Fps

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DarkSoldier, 19 mrt 2004.

1. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel FPS is goed of snel? Ik heb net UT2004 nieuw, en ik heb alles op et hoogste en ik heb anti-aliasing op 4X en anisotropische filtrering op et hoogste. Ik heb frames van rond de 30. Is dit snel genoeg, en zo niet, want kan ik et beste verlagen of uitzetten?

2. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is 30 FPS snel genoeg.

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het minimale om alles vloeiend te zien gaan is 24 Frames Per Second, 30 oogt beter. Eigenlijk is het heel simpel, hoe hoger hoe beter!

Als je meer FPS wil zet dan de details bij UT op Normal of Low. Character Details scheelt al vaak een hoop. Je kan ook de kwaliteit van het geluid op dezelfde manier reduceren.

4. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0
    Maar 30 is toch goed?

Ik zou niet de details enz. verlagen, dan wordt het er niet leuker op om te spelen.

Ik zou het alleen doen wanneer niet alles vloeiend loopt.

5. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    ja, dus et loopt tog vloeiend, maar dus vanaf 24 merk je niet veel verschil meer?

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als je meer frames wilt dan zou ik beginnen met AA uit te schakelen (AA is toch niet echt nodig als je op een hoge resolutie speelt). Als je nog meer fps dan moet de anisotropische filter uitschakelen en indien je nog meer fps wilt, dan moet je de resolutie en/of de details naar beneden doen.

7. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ok thnx, maar ik denk dat 30 senl genoeg is of niet?

En BTW: ik speel op 1024X768, want mijn monitor kan niet meer aan |:-

PS: Hoe verander je de key-code van UT2004 als je er 1 hebt ingevoerd ?

8. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0

Uninstalle en vervolgens weer installe. :+

9. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    zeker weten?

10. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0
    Bij (zover ik weet) alle games kan het niet anders dan deze manier.

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    30 is ook zeker goed. Ik zeg alleen hoe je er meer kan krijgen (was ook een vraag van Soldier).

Het verschil is wel te merken en wat dan ook fijn is, is dat je minder last van framedrops hebt bij een hoge framerate. Als je spel op 30 FPS loopt en je komt in een druk gebied dan kan het beeld wel eens gaan haperen. Met 60 FPS zal je er nooit last van hebben.

12. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0

Dat is een feit, maar 60 FPS is wel érg veel, en zal Soldier niet met een beetje mooie graphics, goede geluidskwaliteit, enz. kunnen spelen.

Ik zou het ongeveer rond de 45 FPS houden, dan zit je er lekker tussenin. :)

13. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Idd. Het belangrijkste is niet de gemiddelde frames per seconde waarde, maar de laagste waarde die gehaald wordt....
    Want framedrops treden juist op bij drukke, hectische gebieden en dan is het belangrijker dat de game vloeiend loopt dan terwijl je gewoon door het level oopt. Maar als de laagste waarde die je haalt 30fps is, is er niet veel aan de hand. En ja, FSAA 'vreet' frames.....

14. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    mijn laagste ligt rond de 25, maar hij loopt goed, hij schokt helemaal niet, in drukken gebieden wel, maar weinig. Tog wel mooi, mijn fps is niet zo hoog, maar hij schokt heel weinig en tog op hoogste instellingen. Ik hoef niet per se zo'n hoge FPS, want je merkt er eerlijk gezegd niet zo veel van. Wat ik net had is wel raar: ik speelde met 32 bots in Face 3-CTF. Mijn average fps war rond de 25, maar hij schokte wel regelmatig. met 24 bots heeft ie geen problemen ;)

15. RobinD

RobinD Real Paine..

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als je echt graag met 32 bots wilt spelen zonder haperingen, moet je je FPS wat omhoog krikken d.m.v. eerder genoemde voorbeelden.:cool:

16. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    hoe kan ik bij far-cry mijn framerate zien?
    ?

Laatst bewerkt: 20 mrt 2004
  17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    In je console \displayinfo 1 typen. \displayinfo 0 typen om het weer af te zetten.

Deel Deze Pagina