Tenchu: Return from Darkness

Discussie in 'Algemeen' gestart door The-Dentist, 19 mrt 2004.

1. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit spel gisteren bij de FRS zien liggen, en er nog niet al te veel over gelezen.
    Kan iemand mij iets meer over deze game(play) vertellen?
    Is deze het waard om aan te schaffen? Of is deze een beetje overbodig aangezien Ninja Gaiden er ook aan komt?

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    mij lijkt het een gaaf spel
    ik ben ook ninja fan
    je hebt ook co-op

3. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem hij is wel cool. De graphics zijn wel wat minder maar hij heeft wel een lekker ninja/stealth gevoel. Dus als je van dit genre houd moet je hem vooral halen.

4. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Als je van Stealth houdt is Tenchu goed, als je meer van hack en slash houdt is Ninja Gaiden goed.

5. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las net op IGN dat ie slechts een 7 kreeg, dat vind ik toch wel een beetje aan de lage kant.
    Kan je me iets over de plus en minpunten vertellen, en vooral hoe de gameplay is?
    Of je bv heel veel vijanden hebt, en ie bevoorbeel lekker speelt en hoe de camera is enzo?

6. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou wel van beide eigenlijk...

7. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Graphics zijn in Tenchu onder de maat voor de hedendaagse Xbox games. Maar de gameplay is wel heel goed. Maar als je van beiden houd dan is het moeilijk

8. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem erg tegenvallen, was een fan van dit spel op de PSX. Gameplay is volgens mij helemaal hetzelfde. Erg frustrerend: Als je de eindbaas niet haalt, moet je het hele level opnieuw spelen.

9. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    tja.. nou ga ik dus nog meer twijfelen... kijk dat de graphics niet zo geweldig zijn is niet zo'n drama, als de gameplay maar okay is.
    Maar ja... de meningen zijn dus een beetje verdeeld zo te zien.

Jaw-001: ik heb dit spel nog nooit gespeeld, waarom vind je hem dan tegenvallen, komt dat alleen door dat van die eindbaas?

10. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    ik hou van ninja spellen enzo.
    ik had tenchu op ps1, ik was er helemaal weg van.
    ik vind het een echt tof spel, ga hem misschien wel kopen, alleen de graphics zijn het zelfde als op de ps1.

11. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Bij Tenchu is een beter Live mode dan bij Ninja Gaiden

12. Xearo Li

Xearo Li Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gvd vandaag gekeken .. is die er hier nog niet..

13. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Correctie: De graphics zijn niet hetzelfde als de PS1 versie maar zijn vergelijkbaar met de PS2,het is tenslotte een poort van PS2 naar XBOX!Dit wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn,integendeel,het is in het begin vrij donker(althans de eerste missie)maar dit heeft meer met de nachtmissies en de sfeer te maken die uitstekend zijn.De gameplay is prima,stealth,aktie,gebruik van voorwerpen zoals een grapling haak:het zit er allemaal in en is simpel en goed te bedienen.Het mooiste is het moment dat je een bewaker ongemerkt van achter besluipt en je zijn keel in 1 keer met je wapen doorsnijd....De camera draait automatisch achter je karakter,dit kon sneller maar wordt nergens hinderlijk,er is een optie om rond te kijken door het witte knopje in te drukken.Je krijgt zo een goed overzicht van je omgeving,ook is er een landkaart op te roepen met de backbutton om te kijken waar je naartoe moet(je kan zelfs rondlopen met die kaart in zicht).Er is nu ook een feature bijgekomen(exclusief voor xbox):Het mee/wegslepen van lichamen nadat je ze doormidden hebt"gehakt"om ze te verstoppen voor andere bewakers.Er zijn in het begin twee karakters te kiezen,hoe verder je komt hoe meer karakters je vrijspeelt,die zijn dan weer offline en in het Xbox Live! gedeelte te gebruiken voor bijvoorbeeld een deathmatch,ook het Co-op gedeelte is leuk om te doen(gisteren getest),er is geen enkele vorm van lag(tot nu toe).In de Co-op mode moet je met een Xbox Live! maatje documenten uit de handen van je computergestuurde tegenstanders stelen.Deatmatch spreekt voor zich....Er waren alleen nog niet zoveel spelers online maar dit kan nog komen(de game is HIER net uit).

