De laatste tijd zijn door stichting brein heel veel ondertitelsites uit de lucht gehaald. Dit betekend dat ik voor mij eigen kopie ook geen ondertiteling meer kan downloaden. Vreemd genoeg wordt er als argument gebruikt dat het een schending is van de auteursrechten alhoewel er nooit gecheckt kan worden of de ondertiteling bestemd is voor een eigen kopie of een illegaal gedownloade film. Weet iemand waar er nog ondertitels te downloaden zijn aangezien ik denk dat niet in elk land dezelfde argumentatie aangevoerd kan worden.
Ik zie het zo ff niet, maar ik heb dit gevonden: Ondertiteling 1 Ondertiteling 2 Ondertiteling 3 Ondertiteling 4 Ondertiteling 5 Ondertiteling 6 Deze download-site's heb ik hier gevonden en er word aangeraden een van de volgende players te gebruiken: BS-Player, Radlight of The Core, maar Windows Media Player 9 heeft dit standaard, alleen voortaan gewoon de DVD in de winkel kopen want dan heb je standaard al de ondertiteling en het is illegaal. Dit staat op de site: "Wat is DivX? DivX is een codering, waarmee het mogelijk is om videobestanden onder hoge compressie toch een goede beeldkwaliteit mee te geven, terwijl de bestandgrootte vrij laag blijft. Omdat een DivX-bestand van een DVD-films over het algemeen 'slechts' 700 Mb groot is, is het eenvoudiger om deze bestanden op internet te delen dan complete DVD-films. Deze gedeelde bestanden kunnen op allerlei manieren worden gedownload, maar het is nog steeds illegaal om deze bestanden in je bezit te hebben (tenzij dit een backup van een gekochte DVD is)."
http://www.divxsubtitles.net/ Vind ik de allerbeste. Wel even registreren (is gratis). Soms komt je mail met je password niet (of heel langzaam) aan. Daarom heb ik na mijn registratie meteen m'n email adres bij Lost Password in gevult. Dan krijg je hem WEL meteen. Je moet dus wel je (spam) email adres opgeven. Edit: Je kan op taal zoeken, en er staat op de FPS bij (zodat je hem niet hoef te sync-en)
He Webkem, de meeste van je links zijn allemaal van het net gehaald. Daarnaast zijn er bij de andere links weinig tot geen nederlandse ondertitels te halen.