Xbox 2 HDTV???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thrillseeka, 17 feb 2004.

1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Op het PAL doosje van House of the Dead 3 zie ik tog egt HDTV Supported staan. vaag..:{

2. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat Kobold die resolutie van 1920x1080 bedoelde dat is het hoogste wat die kan. Die zal nooit ondersteund worden door een xboxspel. De iets lagere 1024i of 720p? worden wel door heel weinig spellen ondrsteund.

3. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry ben het niet eens met Kobold/alders40...

1080i staat voor een resolution van 1920x1080 pixels en dat word wel door Xbox ondersteund. Er zijn zelfs al spellen voor de Xbox uit die die resolutie ondersteunen (Dragon Lair 3d, Enter The Matrix en Syberia)

Europese Xbox'en hebben wel progressive scan mogelijkheden alleen kan je die pas benutten als je de Xbox High Definition AV Pack aansluit. (Het zelfde als je b.v de Advanced Scart pack aansluit met optisch uitgang dan kan je pas in het menu DTS en dergelijk selecteren en daar voor niet...)

Progressive scan TV's zijn allang te koop in Nederland en "echte" HDTV's (Plasma, beamers ect. ) zijn nu ook al een tijdje te koop in Nederland.
    Er is zelfs sinds 1 januari 2004 HDTV uitzendingen te ontvangen in Nederland via een sataliet ontvangst en binnenkort wordt het ook mogelijk om via de kabel HDTV uitzendigen te ontvangen. (HDTV)

Dus als je in Nederland een b.v. Pioneer HDTV plasma scherm koopt plus een Xbox met een Xbox High Definition TV Pack + b.v. het spel Enter the Matrix (Dit is gewoon allemaal verkrijgbaar in NL) dan kun jij dat spel ook spelen op de hoogste HDTV resolutie die er is...

Bijna elk Xbox spel ondersteunt standaard al 480p (Progressive scan op een HDTV + Xbox High Definition TV Pack) en dan heb je al een mooier weergave van het beeld dan bijvoorbeeld een Xbox die met een scartkabel aangesloten is op een 100HZ breedbeeld tv omdat dan de uitgangsignaal gewoon 480i (interlaced) is.

Dus Kobold je denkt echt dat ze speciaal voor europa de Xbox hardwarematig aangepast hebben met een minder grafische kaart die geen HDTV resolutie ondersteunen maar de Xbox in amerika wel??(waarom moet je volgens jouw dan een Amerikaanse Xbox kopen??) en dat spelontwikkelaars "speciaal" voor europa de spellen aanpassen en ze allemaal zonder 480P, 720p of 1080i worden uitgebracht??? maar in de rest van de wereld niet.....

wat een onzin...8)

Het enigste waar ik kobold gelijk ingeef is dat HDTV's amper te verkrijgen zijn + dat ze heel prijzig zijn.

P.s. tevens is bekend dat DVD films op Xbox (Met HDTV en High Definition TV Pack) niet in progressive scan worden afgespeeld maar de spellen wel.... vaag:confused:

lijst met Xbox HDTV Games

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    WarriorSan:

Goed dat je het trouwens ook nog even hebt over die Pioneer plasma tv, ik neem aan dat je het over de PDP-434HDE hebt. Deze heeft namelijk een heel bijzondere aansluiting: een HDMI aansluiting.

Dit staat voor High Definition Multimedia Interface. Dat zal hoogstwaarschijnlijk een standaard gaan worden qua audio/video aansluiting. Er zitten een paar hele grote merken achter waaronder: Panasonic, Philips en Sony. Check www.hdmi.org.

Over deze universele aansluiting kun je alle momenteel gangbare signalen sturen dus van standaard RGB tot progressive scan en HDTV enz.

HDMI zal de scart aansluiting van de toekomst worden. Dus voor beeld maar ook voor geluid.

GRTZ Toyota Yaris :D

5. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    of zijn grotere broer Pioneer PDP-504HDE (8) smul smul...)

klopt ik had al eens eerder over die aansluiting gelezen...betere kwaliteit en dan heb je ook minder kabels nodig want als je nu eens achter mijn Pioneer VSA-AX10 receiver kijkt aan kabels.:{

ze hebben het wel eens eerder geprobeerd om componenten te verbinden met i-LINK kabels (voor digitale audio/beeld) maar is ook niet echt aangeslagen maar deze aansluiting zie ik veel meer zitten en hoop ook dat ie door breekt....maar de tijd zal het leren.

p.s. @Toyota Yaris je link was niet helemaal goed HDMI

6. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    WarriorSan:

Ja, die HDMI aansluiting is echt super. En gelukkig zitten er veel grote bedrijven achter dus is er een hoge kans van slagen.

