Jouw ervaring met 3rd party Xbox controllers?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BounceMeister, 24 mrt 2004.

1. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zag in de mediamarkt een aantal controllers die niet van MS zelf waren. Sommigen zagen er goed uit, anderen minder. De Logitech controllers zagen er wel degelijk uit, maar ze waren niet echt mooi. Er lagen ook controllers voor 18 euro. Van joytech geloof ik (er waren meerdere merken), in ieder geval was hij er in doorzichtig rood en doorzichtig blauw. Het formaat en indeling leken op de gewone grote controller. Je weet natuurlijk nooit of zo'n ding echt goed is, dus dat zou iemand die hem al heeft je moeten vertellen.

Naar aanleiding hiervan leek het me interessant om eens van iedereen de ervaringen met 3rd party controllers in een draadje te zetten. Het mag zowel over de grote als kleine modellen gaan, en ook evt. de draadloze.

Ik heb alleen drie grote controllers van MS zelf. Op zich zijn ze wel goed, maar soms gaan de A,B,X en Y knopjes meetrillen.

Wat is jouw ervaring met welke controller? Graag een zo exact mogelijke omschrijving van merk en type.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2004
  2. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    kheb een controller van saitek. het is een s-controller. kreeg hem als extraatje van de winkelier. het zijn bagger dingen. de knopjes zijn hard, de thumbstick is superlos, de triggers zijn ook hard en hij zit niet lekker in de hand. niet kopen dus.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb ook een 3d party controller...maar heb 'm nu 2 jaar en de linker analogestick begint beetje kuren te krijgen.
    Blijft hangen enzo...merk is Draxter (dacht ik)

Opzich geen verkeerd ding, doet het na 2 jaar nog redelijk goed!
    Gebruik zelf altijd de gewone normale "L".

Maar alleen als ik MP speel dan gebruik ik die 2de controller...

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb nu zelf pas geleden een 2e Neo S joypad van logitech erbij gekocht.
    De originele S heb ik ook gehad en ik moet zeggen dat de Neo S niet voor het origineel onder doet.
    Maar wat dat betreft vind ik deze ook de uitzondering op de regel want meestal zijn de 3rd party controllers minder als de originele

5. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een Interact Transparant blauwe Xbox Controller, die is alleen wat breder als de normale Xbox Controller maar voor de rest doet hij het gewoon goed. Hij is zeer aan te raden!

6. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een logitech precision en daar heb ik absoluut geen problemen mee

7. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb er eentje van Joytech, de draadloze,

en geloof het of niet, hij ligt lekkerder in de hand ,dan de S-controller..........

tja

en het goede news is, er komt binnenkort (rond juni) een draadloze Headset van uit .

weg met die draden _O_

http://www.joytech.net/gb/home/index.php

8. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    Begin er niet aan!!! Koop voor het prijsverschil even een aantal koekjes minder ofzo en ga voor de dure officiele controllers van MS!!!

9. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou ik zie dat je nog geen eens een GamerTag hebt, ik wel dus,
    en zit dus ook veel op Live, o.a met PGR2

en de Joytech draadloze (2,4.ghz radiofrequentie) werkt perfecto.

van mij een dikke 10 :D

10. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik heb dus gisteren een Joytech Neo S controller gehaald (met draad). Opzich relaxt ding, totdat je op live wilt gaan en er achter komt dat je headset niet werkt, vandaag geruilt tegen een nieuwe en die heeft precies hetzelfde... Iemand die dit ook heeft?

11. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Het doel van deze thread is juist de argumenten te posten, want dat is juist het interessante!

Het probleem is ook dat de grote controllers van MS niet meer verkocht worden.

Het lijkt mij dat een controller met draad eraan ook de headset moet ondersteunen. Van die draadloze is bekend dat ze dat niet doen. Staat er iets op de verpakking vermeld hierover?

12. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Op de verpakking staat nix van live, maar ik nam aan dat dat gewoon werkte, nou niet dus, morgen maar weer terug dan en een originele halen, die werken tenminste...

Deel Deze Pagina