ok thx... handig progje! klein ander vraagje: zijn er latjes van 256 of 512 SDram te vinden in de handel? Ik vind er nergens.
Ben zelfs in grote pc winkel (link)gaan kijken en die vertelden me dat ze dit niet meer hebben, heb verder op internet gezocht op sites van winkels in de buurt en: nergens.... is het de bedoeling dat ik me meteen moet verdedigen? Ik kijk eerst wel s voor ik een vraag stel. Zou SD mss in belgiƫ al voorbijgestreefd zijn? (ik hoop van niet, anders zit er niks anders op dan een ander moederbord te kopen zeker?) => nieuwe pc dus...
nee je hoeft je niet teverdedigen, maar ik dacht dat je overal in nederland die zooi wel kon kopen, kan zijn dat je die shit nie meer kan krijgen hoor want is al tijd geleden dat ik er naar heb gezocht
Niet alle PC's slikken broodjes van 512Mb. Ook wil het niet altijd samengaan met het geheugen wat er al in zit. Je zou eigenlijk moeten kijken wat voor moederbord er in zit en dan bij de fabrikant zoeken welk geheugen er in kan. Voorbeeld: www.informatique.nl Klik links op componenten, dan in het venster op Geheugenmodules, dan op SDram modules, daar staan alle SDram modules. Nu moet je nog weten of hij PC66, PC100 of PC133 moet hebben en of hij 16Mx8 moet hebben of dat het nieuwere 32Mx... ook werkt. Moederborden met een Intel chipset uit de BX, TX en LX serie kunnen alleen maar met 16Mx8 overweg.
Re: Re: SD ram of DDR ram?? Veel, DDR RAM is veel beter en sneller dan SD RAM en is bovendien beter ondersteund door de meeste computers.
Eerst had je SDRAM, dat werkt op 66, 100 of 133 MHz. Per klokpuls heb je 1 lees of schrijfbewerking. Toen kwam er DDR RAM, dat heeft twee lees of schrijf bewerkingen per klokpuls. Het werkt op 100, 133, 166 of 200MHz, maar vanwege de Dubbele Data Rate (vandaar DDR) zeggen ze ook wel dat het op 200, 266, 333 of 400 MHz werkt. DDR is nieuwer en komt voor in de nieuwere systemen. Hoeveel systeemen SDRAM gebruiken en hoeveel systemen DDR Ram gebruiken weet ik niet. Het is in ieder geval absoluut niet uitwisselbaar! Net als Diesel en Benzine, het is of het een of het ander. Er zijn wel sommige moederborden waar beide typen op kunnen, maar dan is het ook weer: of de een of de ander, niet allebei tegelijk. Je zal toch even in de PC moeten kijken, of de pc meenemen naar de winkel en daar vragen. Misschien moet je iets betalen voor het inbouwen, maar je weet zeker dat het goed is en je hebt garantie op juiste werking ervan.