1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat was je engste spelervaring ooit?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 20 jun 2003.

  1. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, precies ja, dat was ook zo. Die geluiden roelden_O_
     
  2. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Was niet echt eng , maar is net gebeurd.
    Ik ga weer is een potje mm3'en ik kom halverwege in het spel en ben gelijk hunter.Ik zie dat iemand in die metro *buis* rijdt en ik ga naar beneden en hem achter na,Ik ga harder en ik rijd 10 cm van hem af en hij stuurt in een keer naar links en rijdt zo'n rondje over het plafon.Ik stuur naar links en hij rijdt me rechts voorbij :D
     
  3. NimroD

    NimroD Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Tomb Raider schrok ik vroeger wel vaak als er net een draak om de hoek kwam springen ofzo. Niet echt eng, maar wel leuk.
     
  4. Austin_77

    Austin_77 Ford focus RS

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Resident evil 3: Nemesis op de psx

    Je loopt als Jill in een achteraf steegje loopt langs een deur. Plotseling knalt die deur open en komen er zombies uit. Op zich is dat normaal voor het spel zij het dat de controller ook sterk trilt op dat moment. Van schrik gooide ik de controller op de grond.
     
  5. G@MERZ4EVER

    G@MERZ4EVER all g@merz united!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    dat was ongetwijfeld MARIO SUNSHINE!!!
    oeps...dat antwoord hoort bij een andere vraag.
    Nee het engste spel tot nu toe vind ik nog steeds SILENT HILL en RESIDENT EVIL ( PS1 en GC ) als goede tweede.
    Voor mij persoonlijk staat silent hill op nummer 1 niet zozeer dat ie zoveel enger is dan resident evil, maar meer omdat het spel in z'n totaliteit veeeel beter is. Vooral de sfeer.
    Man...de sfeer daar is echt F%$#$ goed!!!
     
  6. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb Silent Hill 2 voor de PS2 maar ik vind de besturing zo vervelend. Ik had ook een demo van Silent Hill (1) op de ps1 en daar had ik hetzelfde. Daardoor heb ik het spel vrijwel niet gespeeld en dat is toch zonde want ik weet dat het een leuk en eng spel is.
     
  7. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het trouwens erg als ik Resident Evil (1) op de Gamecube zeg? Ik vind de "One dangerous zobie" mode (ofzoiets) egt ontieglijk aantaanjagend. Forest is een crimson head en die achtervolgt je de hele game en als je em vermoord onploft de hele boel want er zitten bommen op hem. brrrrrr dat vind ik nou eng 8) :p
     
  8. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij oude cd-spelers die boven de 48x of 50x speed gaan dacht ik, is bij mij ook gebeurd met Generals.

    Mijn engste ervaring was met Resident Evil 1 op de PSX. Ik liep in zo'n gang toen er ineens zo'n vaag bebloed beest naar beneden viel op de plek waar een plasje bloed lag, ik verwachte al zoiets maar daardoor schrok ik nog veel erger.
     
  9. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Die birdo uit Super Mario heeft me echt slapeloze nachten bezorgt. Dat lelijke eiergooiende monster heeft me echt een zwaar trauma bezorgt.

    Soms schrikt ik s'nachts nog wakker omdat ik nachtmerries heb dat ie eieren op me gooit.


    Ik vond het ook altijd heeeeeeeel eng om in dat kasteel rond te lopen op zoek naar die nare Bowser.
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    wahaha Deel 1 van Tomb Raider ! daar kOn ik zooo van schrikken niet meer normaal, toen durfde ik geen eens door een deur te lopen !(in het spel hè)
     
  11. the solitaire

    the solitaire =Loremaster=

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Morrowind. eerste keer dat de console zei: can not recognize this disc. disc may be dirty or damaged.

    Pure terror!
     
  12. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Klinkt misschien heel vreemd. Maar bij Serious Sam schrok ik me eerst kapot.

    Mijn broer had t spel net in huis gehaald en ik had er nog nooit van gehoord [schaam, schaam]. Hij zegt: Probeer jij maar is een keer, en ik had het hem nog nooit zien spelen. Ik ga achter dat ding zitten en hij heeft zo'n big smile op z'n gezicht staan dus ik denk, er gebeurd dadelijk wat. Ik ben dus heel erg op m'n hoede maar er gebeurd niks. Ik denk, relax...er is nog niks gebeurd, dus ik ontspan me eigen. Opeens komt er zo'n gaar ventje naar buiten rennen uit zo'n kamer. Je wil niet weten hoe misselijk dat is gemaakt.....
    marja, keb trouwens niet zo vaak spellen als Resident Evil o.i.d. gespeeld dus k kan er niet goed over meepraten...
     
  13. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Wooffa, ga Silent Hill 2 of Project Zero spelen en kom nog eens terug ;), we horen dan graag weer van je :p.

    Ik ben zelf weer met Silent Hill 2 verder gegaan en ben nu in het laatste gedeelte, die klote gevangenis. Echt nie normaal hoe ze een sfeer kunnen neerzetten alleen al doormiddel van geluid. In die prison hoor je dan soms van die stamvoet geluiden, net alsof er een groot eng whatever op je af komt, maar je ziet nix, echt freaky.