PS: Bij de link had ik per ongeluk een punt achter de url gezet en dan werkt ie niet meer zo goed. ;)

7. .pixr

.pixr In- en Export

Leuk Bevonden:
    0
    HDTV

ik heb effe jullie discussie lopen volgen over HDTV, ik heb dus volgens mij wel een HDTV (type : Sony PFM-500A2WE) en wil morgen zo'n "High Definition AV Pack" gaan kopen alleen kan geen een winkel vinden waar ze dat ding gewoon hebben liggen (wel wat zaakjes op internet gevonden maar ik wil hem zo graag morgen hebben :D)
    Weet een van jullie waar ik dat zo op kan pikken?

8. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik bestel meestal hierzo. Ik ben er persoonlijk erg tevreden over deze internetstore (erg goedkoop) omdat je geld moet overmaken duurt het ongeveer een paar dagen voor dat je aankoop hebt maar vaak bestel ik er vaak pre-order en dan heb ik het altijd op de release datum.....

Voor Xbox High Definition AV Pack kijk je onderaan het tabblad "Hardware".......

***ik maak geen reclame maar help bovenstaande***

9. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Sony PFM-500A2W 42" Plasma Panel

Zeker mooi schermpje alleen jammer dat het geen SVGA/XGA/Wide XGA ondersteund want dan heb je pas een echt volledig HDTV die ook spellen op 1080i zonder problemen weer geeft maar in jouw geval maakt niet zoveel uit want de meeste Xbox spellen (ongeveer 80%) zijn in 480p, ook wat in 720p en volgens mij een kleinhandje vol (5 spellen tot nu toe volgens mij) zijn in 1080i dus als je al zo'n scherm hebt en Xbox is het zeker waard om zo'n High Definition AV Pack aan te schaffen!!

pas op DVD films worden niet door de Xbox in progressive scan afgespeeld

10. .pixr

.pixr In- en Export

Leuk Bevonden:
    0
    huh bedoel je, ondesteund die 1080i dan niet volledig.....?
    (ik ben niet zo super technisch)

er zat wel een los blaadje bij het boekje (zie plaatje) lijkt mij dat die het dus wel ondersteund maar nogmaals dat weet ik dus niet zeker.

maar i.i.g. bedankt voor de info.

plaatje komt in volgende post....

11. .pixr

.pixr In- en Export

Leuk Bevonden:
    0
  12. .pixr

.pixr In- en Export

Leuk Bevonden:
    0
    ik had gelijk nog een vraagje, hoe kan ik m'n xbox nou het best aansluiten aangezien er van die BNC aansluitingen opzitten.
    Ik kan natuurlijk wel van die verloopjes kopen van composite---> BNC maar weet niet of ik dan kwaliteit verlies krijg.

hieronder een plaatje van de aansluitingen:

13. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Zover ik het kan zien er verstand van heb heeft jouw scherm en dat zie ik op het plaatje "Right Connector Panel bij nr 1 staan:

als normaal gesproken een van deze volgende namen voor komen bij je aan sluitingen dan beschikt je scherm over component in..

YUV, of Y/Cb/Cr of Y/Pb/Pr

Dus daar zou je gewoon je High Definition AV Pack op moeten kunnen aansluiten....

....maar er staat achter tussen haakjes (BNC-type)

Deze BNC aansluiting is meestal aanwezig op meer “high-end” apparatuur vanwege de stevige connectoren. Dus ik denk dat ze door middel van een adaptor omgezet kunnen worden naar BNC.... of er kwaliteit verlies is durf ik je niet te zeggen maar denk het niet omdat het gewoon een andere vorm connector is.

14. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Dat andere papiertje wat over de "pic size" gaat heeft betreking op het ontvangen van DTV signalen. Dat als je de H/V size veranderd of de H/V Shift gebruikt in de PIC SIZE menu dat het systeem in de "Offset Sampling Mode" springt en het gevolg hierdoor is dat plaatje wazzig word of er horizontale lijnen verschijnen dit komt omdat wegschrijven naar het geheugen sneller gaat dan het lezen van het geheugen en er word ook aangegeven dat er niet iets mis is met jouw scherm maar dat het nu eenmaal zo is.

Om dit probleem te voorkomen moet je de H/V size of de H/V Shift terugzetten naar de fabrieks instellingen als het dan nog steeds voor komt moet je handmatig veranderen als onderstaand tabel....

Nog even over die 1080i jouw scherm kan het wel weergeven maar niet natuurgewijs dit komt doordat jouw scherm maximaal op "Wide VGA" kan weergeven.WVGA = 408,960 pixels (852 x 480) en dat is niet genoeg om als details te kunnen weergeven.

