Ok even een vraagje.....die kunnen jullie vast wel beantwoorden.. ik ga een nieuwe pc halen... maar ik ben nu een beetje op dell.nl aan het kijken en samenstellen..... en toen stuiterde ik op de 128 mb ATI Radeon 9800 DVI... maar bij een zaak bij mij in de buurt hebben ze er een..... GF-FX 5200 128 mb als grafische kaart inzitten. De vraag is nu: wat is het verschil tussen beiden, welke is beter, of maakt het niet zoveel uit? bij dell kan ik deze G force kaart ook niet selecteren, omdat ik alleen uit 2 ATI's kan selecteren oa degene die ik hierboven heb staan ik hoor het graag van jullie..... gr willow
Die 128MB ATi Radeon 9800 DVI, zonder twijfel. Maar als je budget het toe laat, een 9800 Pro nemen. Wat is die 2de ATi?
Mag ik je iets aanraden....wacht heel even nog....want dan liggen de nieuwe kaarten van ati en nvidia in de winkel....die worden echt toppie...en als je niet zo'n kaart wil hebben....de 9800 pro wordt dan een stuk goedkoper.... oja en neem een amd 64 processor....ben je gelijk up to date. Fx 5200 lings laten liggen...is kut kaart...heb he zelf ook gehad....ding zit vol bugs. Niet zomaar een 3d kaart gaan kopen....je kunt het beste even op www.tweakers.net kijken hoe de nieuwe kaarten presteren.....kun je zoeken bij nieuws...of gewoon de headlines in de gaten houden....dan weet je gelijk welke kaart je het beste kunt kopen voor jou budget.
gwoon een 9800se nemen (veel cheaper) en overclocken/flashen naar de pro.. scheelt je echt heel veel geld.. ik zou wel als ik jou was ff kijke op gathering.tweakers.net welke nou precies beter is, qua leveranciers zoals club3d en sapphire etc..
Ik denk niet dat hij aan overclocken hoeft te beginnen als ie niet weet wat het verschil is tussen een fx 5200 en een 9800 pro. Als je voor weinig geld een top kaart wilt hebben moet je de 5900 xt halen....die kun je namelijk overclocken naar een 5950.
Ik zou helemaal niks kopen nu....wachten tot nieuwe kaarten uitzijn....weet dat je ongeduldig bent omdat je nu het geld voor een goede pc bij elkaar hebt maar je kunt het beste even wachten. Want anders ben je een half jaar verder en dan kun je die nieuwe spellen al nauwelijks meer op zijn mooist zetten als je alles vol aan wilt hebben. De 9800 pro had ook al moeite met hl2. Want een 30 a 40 fps is natuurlijk niet echt toppie....draaidt net soepel.....beter even wachten dus. Maar moet je zelf weten.
En dan kan je weer wachten tot dat AMD (als je AMD pakt tenminste) met hun nieuwe socket (komt hopelijk in de winkel terecht rond september) komt en dan weeral op moederborden die PCI-Express hebben en dan weeral op de BTW moederborden (wat waarschijnlijk een nieuwe case vereist). Enzo kan je voor eeuwig blijven wachten. Maar je kan gerust op die nieuwe grafische kaarten wachten vermits die (hopelijk) tegen de helft van dit jaar in de winkel liggen.
jullie zijn toppertjes..... maar ik game meer op me xbox... maar een maat van mij heeft ook een nieuwe dell en speelt bijvoorbeeld ghost recon en battlefield en dat ziet er waanzinnig uit, terwijl die een g force kaart heeft. maar die nieuwe kaarten kan ik er altijd nog inzetten tog als deze het niet meer trekt..die ATI tog???????? en is het de moeite waard om de 1024 ram te nemen ipv de 512 mb kaart??
Het kan zijn dat je maat een beter Geforce heeft. I.v.m. dat 1024 Ram: Doe eerst de pc met 512MB Ram en als je dan nog geldt over hebt, dan doe je er nog een 512MB bij (wel dezelfde 512MB als die eerste).
Beter geen 1024 ram. Meer ram betekend niet altijd dat het sneller wordt. Vaak gaat de pc dan foutjes maken. Ennuh the Answer.....de nieuwe kaarten staan geplanned voor eind maart begin april dus hou er maar rekening mee dat ze half april hier zijn. Dus beetje onzin om nu hoop geld te gaan neertellen als de nieuwe generatie al voor de deur staat. Maar je vriend moet natuurlijk wel een beetje een pc hebben die niet al te langzaam is. Anders kan ie die nieuwe videokaart niet aan.
oja...THE ANSWER,,, antwoord op je vraag die andere ATI kaart is de duurdere.. met een meerprijs van € 238,= de ATI 256 mb radeon 9800 XT,
Ik zou er niet op rekenen dat je die kaarten kunt verkrijgen voor mei/juni. Dat is ******* goedkoop voor die kaart. Maar wacht maar tot die nieuwe kaarten er zijn.
Mwa misschien niet in de winkels zoals Dixons ja en al die andere poep winkels. Maar er zijn wel adressen waar je die dingen eerder ken krijgen. ik noem een Perfectsystems.nl of een new-generation.nl Bij die eerste bijv heb ik een headset gekocht die in nederland niet eens te koop is maar geimporteerd wordt. Maar het zou misschien best kunnen dat het nog even duurt. Je weet tegenwoordig maar nooit. Maar ik vind het wel de moeite om te wachten maar moet je zelf weten natuurlijk.....ik heb al een 3d kaart dus ik ken wel gamen
die maat heeft g force 128 mb, hij heb een P 4, 2.8!!! eentje van 3 weken oud ofzo, supergoed dus.. ok ik hou het gewoon op 512 mb ram thnx heren...... ik neem gewoon die ATI, als die pc het over een paar jaar niet meer trekt dan gooi ik er misschien wel een andere graphics kaart in mooi spul hoor dat dell... ken in ieder geval voorruit.. keb nu een p2 333 mhz haha ik speel allang geen spellen meer op de pc, maar dat gaat weer komen als ik die nieuwe pc heb.. fijn weekend heren. bedankt voor jullie info!
Als je de pc nu gaat kopen kan je het best voor die ATi 256MB Radeon 9800 XT gaan. Voor dat spot prijsje zal die kaart niemand teleurstellen.
Geen dank Ennuh....een geforce 128 mb? dat kan een geforce 3, 4 of 5 zijn....zit veel verschil tussen dus maar ja is goed joh kijk maar en veel game plezier
mwa de 9800 xt vink wel tegenvallen.....is net iets hoger geclockt dan 9800 pro....ken je daar ook mee doen...maar zelf weten
Daar heb je gelijk, maar omdat hij de pc nu gaat kopen én die kaart zo goedkoop is én hij zo lang mogelijk me die pc wil doen raad ik die kaart aan.
Deze €238,- is een meerprijs bovenop de prijs van de standaard videokaart. Weet niet welke er standaard inzit, maar reken maar uit.