Xbox2 SDK released on Apple Power Mac G5

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gerjan, 29 feb 2004.

  1. gerjan

    gerjan Guest

    Xbox2 SDK released on Apple Power Mac G5


    WE'VE JUST got word that the Software Development Kit (SDK) for Microsoft’s forthcoming Xbox 2 has now been released to Developers.
    As we reported earlier, IBM processors are indeed the Xbox 2 development platform of choice.

    The big news to us is that the XBOX 2 SDK has been seeded to developers on dual Apple Power Mac G5 systems running a custom Windows NT Kernel.
    The Apple Power Mac G5 is based upon two of IBM’s 64-bit Power PC processors and features ATi RADEON 9800 Pro (R350) graphics. However the R350 is believed to be an interim solution and will, in due course, be superseded by the forthcoming ATI R420.
    Interestingly the SDK apparently also features an Apple logo on a side bar within the application.
    What we don’t yet know is whether the custom Windows NT Kernel for the 64-bit capable IBM Power PC processors is 64-bit or 32-bit.
    Though as ATI is so clearly behind with even its iAMD64 device drivers for both Intel and AMD x86-64 platforms, we suspect that it’s 32-bit.

    bron: theinquirer.net
     
  2. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    ik wou het net posten.. ik zag het op tweakers, hopelijk zal de xbox 2 als snel veel ondersteuning vinden.

    NL-versie:
    Volgens The Inquirer zou Microsoft hun SDK voor de Xbox 2 hebben uitgebracht. Deze werkt echter niet op een PC, maar heeft een Power Mac G5 nodig. Dit is niet echt verwonderlijk, want de Xbox 2 gaat immers een 64-bits processor van IBM krijgen. Verder is er ook een ATi Radeon 9800 Pro grafische kaart nodig om met de SDK te werken. Deze zal waarschijnlijk later vervangen moeten worden door een kaart die op de R420 is gebaseerd, daar de volgende generatie Xbox met een vergelijkbare GPU zal zijn uitgerust.

    Volgens The Inquirer worden de Power Mac G5's door Microsoft geheel geconfigureerd uitgeleverd aan de ontwikkelaars van software voor de Xbox 2. Op deze G5's zou een speciale versie van de Windows NT kernel draaien. Het is echter niet duidelijk of deze met een soort van VMWare-achtige applicatie onder het MacOS X draait, of dat de machine geheel onder Windows draait. Het is ook niet duidelijk of de kernel 64-bits of 32-bits is en of de drivers van ATi geschikt zijn voor 32-bits of 64-bits. Wat The Inquirer ons wel weet te vertellen is dat het logo van Apple is verwerkt in een van de zijbalken van de SDK.
     
  3. HellboX

    HellboX -100% GameR-

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet wat ik nou ervan moet denken... Ik ben persoonlijk niet zo'n Fan van Apple en hun power mac. Ik vind het wel vet dat ze met ATi gaan werken want ze maken gewoon de beste videokaarten vooral door de Superieure beeldkwaliteit. Ik heb zelf ook een 9800 XT (van pro naar xt gefasht) in mijn pc zitten.
     
  4. HaloWeen

    HaloWeen Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit elke dag met mijn iMac dit forum te lezen en vind het helemaal geweldig !!!
     
  5. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Wat is een SDK ??

    Dus ik snap niet echt wat er met de xbox 2 aan de hand is, vertel plz :):D
     
  6. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
     
  7. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja.. ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Het zijn hele krachtige machines, daar niks kwaads over te zeggen.
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Geloof er nog niks van
     
  9. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb een Mac G5 en ben er dik tevereden mee, Het zijn snelle machines en het ook niet gek dat MS nu juist Apple systemen kiest voor hun SDK op te laten werken. :D

    Maarjah als het een pc was geweest met Linux had het nog weinig uitgemaakt.
     
  10. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Het is een samenzwering!!!!!
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Microsoft die Apple systemen levert, hoe ironisch 8)



    Dat is net zoiets als Coca Cola die hun cola voortaan in Pepsi flessen stopt :D
     
  12. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    moest ik ook al aan denken :eek:
     
  13. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Omgekeerd ook goed?
    [​IMG]
    Ah sorry, ik ga offtopic.. kon 't niet laten :)
     
  14. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Microsoft moet wel voor een deel met Apple OSX werken, ik zeg niet dat ze geen windows prog. gebruiken maar zonder OSX heb je niks aan de G5, dat heb ik mee gemaakt met VR windows XP op m'n iMac
     

Deel Deze Pagina