Xbw in een dipje?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Orcrist, 5 mrt 2004.

1. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil toch nog een keer klagen hoor. het lijkt wel alsof iedereen je toe lacht met nutteloze topics als je het erover hebt:+

kijk hier http://forum.xboxworld.nl/showthread.phpthreadid=47494

best typisch. maar we hebben niet te klagen nee. je vind nog steeds genoeg leuke threads waar het er wel gezellig aan toe gaat. je moet t alleen niet op de frontpage zoeken.

edit: laat maar de thread is al weggehaald:D.

2. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit hier nu ook al een tijdje alleen de laatste tijd post ik niet zo veel meer gewoon omdat de hele sfeer is veranderd. Ik zeg niet dat het slechter is geworden het is gewoon anders.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2004
  3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De sleur zit er een beetje in jongens. Misschien dat de V3 er verandering in gaat brengen :)

4. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Het gaat meer ook om de members vind ik, zie mijn post hierboven wat ik eigenlijk bedoel ;)

5. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of de sfeer hier nu echt zo rot is, oordeel ik niet over want zoveel kom ik hier. Het zal er ook wel een beetje aan liggen dat het discussiemateriaal een beetje opraakt. December is alweer voorbij en de kerst line up is inmiddels door iedereen al weer grijs gespeeld. Maar wie weet wat voor interessante topics de verwachte aankondiging van Xbox 2 weer zal opleveren en dan komt de E3 er al weer bijna aan wat het nieuwe discussie seizoen tot aan kerst weer voor geopend verklaard..

Maar het blijft altijd makkelijk dit soort topics die overigens zelf ook zeker niet bevorderend zijn voor een goede sfeer. Iedereen komt even langs om te zeuren, de een nog harder dan de ander en zo word er meestal van een mug een olifant gemaakt.

6. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Hmmm... Vast een waardeloos idee, maargoed.
    We doen de happy-wave! :+ Achter je bericht een 'happy' zetten, pret voor de hele familie :p

_O_ Happy _O_

7. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk!! De V3 neemt alles mee in een hogere (misschien betere) sleur! Niet alleen de versie van Xbw gaat omhoog, maar ook de gemoederen bij Xbw :D

8. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Mag dit ook :p

|:-Happy(?)|:-

:p

Maargoed, ff ontopic:

Ik ben hier al wat langer geregistreerd (over precies 5 dagen een jaar) en ik vind eigenlijk ook dat het xbw niveau een beetje daalt... Misschien zou een mod ons even te woord willen te staan?

9. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    ik ga ook niet veel van de v3 verwachten hoor, volgens mij gaat het niet veel veranderen.

wat mij trouwens erg opvalt is dat er veel minder nieuwe threads "per ongeluk" worden gemaakt i.v.m met de reply knop

10. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan over dit forum amper meepraten, maar ik weet wel van mijn ervaringen in het gamer.nl forum.

In het begin is elk forum klein, er zijn dan een paar leden die elke dag posten en die daadwerkelijk proberen om het forum groter te krijgen. Dit zijn de momenten dat alles vet en cool is. je hebt een cluppie gevonden.

Totdat de grote groep mensen het forum ontdekt. Opeens zie je voornamelijk posts van mensen die je niet kent (vaak nog onzinnige posts ook) en heb je een beetje het gevoel dat je verdrukt wordt.

Het leuke aan het begin is ook dat je een topic mag maken over wat je maar wil en niemand zal klagen. Tweakers en XBW hebben nu last van dezelfde plaag, dat je alles maar moet searchen omdat het forum anders te onoverzichtelijk wordt. Groot gelijk natuurlijk, maar als forumbezoeker voel je je steeds ongewenster.

om die reden ben ik dan ook amper meer te vinden op gamer.nl forum, maar zit ik nu op een niet nader te noemen andere site waar we, je raadt het al, klagen over het geringe aantal bezoekers op ons forum...the irony.

moraal v dit verhaal

Be careful what you wish for, meer mensen op je forum betekent in geen geval een leuker forum :)

11. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Dromped: Mja, daar heb je wel gelijk in, maar daar staat tegenover dat er steeds meer threads komen met titels als:
    ''Fable'' , 'Halo 2 gaat ownen' , 'Welke vinden jullie de beste hiervan' , 'Is deze of deze beter en welke raden jullie mij aan om te kopen' , 'Halo is vet, Gamecube suxxx' , 'Ik zoek cheats voor...' , 'Ik vind dat je hier best over ombouwen mag praten' en 'Kom naar mijn site, de link is... , of ik doe mee aan Kings of Chaos, klik op deze link'

Dus er komen wel wat teveel nOOb's op het forum die nog nooit de FAQ hebben gelezen

Maybe verplicht stellen eerst de FAQ te lezen voor ze op het forum kunnen posten(eerst alleen als guest bekijken) of een verplichte week als guest voordat je een echt member wordt, dan haken er wel wat van die gastjes af

12. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Op het moment zitten we aan 10442 leden, mss posten er 300 van? IK ben sommige topics echt beu gezien van die XBW-groentjes! Maar ja het zijn dan ook maar groentjes, 3/4 meldt zich aan voor de prijsvragen en doen voor de rest niks, hoe kan ik ooit geselecteerd worden voor een prijs als ik 1 kans op 10000 heb, waarvan er eigenlijk maar 500 members het verdienen!
    Vorige keer heeft er iemand een prijsvraag gewonen onder de naam defgh, Tof he, en ik mij bij elke prijsvraag inschrijven en dan komt er zo'n onbenullige member defgh zich een dagje inschrijven en wint die prijs!

Maar terug ontopic! het niveau is inderdaad gedaalt.
    Dat komt door de eentoningheid van de altijd maar terugkerende topcis zoals
    -Ik kan niet kiezen
    -Wat is het beste ... of ...?
    -Probleeeeeeeemmmmmmm!

'Het Beleid' moet op een of andere manier verplichte lectuur worden!
    Maar kwa news, doet xbw het goed!

13. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    ja helaas komen er wel meer van dat soort threads,

maar even eerlijk toen jij voor het eerst ging posten/thread starten ging jij toen eerst de FAQ doorlezen?

ik iedergeval niet O-) maar nog nooit een domme fout gemaakt :9

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    valt me trouwens op dat nog geen 1 crew member heeft gereageerd ... Het valt wel mee hoor ik ben hier nog steeds meubulair ... maar goed eet ook ergens anders
    :) ...

15. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hoop dat je grapje maakt :)

16. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Hehe, hier ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, vooral met dat laatste :) Inderdaad nu er zoveel meer forummers zijn worden er meer en meer onzinnige threads aangemaakt door irri nieuwkomers. Dit is naar mijn mening niet te voorkomen, en dan krijg je dus een tweestrijd...

Opvallend is inderdaad ook zoals eerder gezegd dat er steeds meer 'forummers' komen die alleen in Xbazar te zien zijn, en verders nooit ergens een bijdrage aan hebben, aan die gasten heb ik dus ook gewoon lak, en als ik iets te verkopen heb, hebben de anderen die wel breder aandeel hebben gewoon voorrang!

Enerzijds proberen de Mods de sfeer weer te verbeteren door strenger beleid, en anderzijds verzieken ze hiermee (in sommige gevallen!!) het forum. Maar goed het is makkelijk om commentaar op de mods te geven, maar sta jij maar eens in hun schoenen...

