Thompson of Philips DVD-Drive

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door RelaXXinG, 29 jun 2002.

1. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je erachter kan komen welke DVD-Drive je hebt.

Dus de Thompson of de Philips (de goeie)

misschien dat iemand een plaatje heeft ofzo van beide.

anders laat ik ff die andere erinzetten als ik de thompson heb.

2. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    moet je effe zoeken in het forum, volgens mij zijn hier al een paar treads over.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Van de buitenkant kun je dat niet zien.
    Bij een Xbox met een Philips DVD-Drive duurt het 5 seconden
    voordat de la los gaat als je op de eject toest drukt.

Als je het héél zeker wil weten welke DVD-Drive je hebt
    moet je de Xbox los maken.

4. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en dan m'n garantie verzieken zeker. Die heb ik kennelijk hard genoeg nodig. Denk je dat ze als die van mij toch op de werktafel in Frankfurt ligt er gelijk de goeie in willen zetten( als die er al niet inzit ). Ga ik proberen, misschien tegen betaling.:9

5. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0

5 seconden? damn.
    zolang duurt het van mij niet. Ik hoor wel een geluid van iets dat trager gaat draaien, maar na een goeie 2 seconden gaat ie er al uit.
    Dus de mijne is een mogelijk krasjes-slachtoffer?

6. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Die van mij doet er 5 seconden over en is dus hoogstwaarschijnlijk een Philips :)

7. lenntheman

lenntheman a

Leuk Bevonden:
    0
    Yupz die van mij ook 5 seconden exactement :D:D:D

8. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij duurt het ook 5sec maar ik heb een Thomson.
    Tenminste aan de lade kon je toch zien da tje een Thomson had of een Philips? (de T. heeft van die afgeschuinde hoekjes ter plaatse van waar de verhoogde cirkel ophoud en de P. heeft dat niet zo?)

9. sirmartyntf

sirmartyntf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.fantazm.com/xbox_index.shtml

No scratched CD's in Europe
    Everybody has heard about the scratching problem that some people complained about in America and Japan. Why hasn't anybody complained about scratched disks in Europe you might ask.

Well the answer is simple. Both the American and Japanes Xbox use a Thompson DVD player while the European Xbox uses a Philips DVD player. It seems that the Thompson DVD mechanism drops the CD in the tray before it comes to a full stop. That explains the scratches on the outer edge of the CD. Normally this isn't a problem because it rarely happens that there is data on the outer edge.

Well, to keep this story short and interresting, if you want to be sure you won't have any scratches on your CD's buy an European Xbox. But also newly produced American and Japanese Xbox systems shouldn't have this problem anymore. Happy scratchless gaming. ;-)

Pikachu, hoe kom jij aan dat 5 seconden verhaal? Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar met google kwam ik alleen bij bovenstaande uitleg.

Laatst bewerkt: 30 jun 2002
  10. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    boeiend laat hem zo wel vervangen, krijg ik gratis muts.:)

11. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag die hulplijn gebeld om het uit te zoeken. Zeggen ze, nee dat is niet mogelijk, wij kunnen niet communiceren met het reparatie centrum. Alleen adressen mailen en zo. Ik ruik stierestront !!!

12. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    mijne doet er 5 sec over en ik heb duidelijk bij iedere dvd die krassen aan de buitenkant

13. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe snel krijg jij die krassen Cyberlaui? Ik bedoel zijn ze er al als je een nieuw spel één keer erin gebruikt hebt of is het pas na vele keren erin en eruit?
    Ik zit namelijk met één spel dat de krasjes heeft maar de rest niet (of nog niet) maar dat is ook het spel dat ik veel ff doe dus veel starten en afremmen. De andere spellen denk maar 1/5 van het aantal afremmen en die hebben geen krassen? Als ik er ook last van zou hebben, moet ik dan al krassen zien na een paar keer? Of duurt het nog aardig lang voordat je wat ziet?

14. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    tot nu heb ik halo pgr en doa3 gehad

op doa3 valt het mee, maar heb ik ook niet veel gespeeld
    pgr en halo hebben duidelijk die krassen aan de zijkant, heb nu op me pgr teller van de tijd 12 uur staan(echt racen, dus niet de shit tussendoor het spel)
    en halo heb ik op normal singleplayer en legendary co-op gedaan.

de krassen vielen me het eerste op toen ik na 3 uur pgr spelen het op de cd zag verschijnen

15. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij gaat het er niet om hoelang je een spel speelt, maar hoe vaak je 'm uit je Xbox haalt. Tijdens het spelen ligt de CD niet in de lade. Alleen wanneer je stopt met spelen en de drive opengaat, wordt de CD in de lade gelegd (terwijl ie nog draait) en ontstaan er krassen.

16. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    idd, zolang je je cd erin laat zitten is er geen probleem :)

17. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    nou weet ik nog niet welke ik heb :)

18. deniax

deniax XXX-Bob

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is bullshit. Ik heb mijn Europese Xbox opengemaakt om een modchip erin te zetten en er zit toch wel degelijk een Thompson in.

Dus die site praat koeiestront :+

19. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil alleen ff zeggen dat ik m'n box heb opengeschroefd en een philips zag en ik heb geen krassen.... Ik ben blij dat het een philips is nog een beetje hollandse inbreng.:p

20. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De mijne: afgeschuinde hoekjes, 2 sec eject en krasjes... who cares anyways, er is nog geen een spel dat het ooit niet heeft gedaan en op het eerste gezicht zie ik ze niet eens aangezien het echt maar een supersmal randje is.

Laatst bewerkt: 25 jul 2002

Deel Deze Pagina