Conclusie:

+Prima spel voor degene die van stealth en aktie houden,
    +lekkere sfeer,duistere gameplay,
    +zowel online als offline een prima speelbaar spel,
    +Graphics zijn in orde,
    +veel vrij te spelen karakters/voorwerpen.

-Graphics hadden iets beter gekund(PS2 poort),maar dit is niet van belang,games draaien niet om graphics gamertjes!!!!
    -Camera had iets beter gekund(maar nergens echt hinderlijk).

Kopen allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt: 20 mrt 2004
  14. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Voor degene die hem al heeft gespeeld, is hij een beetje lang?

15. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Het klopt wat SNK Forever zegt hierboven... Tenchu is gewoon een coole game... Ik heb hem ook op de PS2 en het spel is in principe vrijwel identiek, toch vind ik de graphics van de Xbox versie iets mooier... En die graphics zijn trouwens helemaal niet zo slecht hoor... Kijk, de grafische engine maakt niet optimaal gebruik van wat de Xbox aankan, maar het spel is gewoon mooi genoeg... Wat boeit het dat de graphics ietsje minder zijn?

De gameplay is erg goed en behoorlijk verslavend... De online gameplay heb ik nog niet kunnen proberen, omdat Xbox Live gisteren plat lag...

Het camerawerk gaat vrij goed en je kunt inderdaad de camera handmatig beïnvloeden via de rechter analoge stick, maar je kunt nog beter om je heenkijken door het witte knopje ingedrukt te houden... Klinkt wat ingewikkeld, maar je bent er in een mum van tijd aan gewend... Dit is echt een stealth game, de gewone gevechten zijn vrij pittig en vaak leg je het loodje in directe confrontaties... Je moet erg voorzichtig zijn, want als je het loodje legt moet je inderdaad weer van voren af aan beginnen, dat is wel wat irritant ja... Maar omdat stealth killing erg spannend is, blijf je dit spel spelen... Er zijn in een level veel half-verborgen stukken, die je soms snel over het hoofd ziet, dus je moet niet alleen omzichtig te werk gaan, maar ook nog opletten... Stealth gamen gaat langzaam, dit is geen run-hack-and-slash gebeuren...

Als je van Metal Gear Solid en Splinter Cell houdt, kan Tenchu - Return From Darkness wel wat voor je zijn... Ik vind het een erg goed spel en omdat je met verschillende karakters kunt spelen wordt het des te interessanter, omdat elk karakter zijn eigen unieke weg aflegt...

Voor degenen die een Nederlandse review willen lezen, kunnen die hier vinden (het betreft hier de PS2-versie die ik ooit heb beschreven) http://www.p2g.nl/games.php?content=reviews&id=262

Hopelijk vindt Xboxworld het niet erg dat ik die link noem, en ik wens de reviewer van Xboxworld veel schrijfplezier met zijn review... ;)

Laatst bewerkt: 20 mrt 2004
  16. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Ik denk dat het komt doordat er nu ook veel andere goeie stealth spellen zijn zoals splintercell. En de graphics en gameplay mogen dan misschien redelijk zijn, maar ik heb bij tenchu gewoon het idee dat ik weer dat oude PSX spel aan het spelen ben.

17. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat Co-op ook zonder Xbox Live! te spelen is...? Dus gewoon met 2 controllers...(sorry als ik dom overkom, maar 't is wel belangrijk voor me).

18. Xearo Li

Xearo Li Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vandaag gekocht en ik vind hem opzicht wel lache.

Alleen ik heb net LIVE gedaan en ik had aardig last van LAG.
    De besturing reageerde trager.

19. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Volgens mij is de co-op alleen via Live speelbaar.

20. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had hem op de ps2..
    Maar heb spijt dat ik hem weg heb gedaan...

Deel Deze Pagina