PS2 Online

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door hete snikkel, 16 mrt 2004.

1. hete snikkel

hete snikkel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OOI

ik wil graag weten wie er ooit welleens met de PS2 online heeft gespeeld en of het leuk is dan bedoel ik leuker dan op de XBOX
    ik sprak met iemand op XBOX life die zij dat online gamen op de PS2 nogal dood is zonder die headset maar sommige spellen zoals 'socom online' kan je wel met een headset spelen

Ik wil gwoon ff weten wie er online heeft gespeeld met de ps2 en wat die ervan vond

2. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb XIII socom en fifa 2004 online gespeeld .. wel leuk maar wachten is eigenlijk op GT4

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dit gaat niet over Xbox live, derhalve verplaatst

----> overige consoles, pc

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hier staan nog een aantal PS2 Online threads met ervaringen.

Ik heb zelf een paar keer met een ps2 online gespeeld, maar je kan het niet vergelijken met Xbox Live ...Persoonlijk vind ik Xbox Live een echte community. Terwijl PS2 online zich meer richt op een game community.

5. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan niet zeggen dat ps2 online leuker is als xbox. Je kunt alleen de service vergelijken. Online spelen is niet afhankelijk van platform. Je gamed met mensen en dat is altijd leuker als tegen de cpu. Maar als je gaat kijken hoe het netwerk in elkaar zit dan is xbox gewoon leider. Dat valt niet onder bank of stoelen te schuiven.

6. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    PS2 online s*cks !

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat zijn je argumenten? Op zich heeft PS2 online een paar voordelen .. maar ook veel nadelen ... en zoals MTM al zei... het is niet echt met elkaar te vergelijken ... als je van voetbal games houd is de PS2 op dit moment leading ;)

(Ik hou zelf niet van voetballen)

Laatst bewerkt: 16 mrt 2004
  8. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind ps2 online eigenlijk maar niks vergeleken bij live, het zal ook vast wel leuk zijn om op de ps2 tegen anderen te spelen maar met het beperkte gamesaanbod en netwerkkwaliteit kan het zeker niet opboksen tegen Xbox-Live.

9. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    hoezo voordelen ???? xbox live heeft meer en betere games, altijd voice, friendlist , stats, downloads, geen/weinig lag. Hmmm allemaal voordelen tov ps2 online. Maarja is ook wel logisch ps2 online is meer een gadget en live! wzat er vanaf het begin ingebouwd.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het enige nadeel van Live is ..... (verrassing) ... je hebt een credit card nodig en je moet jaarlijks of maandelijks een bijdrage betalen (Hier krijg je dus ook kwaliteit voor terug)

Maar ja ik ben ook gek op mijn xbox live ... en ik zie dus het nadeel ook als een voordeel (veel minder vervuiling)

11. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist inderdaad. Door die cc merk ik dat de meeste gamers zich toch wat netter gedragen tov pc online gamen. Zeker dat je weet dat je gestraft kan worden voor je gedrag dat zit toch een beetje in je achter hoofd. Van mij hoeft die cc die niet weg. Zorgt voor een wat beter niveau.

12. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ja precies, dat van die cc is klote voor als je nog geen 18 bent, dat geef ik gerust toe. Maar dat kun je ook als een voordeel zien.
    *geen irritante kindjes zoals op veel pc games.
    *geen problemen met verlengen ed, gewoon kop drukkken hoeft er niet voor naar de winkel
    en ook kindjes onder de 18 hebben altijd ouders die wel over een cc zouden kunnen beschikken.

En dat betalen is voor mij geen nadeel als je het kwaliteits verschil vergelijkt met de "gratis" ps2 service.

13. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0
    Het nadeel van x-box live is dat het geld kost, maar zoals al eerder gezegt krijg je daar meer kwaliteit voor dan de Ps2 online.

Het grootste nadeel van de Ps2 online is inderdaad dat je niet bij elk spel de headset kunt gebruiken.

14. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Deze PS2 on-line features zie ik (helaas) nog niet in Xbox Live:
    - clan list op Xbox Live? (SOCOM 1 en 2 hebben 't wel)
    - netwerk games die doorlopen als de server wegvalt (SOCOM), zodat je niet de dupe wordt als de host toevallig niet tegen zijn verlies kan.
    - on-line voetbal (FIFA en binnenkort This Is Football met 4x4 mogelijkheid)

Merk op dat de Xbox en PS2 online zijn over precies 't zelfde netwerk: ze hebben evenveel lag. Echter de Xbox heeft betere voice kwaliteit aangezien hij meer rekenkracht heeft voor voice encoding/decoding.

Ik heb Xbox Live sinds de beta en 't zelfde geldt voor PS2 Online. De beste on-line racegames zitten nu op de Xbox (MotoGP2 en PGR2), maar SOCOM2 (op PS2) vind ik weer beter dan Ghost Recon, Rainbow Six en Counter-Strike op de Xbox.

Samengevat: 't hangt van de games af!

William

15. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    clan list komt in live 3.0, pgr2 games lopen ook gewoon door als de host weg valt, en wie wil er nou serieus voetballen.

het ligt ook meer aan de server dan het netwerkt, en zeg nou zelf, de ps2 servers stellen gewoon niks voor..

16. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    a. dat is dan 1.5 jaar later dan op de "zwakkere" PS2
    b. noem eens een shooter die doorloopt zonder host
    c. wat was 't best verkopende console-spel in Nederland?

Geweldige argumentatie... Kijk nou zelf eens naar de Xbox review van Ghost Recon ( http://xbox.ign.com/articles/377/377303p3.html ):

The biggest problem with Ghost Recon is the prominent lag found when playing games with a large number of people (typically 8 and over).

En die van SOCOM1 (een paar maanden eerder uitgekomen en met 16 player team vs team http://ps2.ign.com/articles/369/369008p1.html ):

As for the technical aspects of the online game, it's been no problem for us so far. Registering and connecting online has been a snap, lag hasn't intruded (likely thanks to the broadband-only stipulation), and online, the voice communication headset manages to jump the gap between gimmick and useful gameplay innovation.

Als je graag denkt dat PS2 online suckt, prima. Maar ga nou geen onzin roepen zonder de twee eens echt te vergelijken.

William

17. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0
    En b.t.w. veel van de Ps2 spellen draaien op servers voor PC én Ps2 waardoor je dus tegen PC tegenstanders kunt spelen.

voorbeelden:

-XIII
    -NFS:U
    -Final Fantasy XI (nog niet uit maar heeft dezelfde plannen.)

En ga me nou niet vertellen dat je de PC servers ook slecht vindt.8)

18. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    waarschijnlijk omdat ghost recon veel meer data moet versturen, en er een zwaardere server nodig is om al die mensen lagloos te laten spelen..

19. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    William

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    voordeel van de ps2 vind ik dat het gratis is,en op xbox moet je jaarlijks betalen. Als ik dan kijk dat er een miljoen xbox-live gebruikers zijn a 60 euro per jaar, dan vind ik dat live veel beter had kunnen zijn. Want 1 miljoen x 60 euro, dat is een hoop centjes en dan mag je wel iets mooiers opzetten. Niet dat Live slecht is, integendeel Live is goed. Maar als ik dan kijk na het geld dat MS al heeft gevangen, dan verwacht ik toch nog wat meer. Maar ja misschien in de toekomst.

Deel Deze Pagina