vaak met vrienden of met mijn broertje, maar op live zitten gewoon zoveel mensen "cheaten" dat er geen ruk meer aan is.

Elke "EERLIJKE" Top Spin speler voeg me maar toe. Ik probeer gewoon een friendlistje op te bouwen met mensen die wel gewoon een leuk potje kunnen spelen.

Ik hoop dat ze bij Top Spin 2 (kwam die nou of niet) het erg lang testen zodat ze dit soort "foutjes" er uit kunnen halen. Ook kloppen die scoreboards voor geen meter.

6. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Je bent gewoon een behoorlijke noob, want ik sta nu met de dubbel 166 op de ranglijst.

Ik kan gewoon zien aan het poppetje wat hij gaat doen voordat hij zijn beweging heeft afgemaakt en speel daar dus ook op in bij mijn volgende slag. Je kan bv. zo opslaan dat hij hem nooit goed terugkrijgt, maar dan moet je dus wel gokken wat je denkt dat de tegenstander gaat doen. Bij mensen die gewoon slecht zijn in het spel is dat zo makkelijk te voorspellen. Zo werkt het bij echt tennis ook. Als ik van 1 ding uitflip in het spel zijn het wel de zelfgemaakte poppetjes van 2 meter 50.

Ik speel zelf ook tennis op een hoog niveau en als ik dezelfde technieken toepas zie je dat bijna alles wel helpt, zoals het in het echt ook is. Ik geef toe dat de poppetjes veel halen maar ben er ook achter gekomen dat als je meer simulatie wilt dat je dan met de wijven moet gaan spelen.

Gasten voor arcade en wijven voor simulatie dus.

7. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Je kunt het nog wel een beetje tegengaan. Maar dat wil toch niet zeggen dat de rally's leuk zijn?
    Ik heb het in de eerst weken echt dag en nacht gespeeld. Toen was het nog leuk en werd er eerlijk gespeeld. Toen heb ik ook enkel rank #30 gehaald. Toen ik het na een tijdje weer oppakte kwam ik al die 'cheaters' tegen en ik heb het spel snel geruild.

Verder is #166 op de dubbel ranglijst niet echt een prestatie waar je 'U' tegen zegt.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2004
  8. LongJoy

LongJoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hoogst bereikte rang was #295...en dat dus zonder de risk/dropshots...(Ik moet wel toegeven dat ik als 4e ability de Top Spin curve had..want op een gegeven moment kun je er helaas gewoonweg niet zonder..)
    En ja..zoals er eerder ook alw erd gezegd...leuke rally's kom je inderdaad niet meer tegen...het is op den duur de same usual shit..en dat werkt behoorlijk agressief...

9. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ach ja.
    Ik beschouw het gewoon als arcade game en ik beleef aan geen andere game zoveel plezier als aan Top Spin. Ik weet niet, maar volgens mij hebben de makers ook nooit gezegd dat het realistisch ging worden. In de XBOX MAGAZINE stond wel dat er uitdagende gameplay en realistische graphics zouden zijn maar dat is natuurlijk wat anders.

Maar op uw betoog in te gaan van de eerste post: dat je drop shots en risk shots onzin vind kan ik volledig begrijpen, ook al ben ik het er niet mee eens maar die overdreven curves kan je toch niet tegenhouden. Hoe speel je het dan online? Druk je je knop expres minder lang in om het realistisch te houden?

Als ik jou was zou ik in ieder geval even op het Top Spin forum kijken op xbox.com omdat er daar ook mensen zijn die het graag realistisch spelen.

10. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol dit vind ik dus echt onzin, ga de game wat meer online spelen oefen meer en je word van zelf wel goed en maak je korte mette met die curved serve.
    Het is even doorzetten maar als je iets wilt lukt het ook!
    Ikzelf speel het al een tijdje niet meer kheb het echt een tijd helemaal kapot gespeeld mijn hoogste rankings was ook 192e best aardig.
    Speel veel, win veel.

11. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2

Sorry Wixx,

Maar had je het nou tegen mij?
    Als dat zo is waarom ben ik dan een noob als jij 166 op de ranglijst staat :{

12. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Maar het gaat hier ook om de vergelijking tussen de 2 games en niet over of top spin online al dan niet goed is...

13. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb beide games kapot gespeeld. Maar Top Spin vind ik toch beter. Betere gamesplay, meer opties, betere graphics enzovoorts.
    Virtua Tennis was voor haar tijd ook een topper... maar Top Spin heeft gewoon alles wat Virtua Tennis heeft, maar meer!

Het feit dat er online zo onsportief gespeeld wordt heeft niks te maken met de kwaliteit van de game maar met de speler aan de andere kant :)

14. LongJoy

LongJoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen vergeten dat het ook om de lol gaat die je kunt hebben met anderen.....
    En daar was Virtua Tennis gewoonweg echt veel beter in.....daar zat je echt urenlang te genieten van leuke lange rally's..terwijl dat bij Top Spin niet echt het geval is..daar kan een 'rally' binnen 3 sec alweer afgelopen zijn...en dat is gewoon zonde....
    maar ja..mensen die het spel wel leuk kunne spelen may add me too to their list..:)
    I don't mind..:)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2004
  15. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Ik wil alleen even vooropstellen of mensen het hebben over virtua tennis 1 of 2, want dat maakt echt heeel wat verschil. Biscuitje over welke heb jij t?

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Beide eigenlijk... maar 2 heb ik veruit het meeste gespeeld.
    Wat is het verschil volgens jou dan?

17. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    Nou noem maar op:
    Veel mooiere graphics(mooier dan topspin IMO), verfijnde gameplay, custom characters, het trainen van je character, de slice slag, de moeilijkheid graad...
    Dat schiet me momenteel te binnen.

Ik keek echt heel erg uit naar Top spin, maar voor mij is het de grootste teleurstelling nog toe op de xbox(heb zo'n 45 xbox games).

18. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Duidelijk Top Spin, moet ik zeggen. Alhoewel Virtua Tennis op de Arcade Kast natuurlijk ook wel heel stoer was.

19. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Sorry hoor, maar Top Spin is toch echt mooier :)

20. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Sen, jij bent echt diehard Sega fan heb ik ondertussen wel door. Je vind Sega GT online grafisch heel mooi en flink verbeterd tov Sega GT 2002 en ook Virtua Tennis (2) mooier dan Top Spin. Ik vraag me af of het tijd wordt voor nieuwe lenzen? ;)

Ik geef Biscuitje compleet gelijk. Top Spin heeft alles wat Virtua Tennis heeft (alleen waren misschien de minigames in Virtua Tennis leuker), en meer. Wat er wel schort aan het spel zijn de bugs en de lag online. Tenminste, met mijn toch aardige verbinding (2048/320) speel ik bijna nooit een normaal potje tennis. Heb dan ook niet heel vaak online gespeeld met Top Spin.

Dat er online mensen bepaalde slagen 'uitbuiten', dat kun je verwachten. Maar speel je tegen vrienden dan is dit spel echt onge-evenaard als tennis game vind ik!

btw, don't get me wrong. Virtua Tennis is een subliem spel. Dat het spel jarenlang de ongekroonde tennis koning is geweest in game-land zegt eigenlijk genoeg.

Deel Deze Pagina