1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBOX beter als ps2? Vertel me de voordelen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pascal, 11 mrt 2004.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb al een cube. Nu wil ik een nieuwe console kopen. Waarom moet ik de XBOX kiezen en niet de ps2? Vertel me de voordelen en nadelen.
     
  2. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Je moet helemaal de xbox niet kiezen of je moet helemaal de ps2 niet kiezen, het gaat er om wat je zelf de mooiste console vind,
    maar aangezien dit weer zo'n topic word van PS2 is de beste of XBOX RULLLEZ denk ik niet dat je er veel wijzer uit word.
    Kijk naar de spellen die de verschillende consoles bieden, wat wekt meer intresse voor je,

    Nadelen van de xbox. ..... hmmmm
    Voordelen van de xbox ..... Hardeschijf, 733 mhz, opgekrikte gforce 3, xboxlive.

    Maar zo heeft de ps2 ook wel weer voordelen. en ook zijn nadelen dus. doe gewoon wat je zelf het best lijkt.
     
  3. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk de xbox de betere machine (heb ze hier thuis alle :cool:, maar als je zelf wil kijken moet je gewoon even nadenken wat voor games je het leukst vind. De xbox heeft Halo, Project gotham racing en KotoR als exclusive toppers en de PS2 heeft Final Fantasy en Grand Tourismo (Die dan tegen PGR2 staat)

    Ik vind deze keuze persoonlijk moeilijker dan tussen 1 van de consoles en de gamecube. Qua machine wint de xbox het, qua exclusive top games is 't close en aan mening onderworpen....ik kan je dus niet echt helpen :)
     
  4. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is eigenlijk heel simpel :)

    De Xbox heeft als voordeel gewoon de grotere rekenkracht..
    de games lopen wat soepeler, laden wat sneller, zien er wat mooier uit!

    Vooral de Xbox titels die MS uitgeeft...

    De ps2 heeft een gigantisch aanbod aan spellen ( oude spellen.. wat moet je er mee ? ;) )
    maar als je FF,GTA (als eerste), GT4 etc. wil spelen.. dan heb je wenig keuze!

    Kijk naar de spellen die beschikbaar zijn en verwacht worden... wat is je eigen genre... en bepaal aan de hand daarvan je keuze!

    Mocht je on-line willen gamen dan is de keuze al bepaalt.. dan moet je een xbox aanschaffen! xbox-live zit echt een stuk beter in elkaar dan de service van sony...

    Groeten Ewout
     
  5. Athion

    Athion REALM OF XBOX

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment liggen en komen er meer games uit die gemiddeld boven de 8 krijgen voor de xb dan PS2 en
    de xbox heeft gewoon veel vernieuwendere games.

    ( halo.halo2. SC pandora TM,sudeki, Ninja Gaiden, Fable, BC PGR2, KOTOR, Crimson SKies , GRantheft doublepack Prince of persia, mafia, starcraft ghost, kameo, doom3 , Halflife2(?) )
    Geef toe daar kan de ps2 niet tegen op, en dat is nog lang niet alles.

    de enigste 2 reden dat je beter een ps2 kan hebben dan een xbox is als je van platformers/adventures houdt. De xbox heeft geen platformers van de kwaliteit als jax en daxter of rachet en clank vindt ik. Of als je graag EA games zoals fifa perse online wilt spelen.
     
  6. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je meer houd van shooters en sport games en je graphics geil bent en houd van een uitgebreide on-line gaming service moetje voor de Xbox gaan.

    Hou je meer van RPG's en adventures/platformers en dingen als Eye Toy moet je voor de PS2 gaan.
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    waarom reageert er niemand meer? Kom op mensen vertel me waarom ik de xbox en niet de ps2 moet kopen! Overtuig me!
     
  8. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Het is nu toch wel duidelijk?
    Xbox is niet beter of slechter dan de PS2, het ligt totaal aan jezelf en wat voor spellen je van plan bent te gaan kopen.
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Qua hardware is de xbox beter maar ps2 heeft wat meer exclusives. Je moet gewoon kijken welke spellen je meer aanspreken.

    Het is trouwens "beter dan"
     
  10. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    koop de xbox voor de Xbox exclusives (halo, ninja gaiden) en de games die eveneens op de ps2 uitkomen (gta, metal arms, bijna elke 3d party game dus) ,en koop de ps2 voor de ps2-exclusives (jak & daxter, ratchet & clanc, FF).
    dus ik zou ze allebei kopen als ik jou was, heb je alledrie de consoles en mis je geen enkel spel meer :D
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Xbox is grafisch idd wel mooier. Maar de PS2 trekt mij meer. Dit komt door het ruime game aanbod.

