Ik neem aan dat hij/zij bedoeld games die al uit zijn. Veel games die weghebben van Morrowind zijn er niet echt vind ik. Ik weet niet of je Morrowind Goty (Game of the year edition) al hebt, anders kan je dat proberen.
Even dat je het weet: Morrowind game of the year edition houd in dat het morrowind is incl alle expansions.
ik bedoel inderdaad spellen met een zelfde open-structuur als morrowind (dus niet kotor) Naast de uitbreidingen is er dus maar weinig dat er op lijkt??
Zo open als morrowind niet volgens mij. Echt morrowind is koning in dit gebied op de xbox omdat er gewoon geen andere vergelijkbare spellen zijn. Ik zou echter wel uitkijken naar: Sudeki (duurt niet zo lang meer) en Fable.(duurt waarschijnlijk nog zeer lang)
Ik hoorde dat Arx fatalis een Morrowind achtige RPG zou zijn, maar ik denk niet dat het het niveau van Morrowind haalt. Je hebt allebei de expansions ook al helemaal doorgelopen? Anders zou dat nog een een leuk alternatief zijn, om het wachten op The Elder Scrolls 4 te verzachten... Voor een jaar of 6 misschien... (Kweet btw. niet eens of die al is aangekondigt)
Baldur's Gate 1 & 2 zijn zeer goed. Alleen vindt je het misschien een stap terug na Morrowind. Ze zijn nu natuurlijk wat verouderd, maar als je echt van rpg's houdt vind je die heel erg goed. BG 1&2 zijn overigens geen 3d maar schuin van bovenaf gezien. EDIT: vooral BG 2 heeft eenzelfde soort open structuur als Morrowind. Je kan zelf bepalen wat voor quests je doet en met wie je praat en waar je heen gaat en wanneer je weer verder gaat met de main quest.
Ik heb gehoord dat Pirates of the Carribean wel wat op morrowind leek, qua gameplay dan. De setting is natuurlijk helemaal anders. Is ook nog niet eens zo duur.
download een total conversion mod. ik speel er nu zelf ook een en het is best leuk. voor meer info moet je maar googlen naar morrowind mods