Ik bezie mezelf als old-school forummer, ik denk dat jullie het gezien mijn registratiedatum wel met me eens zullen zijn... In het begin kwam ik hier wat minder omdat ik toen afhankelijk was van mijn 56k modem. Maar nu met kabel kom ik hier elke dag wel ff op bezoek. Dus deze dingen beginnen mij steeds meer op te vallen

17. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Dromped: Nee, heb niet eerst de FAQ doorgelezen voordat ik op het forum postte, maar was hier toen al wel zo'n 2 maanden als guest(threads bekijken en kijken hoe alles werkt), wel per ongelijk hoor, hij wou niet inloggen gebruikersnaam en wachtwoord, dus dacht ik 2 maanden later, laat ik het nog maar eens naar m'n hotmail inbox versturen(volgens mij moest je op een activeringslink klikken) en toen ging ik wel gewoon het forum onveilig maken ;)
    @Lord<>Snowboard: defgh is niet heel onbekend hoor, is veel op Xbox Live actief en komt hier volgens mij sonms, maar ben het met je eens dat vaak heel onbekende gasten de prijsvragen winnen(4 van de 5 keer zo'n onbekende ofzo)
    Maar ik meen mij te herinneren dat ik jou ook wel eens als prijswinnaar heb zien staan(maar dat weet ik niet meer zeker, dus pin me daar niet op vast(of hoe die uitdrukking ook gaat))

18. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik zit al een aardig tijdje op XBW en ik vind dat het niveau van het forum een beetje gezakt is, dat is niet zo gek want het wordt steeds moeilijker om al die members onder controle te houden (dit is in mijn ogen al meer dan een jaar geleden gebeurt). daarintegen is de mainpage wel vooruit gegaan, veel meer prijsvragen, (vaak) leuke en nuttige nieuwsposts en ik mis geen reviews!

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, zoals de forum titel al zegt vind ik ook forum en eigenlijk heel xwl in een grote dip, ik vind eigenlijk nog amper een forum de moeite waard, na het pgr2 forum(deel1) zijn er geen forums die echt meer goed bezocht worden, alleen sommige domme forums in de green mile zijn wel grappig.

Ook vind ik dat de reviews en previews naar mijn ogen onvoldoende zijn en onder de maat, zo iriteer ik me aan veel reviews hier die het hele verhaal al uit de doeken doen en bijna elke submissie al belichten, de previews vind ik nog wel grappig maar daar is het eigenlijk wel mee gezegd.

Ook zijn al die groentjes die voor ieder wissewasje een nieuw forum aanmaken die mij erg iriteren, tegenwoordig zijn er meer van dat soort forums dan echte "goede" forums.

En dat de crew weg gaat, de meeste mensen van de crew vond ik alleen maar iritant en verpeste de meestal wel goede sfeer van sommige forums maar die mensen die ik hiermee bedoel zullen het vanzichzelf wel weten volgens mij.

En inderdaad ik iriteer me ook aan die mensen die alleen maar meedoen voor prijsvragen en xbazar, eigenlijk vind ik dat als je mee wil doen aan de prijsvragen je minimaal 3 maanden lid moet zijn en af en toe wat in de forums moet posten, nu winnen er meestal van die mensen die zich hebben aangemeld voor de prijsvraag en die voorderest nooit meer komen, om je rot aan te ergeren.

Maar ja, af en toe bekijk ik de site en staat er toch telkens weer leuk nieuws op, dat vind ik het grote voordeel van xbw, meestal hebben ze heel snel nieuws, soms nog sneller dan teamxbox en die is toch redelijk snel.
    Hopelijk verbeterd de sfeer weer wat in de lente en de zomer, want dit mopet toch niet lang door gaan vind ik

20. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat mensen klagen over dat 'onbekende' mensen winnen in prijsvragen vind ik gewoon jaloezie. Misschien zitten die mensen al sinds het begin op XBW, maar posten ze weinig en winnen toevallig een keer. Is onzin om te denken dat alleen mensen die 'jij' kent mogen winnen natuurlijk. Dat zou wat zijn! Dan kunnen we ze net zo goed gewoon uitdelen.

Deel Deze Pagina