VGA = 640x480 pixels = 307.200 pixels

SVGA = 800 x 600 pixels = 480.000 pixels

XGA = 1024 x 768 pixels = 786.432 pixels

SXGA = 1280 x 1024 pixels = 1.311.720 pixels

al deze resolution zijn ook in "Wide" variant (Breedbeeld) b.v. WXGA

Voor een 1080i signaal op een 16x9 scherm moet ie 1920x1080 pixels = 2.073.600 pixels kunnen weergeven!

Dus ook al geef jij een 1080i signaal weer op jouw scherm hij zou nooit instaat zijn om al die details weer tegeven omdat jouw scherm niet instaat is om het totale aantal pixels weer tegeven...

vaak worden in zulke gevallen een HDTV signalen 1920x1080 pixels (1080i) terug geconverteerd naar b.v. 1366x768, 1280x960, 1024x768 pixels, of een ander formaat zodat het scherm het goed kan weergeven. (dus is eigenlijk beeldkwaliteit verlies)

Hou er dus mee in de gaten dat als je een HDTV aanschaft hij niet alleen 480p, 720p, or 1080i signalen accepteerd maar dat het pixelgebied van het scherm ook instaat is om het weer tegeven wat vaak bij veel HDTV nog niet het geval is

P.S. kijk je niet blind op al dat pixel geweld want resolutie is niet het enigste wat mee speelt aan een goede beeld weergave

andere factoren zijn kleuren belans, contrast, helderheid van beeld ect...

tevens ook de kijkhoek, afstand van beeld tot kijker, groote van scherm want VHS kwaliteit ziet er goed uit op een 37 cm tv maar ziet er niet uit op een groot scherm van b.v. 127 cm scherm

Ik hoop dat het wat duiderlijk is voor jouw*)

15. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de standaard resolutie van een tv, iemand die ik ken zei dat 320 x 240 de standaard resolutie was, alleen lijkt mij dat een beetje weinig. En hebben bijv. breedbeeld tv's ook een andere resolutie? Alvast bedankt.

16. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is de standaard resolutie van een 4:3 TV (Pal, 50HZ) 640x480 en van een 16:9 breedbeeld TV (Pal,50HZ) 720 x 576 maar zoals ik al eerder aangaf heb je nu ook LCD/plasma/beamers/gewone tv's met schermen die dus ook hogere resolutie ondersteunen zelfs tot 1920x1080 dit geld voor tv schermen..pc schermen kunnen nog hoger

17. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ok, maar wat wordt er dan precies bedoeld met 480i. Want dat is toch ook gewoon 640 bij 480 dus dat maakt dan toch geen enkel verschil?

18. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    dat klopt dat is hetzelfde maar b.v. bij een 480p signaal (bij b.v. HDTV) word er gebruik gemaakt van progressive scan (p) en als je scherm dat ondersteund is de beeldweergave al mooier dan bij 480i (interlaced)

dus 480 of 720 of 1080 staat voor de resolutie

b.v. 1080i = 1920x1080 pixels = 2.073.600 pixels

i en p staat voor de beeldopbouw/verversingsfrequentie

en i = staat voor interlaced en volgens mij word dan eerst de even en daarna de oneven beeldlijnen weergegeven.

en p = staat voor progressive scan en word het progressive signaal in één keer opgebouwd waardoor het beeld er veel natuurgetrouwer er uit ziet en er meer details van het beeld te zien zijn.

19. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hoe kom je daar nu bij kobold??????
    bijna elke lcd/plasma heeft p-scan via component kabels wat ook geld voor de talloze pal hdtv's die nu bijna een jaar op de markt zijn.
    ik heb zelf verleden jaar ook een hdtv gekocht en met de stadaard advanced scart is het beeld er enorm op vooruit gegaan.
    die av pack van mickeysoft heb ik welliswaar nog niet omdat ik nog van niemand een geloofwaardig antwoord heb gekregen dat bevestigd of de europese pal xbox ook high defenition ondersteund.

en wat godzilla al eerder schreef.....halo ziet er iid krankjorum scherp uit met de gewone advanced scart.

20. .pixr

.pixr In- en Export

Leuk Bevonden:
    0
    beuker, ik heb nu een monster cable (vergelijkbaar of zelfs iets beter dan de High Definition AV Pack) thuis liggen voor HDTV en een PAL box ondersteund het idd niet, ik heb even rond gevraagd hij moet echt omgezet worden naar NTSC wat volgende week voor mij gebeurt.

Wat Kobold zegt klopt idd niet ze zijn gewoon te koop.

Deel Deze Pagina