    Ik heb hiermee ook vastgesteld dat het verschil van engheid tussen Silent Hill 2 en Project Zero is dat Project Zero het echt van het onverwachtte schrikken moet hebben en de angst dat je gaat schrikken. Bij Silent Hill gaat het om de sfeer en geluiden en het niet kunnen zien wat er wel is en niet is omdat het geluid je in verwarring brengt en je mentally gek probeert te maken, wat aardig lukt later in het spel. Ik vind zelfs dat de omgeving van SH2 zelf enger is dan hetgene waartegen je vecht, wat best een prestatie is voor een gamemaker vind ik.
    Maar na het zien van de SH4 trailer, hebben ze bij de vijanden zelf ook nog eens de lat hoger gelegd. De grote vraag is dan: Durf je het spel dan uberhaupt nog wel te spelen??? Ik ga het iig proberen :). Anders zie je hem weer op xbazar verschijnen :p.
     
  14. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik alles hier zo lees....zal ik dat idd cker is gaan doen, want meer dan een uurtje Resident Evil kom ik niet bij dat type games....[zei ik zeer diep schamend] :cool:
     
  15. Dinand

    Dinand Haags Kwartiertje

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag Silent Hill 3 uitgespeeld en hij is echt wederom verschrikkelijk eng en is verder een prachtig spel. Heel erg vaak geschrokken vooral in een kamer toen ik plots een vrouw keihard hoorde schreeuwen |:-

    Echt een topper van een spel.
     
  16. lordtien

    lordtien For death and Glory

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Meest Creepy moment was toch wel bij Monkey Ball, kscheet toen gewoon bagger.

    nee ff alle gekheid op een stokje, Binnnekort schijnt er zo'n erchte spooky game uit te komen vanuit japan. Kweet niet meer hoe die heet maar , resedent evil en silenthill bij elkaar is er nog niks bij
     
  17. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Doom, Ultimate Doom en Doom 2 die roze varkentjes met dat geluid....
    Ik wist niet waar ze vandaan kwamen en het was in 1 groot doolhof, scheet bagger maarja ik was ook maar 8....8)
    En bij halflife...in zo'n luchtkoker ofzo, met die krab beestjes die op eens in het donker op je springen dat was schrikke!!!_O_
     
  18. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    @ lordtien: Ik denk dat ik weet welk spel je bedoelt, alleen ik ben er de naam van vergeten |:- Hij kwam op Gammo en ik moet zeggen dat van alles dak van Resident Evil gezien [en gespeeld, een uurtje maar ofzow] heb, is deze enger. Marja, kun je natuurlijk nooit zeggen met zo weinig speelervaring met Resident Evil en als je da Japanse spel nog nooit gespeeld hebt.

    Ohjah, ik weet het niet zeker maar volgens mij stond er bij dat hij alleen voor de PS2 uitkwam....tja :'-(
     
  19. losse handjes

    losse handjes Kijk mamma!!!

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog niet echt spellen gespeeld die mij de stuipen op het lijf hebben gejaagd. Silent hil 2 is dan wel de engste game die ik gespeeld, maar misschien ben ik er te vroeg mee gestopt om me de tyfus te schrikken.
     
  20. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Qua enge speelmomenten heb ik als grote survival horrorgame fan al het nodige meegemaakt. Het meeste is hier eigenlijk al meerdere malen besproken (zoals bijv. de door de ramen springende zombiehonden in RE1 of de plotseling opdoemende geesten in Project Zero) dus daar hoef ik verder niet op in te gaan, maar nu heb ik gisteravond de allernieuwste horrorgame op de PS2 gespeeld getiteld Forbidden Siren. En allemachtig wat een creepy sfeer heeft die game. :eek: Hier probeer je te overleven tegen zombies genaamd Shibito die in tegenstelling tot de zombies in de Resident Evil serie allesbehalve langzaam en dom zijn. Deze gasten zijn alert, snel, soms zelfs bewapend en niet te doden. Je kunt ze tijdelijk stoppen, maar ze zullen altijd weer terug komen. De gimmick in de game is de zogenaamde 'sightjack'. Via een druk op de L2 knop kun je dan door de ogen van de Shibito kijken die in de buurt zijn en dat kan voor zeer spannende momenten zorgen. Zo sluipte ik ongewapend door een gebied met meerdere zombies toen ik dacht een veilige plek te hebben gevonden. Ik liep dus een pikkedonker steegje in en drukte op de L2 knop en zag mezelf ineens staan door de ogen van een Shibito die recht voor me stond, maar die ik niet kon zien. In paniek ren ik terug met die zombie achter me en ik kijk weer met L2 knop en zie nu dat de andere zombies op het lawaai af zijn gekomen me van alle kanten aan het insluiten zijn. Dat was dus ook gelijk het einde van me en allemachtig wat klopte m'n hart tijdens dat moment.

    Absoluut een topgame die echter wel moeilijk is en het nodige geduld vereist. En in mei komt ook nog eens The Suffering uit op de Xbox. Goede tijden dus voor een survival horrorfan als mijzelf. :cool:
     

Deel Deze Pagina