    -SC pandora Tm, multiplatform
    -GTA Doublepack, multiplatform (deel 3 al bijna 2,5 jaar op ps2, vice city 1,5 jaar op ps2)
    -Prince of Persia, multiplatform
    -Mafia ,multiplatform

    Een kleine greep uit de PS2 line-up van 2004:

    -Devil May Cry 3
    -Maximo 3
    -Onimusha 3
    -Golden Eye 2 (multiplatform)
    -Driver3 (multiplatform)
    -Metal Gear Solid 3
    -Silent Hill 4
    -Ace Combat 5
    -Arc the Lad Online
    -Dark Chronicle 2 - Dark Cloud3 -
    -Gran Turismo 4
    -Nico (Ico 2)
    -Jak III
    -Ratchet & Clank 3
    -New Wipeout (Online)
    -Syphon Filter Omega Strain Online
    -The Getaway 2
    -Dragon Quest V
    -Dragon Quest VIII
    -Final Fantasy XI
    -Final Fantasy XII
    -Kingdom Hearts 2
    -Star Ocean 3
    -GTA San Andreas
    -Prince of Persia 2 (multiplatform)


    Na halo2 (als ie ooit nog eens uitkomt), sudeki, Ninja Gaiden, Fable (als ie ooit nog eens uitkomt), BC ,doom3 (als ie in 2060 uitkomt) , Halflife2 (als ie in 2070 uitkomt) zijn er verder geen goede exclusive xboxgames voor het komende jaar.
    Dan denk ik (ik weet niet van welk soort games jij houd) dat je beter voor de PS2 zou kunnen kiezen. Als je een goede pc hebt zou zelfs beter Doom3 en HL2 op de PC kunnen kopen omdat ze beter en mooier zijn. Dus vallen er nog twee titels af.
     
  12. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals al vele voor me hebben gezegt
    alle twee hebben ze voor en na delen
    schrijf op wat je van een console verlangt en koop die wat daar het beste bij aan sluit

    wil je bv online,wil je er voor betalen of gratis
    wil je dvd kijken ,bij box moet je een dvd kit kopen
    xbox heeft een hd bij ps2 moet je kaarten kopen

    mijn persoonlijke mening is
    het maakt niet uit welke je koopt ,ze zijn beide goed
    en je zult bij alletwee extra uitgaven hebben
    door het kopen van dvd kit memory kaarten enz enz
     
  13. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    En ik zie in een andere thread dat jij een Xbox Rosso Pack hebt gekocht! :p
    Good choice!
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja zo dus hier boven al gemeld, ik heb een Rossopack gekocht. Dus de keuze is duidelijk. En nu is KOTOR ook nog onderweg naar me.(hehe) Dat iseenvan dé spellen waarom ik heb gekozen voor de xbox.
     
  15. sheeta31

    sheeta31 The Exterminator

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Het voordeel van de xbox is dat je hierop je eigen nummers van een cd kunt kopieeren en bij sommige spellen zoals gta vice city en Counter-Strike kunt afspelen.

    Probeer dit maar eens met een ps2 :p
     
  16. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Tsja, als ik muziek door een spel heen wil horen zet ik gewoon m'n stereo aan... :p
     
  17. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    nee je moet gewoon ff een stukje plastic van de xbox nemen controllertje van de ps2 weer ff een stukje stekker van xbox...:confused:

    tuurlijk moet je wel helemaal voor de xbox kiezen of helemaal voor de ps2
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee hoor, je kan toch ook meerdere console's hebben? Dan heb je de beste games.
     
  19. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik nou ook, alleen doet m'n PS2 het niet meer, dus moet ik het toch maar alleen doen met m'n Xbox. Maar zo erg vind ik dat ook weer niet...
     
  20. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet kijken naar de exclusives van beide consoles. Als je dan heb gekozen voor de xbox, moet je ook nog is kijken naar de games die op beide consoles uitkomen. Grafisch is de xbox veel mooier en beter dan de PS2. Dat is gewoon een feit. Dan heb je er alleen maar voordelen mee gewonnen.
     

Deel Deze Pagina