Daar gaan de illegaaltjes

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Wietje, 11 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wietje

Wietje Killer

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft opent via een nieuwe manier de aanval op de gemodificeerde xbox.

Microsoft heeft een nieuwe aanval gelanceerd op de XBOX modificatie community. Dit doen ze door de XBOX Live online gaming service te laten scannen op alle aangesloten Xbox-en. Deze vraagt informatie op de interne xbox harddisk.

Blijkbaar hebben vele modders hier last van gehad daar de mod communities sinds zondag elkaar op de hoogte houden omtrent deze aanval van Microsoft.

Dat Microsoft dit doet is te begrijpen het schaad de industrie. Daarentegen is het ook nog eens een bittere noodzaak, daar uit zeer betrouwbare bron meegedeeld is dat Microsoft 8 games per xbox moet verkopen om zo het verlies op een xbox goed te maken.

Voor alle modders: Wie niet horen wil moet maar voelen.
    Dit bericht komt van xboxmax trouwens

2. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ze vragen de info op....en dan??
    t lijkt me trouwens sterk dat dit legaal is....zomaar op de harde schijven van willekeurige personen kijken....

3. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    ja hoor microsoft doet iets illegaals, nee jongen DAT is pas sterk

4. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Het is van de ene kant goed van ze door dit te doen door zo er achter te komen door wie ze mogelijk verlies lijden. Maar van de andere kan is het wel inbraak op mens privacy. Hier zal vast nog wel een rechtzaak van komen.
    Het zal trouwens niet zoveel nut hebben denk ik, de meeste gemodificeerde xboxen zijn niet op live te vinden omdat ze dan veilig kunnen modden. Dus nu zullen ze zeker niet meer op 't net aangesloten zijn, nu dit nieuws bekend is. Misschien hadden ze dit beter eerst kunnen doen, en daarna de resultaten geven...

Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  5. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Nou ik vind dat microsoft wel het recht erop heeft.
    Wat voor persoonlijke dingen wou je op je hardisk hebben staan alleen maar save games.

6. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt dat uit, het is van jou en niemand zou dat eigenlijk mogen lezen.

7. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.434
    pff ik heb omgebouwde xbox(weet niet of ik dit mag zeggen) maar ze verzinnen er tog wel iets op is op alles nog gebeurd :D

8. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Bah, dit is een regelrechte schending van je privacy, Microsoft zoekt zich een weg via je firewall (ze komen er altijd langs, wat je ook doet) en hackt in je xbox om te zien of er geen dingen opstaan die illegaal zijn. Dat stukje met dat illegaal kan ik begrijpen, ze moeten dat gewoon de wereld uit helpen maar niet op deze manier :mad:

9. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Nou ik ga ook echt huilen als iemand mijn save games bekijkt.:eek:

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Nee dat mag je niet zeggen :{

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Even een voorbeeld:

Er ligt een lijk in je slaapkamer waar je strings(:+) liggen, de politie wil kijken maar ja, jij wil het niet want dat is jluw kleren kast..

dat is toch precies hetzelfde!! nja ok, we hebben nu over een bedrijf dat inkomsten misloopt vanwegen *****.. ik vind het perfect.. van mij mogen ze iedere minuut die ik op xbox live zit 50000x controleren of ik een mod-chip heb..

12. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dat ms wel je xbox mag scannen of ie gemod is of niet. Mensen die hun xbox modden zijn toch dom! :)

13. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Het was toch zo dat de Xbox eigendom blijft van Microsoft?

14. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Precies ;)

15. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    idd. Kleine lettertjes he.

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Dat is niet hetzelfde. De politie handhaaft de wet. Niet Microsoft. Daar kan Microsoft de politie wel voor inschakelen.
    De politie kan ook niet zomaar in jou huis kijken hoor, zijn heeft daar een huiszoekingbevoegdheid voor nodig.
    Maargoed, zoals ik al zei blijft de Xbox eigendom van Microsoft nadat je hem hebt gekocht. Dus dan heeft MS wél alle bevoegdheid om naar de HD te kijken. Het is immers hun Xbox.

Maareh, ik vind dit goed! Weg met die cheaters. Eigenlijk zouden ze bij de nieuwste spellen ook software in moeten bouwen zodat een Xbox onklaar gemaakt wordt wanneer er een modchip herkend wordt. Dan worden non-live modders ook aangepakt.

17. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt alleen gekeken of de harddisk groter is dan ie hoort te zijn, dus als je met een gemodde xbox op live gaat maar met normale harddisk, kan er nog niks gebeuren.

18. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    wat een poep actie van MS zeg...

Het maakt niet uit of de xbox eigendom is van MS of niet....

Als ik een auto lease, is de auto ook eigendom van de lease maatschappij, maar dat geeft hun niet het recht om zomaar ff mijn auto te openen en te kijken of ik wel mijn auto schoon hou, of zonder mijn toestemming een kastje installeerd om mijn rijgedrag te controlleren...

19. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat zou betekenen dat je je xbox ook zou mogen modden ?

bull shit dus .. van mij mogen ze mn xbox op van alles en nog wat scannen :)

20. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    ik denk dat microsoft wel iets anders is dan een auto lease bedrijf
    en ik snap niet waarom mensen het erg zouden vinden dat microsoft dit doet want wat voor iets persoonlijks zou jij op je xbox hebben staan dat jij niet zou willen laten zien

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina