[XOne] x box live niet dit jaar in nederland!!!

Discussie in 'Games' gestart door beuker(sr), 25 jul 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    zzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzz....gaaaaaaaaap :r
    zat zeker een stukkie worst vast....en wat is ramen.
    hier in nederland kijken we door die dingen naar buiten:confused: .

Laatst bewerkt: 26 jul 2002
  2. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Hou het een beetje rustig keej!!!

Dit is geen powerweb forum!!

3. Keybern

Keybern Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Roger that!

4. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Re: eikel

Dus jij bent nog dommer dan ik had ged8.....

Ik heb nooit een dc gehad, maar weet wel, dat je met de dc moest inbellen met een analoge modem.....

Nu hoef je niet in te bellen, je moet alleen je xbox aansluiten op je router/pc die met internet staat verbonden...... je logt dus gewoon in op een server, net zoals je naar een website gaat die op een server in de uk staat......
    Dus als die pakketten niet in NL verkrijgbaar zijn bestel je ze mooi via inet ofzo, dus waarom zouden ze die pakketten niet gewoon in NL verkopen]:-

5. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beetje respect voor beuker mensen, hij helpt een heleboel members met soundvragen.

6. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist ja!!
    Love & Peace baby!!

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: eikel

lekker slim antwoord......en al helemaal dat je zelf aan aan geeft dat je nooit een dreamcast heb gehad lmao.
    dreamcast maakte gebruik van een dreamkey om zo van hun eigen internet systeem gebruik te kunnen maken.
    omdat de dc maar een 33 kbs modem had moest je idd inbellen via de telefoon.
    maar jij snapt er volgens mij geen reet van wat ik bedoel.
    hier in nederland regelde telfort het internet gebeuren via de dreamkey.
    overal in heel europa was alles al klaar behalve hier.....je kon zoveel inbellen als je maar wilde maar je kwam niet online omdat er totaal geen providers waren in nederland.
    alles van dc ging via je eigen provider en die zorgde ervoor dat je weer in contact kon komen met bv servers ergens anders in europa......dus het lijkt mischien wel slim om op dingen te reageren maar alleen als je er iets van af weet...sugestie hoor:confused: .
    wat ik denk dat x box een soort gelijk systeem op poten gaat zetten.
    ik weet dat ze met portals gaan werken die dan de hosts worden voor het internet.
    voor west europa word de portal london.
    eergisteren was mijn broer (de goeie vriend dus) hier bij mij en vermelde nogmaal het gesprek dat hij gevoerd had toen de heren van microsoft die bij hem op zijn werk waren.
    ik kan en mag niet vermelden waar mijn broer werkt omdat deze info nogal gevoelig ligt en al helemaal bij mickeysoft.
    x box live zal volgens microsoft nederland (dus niet volgens mijn broer) niet klaar zijn rond de herfst in nederland.
    dat is de info waar ik en me bro het moeten doen en die komt uit eerste hand van de bron zelf.
    de reden waarom ik dit vermeld en mischien nog belangrijker vermelden kan is omdat niemand weet wie ik ben en wat ik doe.
    daarom vermeld ik ook niet wie mijn broer is en wat hij doet voor de kost.
    de tijd zal het leren en begrijp me goed dat ik ook de dupe ben van loze beloftes gemaakt door microsoft zoals jullie allemaal.
    er kan uiteraard nog heel veel veranderen....5 dagen geleden hoorden we dat er een meteoriet de aarde kwam platrossen en nu schiet ie maar 34432452421 ziljoen kilometer langs ons.
    ik hoop dat mickeysoft er ook naast zit.

Laatst bewerkt: 28 jul 2002
  8. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    MS heeft zelfs aan Bart Smit al een datum doorgegeven van UC, die komt echt niet zonder live. Paar maandjes(lees 2) uitstel missch. maar dan komt het hier opzekers. Anyways, voorlopig hebben we alletwee nog geen gelijk te halen, we motten gedwee afwachten....:)

9. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uh ff vraagje,
    volgens mij geeft ms dus niet die datums door aan bart smit.
    Maar doet een site dat (gsx namelijk) die schrijven namelijk ook de artikeltjes in de magazines en online enzo.
    Kweet dit niet zeker maar dacht het wel!!!!
    Frank

10. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Re: Re: Re: eikel

Nou zegt je het zelf ook, de dc moest je dus inbellen naar je eigen provider die je dan direct zou doorverbinden met een server... maar daarvoor moesten providers dus wel op voorbereid zijn..... btw, ik wist niet dat, die modem van de dc dreamkey heet, maar ik bedoelde met analoge modem natuurlijk niet zo'n extern/intern ding die je met de pc aansluit]:- dus wat heb ik daar dan verkeerd gezegd:confused:

Met xbox live lijkt het mij juist zo, dat de xbox niet bij je provider inbelt, maar dat je ADSL/Cable modem verbinding maakt met je provider..... De xbox stelt is dan als het ware een computer die dan net als hij een webpagina bezoekt, zich verbind met de server voor xbox live. Dus de xbox gaat gewoon opzoek naar het ip-nummer van de xbox live server die volgens jou in londen staat.... zo moeilijk is dat toch niet.....:confused: :confused:

Dan snap ik niet waarom ze nederland dan zouden uitsluiten.....
    als ze dat doen, koop ik toch gewoon een pakketje bij de buren!!!

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

lol de dreamkey was een schijfje waar de software op stond om te kunnen internetten(soort explorer) maar dan van sega.
    ...............................................................................
    dan de x box..denk nou maar niet dat als hier in nederland niks gebeurt dat je zomaar je x box aan het internet kan hangen (zonder pc als host wel te verstaan)
    jou kabelboer (als je kabel heb tenminste) zal ook de nodige aanpassingen aan zijn netwerk moeten verrichten wil jij kunnen spelen.
    er is nu nog totaal geen duidelijkheid over wie of wat x box life hier in nederland gaat ondersteunen.
    dan kan het in london allemaal wel klaar zijn.......maar als er in lutjebroek via de kabelboer niks geregeld is......heb je mooi kak.
    jouw KABEL EXPLOITANT zorgt of jij wel of geen internet voor je x box krijgt dus niet je buitenlandse pakketje.....of trek je je eigen kabel eff naar london??:+

Laatst bewerkt: 28 jul 2002
  12. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, wel naar duitsland, want das dichterbij:D :+ 8) :9 ;)

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Re: hoppa

Volgens mij is het de bedoeling dat de xbox zonder tussenkomst van PC, verbinding kan maken met inet..... ADSL/Cable werken vaak met standard protocollen om verbinding te maken met de provider.... bv PPPoE, etc.... tenminste als je de spec's leest en de filmpjes hebt bekeken......

veel aanpassingen? Denk eerlijk gezegd dat, dat niet nodig is hoor, er hoeven toch niet voor elke server die uit de grond wordt gestampt allerlei aanpassingen gaan doen????
    Er zou heust wel iets moeten gebeuren maar echt niet zo heel erg veel hoor.....
    De pakketjes die van de xbox naar de server gaat en visa versa gaan gewoon over bestaande protocollen... en ik weet niet of je weet hoe het inet werkt.... maar als ik hier een IP adres intoets, gaat ie eerst naar mijn router, als die het niet kent stuurd ie het naar een andere router toe bij de provider, als die het ook niet kent stuurd ie het door naar de volgende router, enzovoort, enzovoort, tot dat er 1tje is die het ip adres wel kent en stuurd het pakketje naar die computer toe..... Dus ik hoef echt geen eigen lijntje naar UK te trekken hoor....

Waarom zou een provider dergelijke dingen gaan blokken, als ze dat doen, krijgen ze cker weten veel boze brieven.....
    je betaald voor de service aan je provider, en er is nix strafbaars aan xbox, dan is er geen rede voor ze dat te doen..... ze moeten je pakketjes gewoon doorgeven.....

14. Arson

Arson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: hoppa

Dat denk ik dus ook, er hoeft bij je provider niks gewijzigd te worden omdat xbox live gewoon gebruik gaat maken van bestaan de protocollen. Dit werkt al goed met online gamen voor de pc, dus waarom zou je veel geld gaan uitgeven voor andere methodes.
    En als dat zo is, dan zou je dus gewoon een live-pakketje uit het buitenland kunnen halen en gamen.
    Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar we zullen wel zien he.

15. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Not true, ik heb gelezen dat M$ deals met alle providers in Europa moet sluiten om XBoxlive mogelijk te maken. Het moet dus echt in NL komen wil je het kunnen gebruiken.

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

klopt.

17. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Source.......

18. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De source was volgens mij MS, maar heeft ook al in een aantal artikelen gestaan.
    Voordat iedereen elkaar het leven gaat zuur maken, laten we maar gewoon afwachten wat MS gaat doen, we kunnen wel gaan zitten flippen hier maar daar schieten we niks mee op.:)

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hoppa

heb je helemaal gelijk in man..ik heb deze topic niet opgestart om mensen te laten flippen...dat het zou gebeuren wist ik wel.
    het word nu zo langzamerhand tijd dat er duidelijkheid komt over hoe en wat rond het x box life fenomeen en daarbij komt ook nog eens dat ik nog nooit zoveel gehoopt heb dat ik ernaast zit met die info die ik krijg.
    al met al ben ik het stiekeme gedoe allemaal zat van microsoft.
    :r

20. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als 80% van de mensen hier had gereageerd, zoals de andere 20% heeft gedaan was er niks aan de hand geweest.
    Jij hebt wat gehoord en deelt dat met ons, een aantal mensen reageerd heel nuchter van "laten we wachten tot het officieel is" en een aantal mensen raakt helemaal opgefokt!
    Tuurlijk hoopt iedereen dat je ernaast zit, maar laat MS eerst een paar medelingen doen over Xbox-live in europa, je hoort er bijna niks over.
    Zolang MS de kaken op elkaar houdt over Xbox-live blijf je dit houden.

MS we willen info!!:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina