pc kopen??

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mello1982, 1 mrt 2004.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, mag ik ook zeggen dat de grafische kaarten vanaf 2005 (ervoor ook al, maar er komen nog AGP-versies) PCI-Express gaan gebruiken wat dan weeral een nieuw moederbord vereist (tenzij de AGP-versies blijven maken).

2. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    wat houd dat in....pci-express..en waarom heb je dan een nieuwe moederbord nodig??

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat je processor o.a. op je moederbord moet passen en ze moeten samen kunnen werken. Maar je moet ook weer niet lang blijven wachten. In de pc industrie kan je dan lang doorblijven wachten. Iedere maand komt er wel weer wat nieuws. Eens moet je de knoop door hakken. Als je trouwens een echt mooie en goede pc wilt moetje is bij www.alienware.com kijken, dat zijn echt de top top gaming pc's. Maar die kosten dan ook wat :)

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kan hier eerlijk gezegd niets aan toevoegen*).

Ja als je een systeem samen wilt stellen om dadelijk Doom3, HL2 e.a. games prins heerlijk te kunnen spelen zou ik zeker wachten.
    De huidige hardware is wel goed, maar eigenlijk ook weer 'te oud/beperkt' om deze games in hun volle glorie te kunnen spelen.

Nog even een tipje; Ik zag ergens de winkel Alternate voorbij rollen:eek:.
    Is opzich een leuke zaak als je geluk hebt met je hardware.
    Ik heb daar echt een hele slechte ervaringen mee met die toko.

Ze hebben een te hoog uitvalspercentage van hardware, oftewel veel komt kapot uit de doos. Spreek uit ervaring helaas, inmiddels 12 keer gehad.

- 8x defect moederbord
    - 1x 3.0GHz P4 waarvan de helft v/d 478 pennen verbogen waren
    - 1x defect geheugen
    - 1x gebruikte videokaart
    - 2x kapotte videokaart

En dit alles binnen 12 maanden tijd:{.

Heb momenteel zo'n geschil daar, dat het echt een dagelijkse bezigheid is geworden....:'-(

Kortom, kopen daar is leuk (als't al werkt), maar voor garantiegevallen van langer als 1maand doen ze te moeilijk.

Maargoed, ik zou zeker even wachten, het wereldje is hevig aan't veranderen, nieuwe socket met nieuwe CPU's, nieuwe videokaarten, nieuwe videokaart socket, nieuwe voeding/moederbord/behuizing standaard.. enz..:cool:

5. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    waar gaat dit over??? :confused:

er komt tog altijd nieuwer en beter spul op de markt, deze kerel wil nu een nieuwe computer en niet over een half jaar......

ennuh diegene die zei dat je voor 1200 euro exclusief beeldscherm geen goede computer heeft dies niet goed wijs

je hebt al een goede computer voor 1200 euro incl 17 inch tft scherm

wie gaat dr nou een videokaart van 500 euro kopen whaahahaha

als jij gewoon zo'n pentium 1V 2.8 of 3 gieg besteld met 512 ram en 120 gieg geheugen dan kan jij je doom ook wel spelen hoor :cool: daar zit misschien een wat mindere videokaart bij, als jij een nieuwe pc koopt zoals hierboven dan heb je gewoon goed spul die alles voorlopig makkelijk aankan, of gebruik je je pc voor professioneel gebruik

nah suc6:)

6. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    nee alleen voor spellen,maar ik ben toch van plan om de nieuwste grafische kaart te kopen die binnenkort uitkomt....ook al kost die 500 euro,dan kan ik met die kaart weer een tijdje mee:D

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hij heeft reeds aangegeven te wachten met het kopen van een computer.

Hij's wel wijs hoor:), tuurlijk kan je voor dat bedrag een goede computer kopen. Maar een goede 17" TFT monitor voor games is al ruim 1/3 van het totaal bedrag. De videokaart en zo'n monitor samen kosten al ruim €1000,-:eek:.

Haha, je zal ze te vreten moeten geven:cool:.

Ja voorlopig, de huidige hardware is net in staat om het fatsoenlijk te kunnen draaien op hoge instellingen.
    Als je zo'n systeem vorig jaar had gekocht, dan had het een ander verhaal geweest. Maar om nu een systeem te kopen op't randje van heel veel veranderingen is niet verstandig. Tenminste niet verstandig als je zoals hem puur voor een game systeem gaat, die nog een tijdje mee moet gaan.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2004
  8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Voor de ongeduldige: Koop nu een goede configuratie met die Sapphire 9800 Pro en koop dan, als ze uit zijn de R420 of de NV40 en als je nog wat kan wachten met je grafische kaart up te graden. Wachten op de R480 (zou eind dit jaar moeten uitkomen) want normaal zou ie ook nog AGP moeten ondersteunen.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2004
  9. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    en wat houd dat in...de r420 en de nv40...sorry hoor ik heb er heel weinig verstand van.

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is slechts een code naam/ processor naam van desbetreffende kaarten:).

11. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    zondag keek ik naar gammo op tv en zag bij het nieuws dat bij de nieuwste garfische kaart voor de pc....gratis doom3 bijzat,hebben meerder mensen dit gezien en weten wanneer die pakket uitkomt

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    klik je raak voor'n knaak :cool:

13. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    thanx arjan84...je hebt me enorm geholpen:D

14. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb via xboxworld gehoord dat de nieuwe grafische kaarten april/mei/juni ongeveer uitkomen...dus ik gisteren naar pcspeed in doetinchem,en dus gevraagd of ze al wat erover wisten....ten eerste zei hij komen er nieuwe kaarten dan???...en toen zei die na lang denken van ohja,ik heb er iets over gelezen en het gaat volgens mij heeeeel lang duren....lol.
    dus wie moet ik nou geloven!!!!

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Iig niet de dozenschuivers in zo'n pc zaak:).
    Klinkt beetje ongeloofwaardig, maar vaak heeft de leek als klant er meer verstand van dan zo'n verkoper.
    De verkoper verteld de klant wat hij/zij wil horen.
    En is de klant een echte leek, dan is het een inkoppertje voor de verkoper.

Het feit dat deze verkoper er niets van af wist en pas na lang nadenken begreep wat je bedoelde, getuigt al niet van professionaliteit:cool:. Als je in zo'n winkel werkt en er maar wat verstand van hebt, ben je ook op de hoogte van de vernieuwingen op dit gebied, aangezien je daar je boterham mee moet verdienen.

Ze komen rond mei/april uit, dus reken maar dat ze zo rond eind april, begin juni in de schappen liggen:9.

16. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    oke thanx arjan84

17. H3in

H3in Ja idd

Leuk Bevonden:
    0
    waarom willen mensen toch altijd een hele nieuwe pc kopen?
    vervang gewoon de dingen die echt nodig zijn

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Omdat zijn pc al 2 jaar oud is en hij zal dus een nieuw moederbord moeten kopen en een nieuwe CPU. Ook zal hij graag een nieuwe grafische kaart willen hebben en meer én beter RAM is ook wel handig. De harde schijf van zijn vorige pc zal wel aan de kleine kant zijn. Het enigste wat misschien behoefte heeft aan een upgrade is de CD en/of DVD speler en/of de CD en/of de DVD-(re)writer. En dan misschien ook de case, maar ik denk niet dat ie genoeg fans heeft om die nieuwe pc 'koeel' te houden.

19. mello1982

mello1982 xbox playah

Leuk Bevonden:
    0
    the answer..je hebt helemaal gelijk......ik ga zeker een goeie fan zoeken:D

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je een goede case koopt, waar er casefans bijzitten. Dan moet je geen fans bijkopen. Maar cases met veel fans kosten altijd wat meer dan gewone cases.

Deel Deze Pagina