[XOne] Probleem met verbinden!

Discussie in 'Games' gestart door Tigershark, 25 mrt 2004.

  1. Tigershark

    Tigershark Xclusive

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    A: Abonnement
    1: Naam provider
    Planet Internet
    2: Soort abonnement (naam, type)
    ADSL Comfort
    3: Kabel, ADSL, of anders?
    ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid
    2048/320 Kbit/s

    B: Hardware
    1: Modem merk en type
    MultiePC Modem: Thomson SpeedTouch 510
    2: USB modem? (Ja/Nee)
    Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)
    Nee /Mod Een MultiPC modem is een router!!! PJ
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)
    Ja, WindowsXP NL... werkt goed met dezelfde kabel die in de Xbox gaat.
    5: Direct Connection Ja/Nee
    De ethernetkabel gaat rechtstreeks naar het MultiPC modem?
    6: Crossover kabels in gebruik?
    Nee, niet dat ik weet.
    7: Hub in gebruik?
    Nee
    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    Adrestype: Door DHCP toegekend
    IP: 10.0.0.151
    Subnetmasker: 255.255.255.0
    Standaard-gatway: 10.0.0.138
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?
    Ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    Te zien in het menu? Ja ...
    2: Dashboard versie?
    ???
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    ???
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    Check Cables... deze kabel doet het zodra in de PC geplugd gewoon goed.


    Alvast bedankt voor hulp
     
  2. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    De kabel die je gebruikt van je modem naar je pc is een standaard netwerkkabel (cat5). Jij hebt voor jouw situatie met gedeeld internet via je pc een crossover-kabel nodig tussen je pc en je xbox. Meestal wordt het ook wel patch-kabel genoemd of twisted pair. Je moet daarvoor even de tekst op je kabel lezen tussen je pc en je xbox. Als dat niet de goeie is moet je een nieuwe kabel kopen... :cool:
     
  3. Tigershark

    Tigershark Xclusive

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanuit het MultiPC Modem gaan er vier netwerkkabels (ethernet) waarvan er één direct naar de Xbox gaat. Hij gaat niet via een PC eerst.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    |:- laat maar :{
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2004
  5. Tigershark

    Tigershark Xclusive

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee? :confused: :'-(
     
  6. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    lekker nuttig, dan

    /Mod Net zoals jouw overbodige wannabee mod reaktie... PJ
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1) Probeer eens een andere poort op je MultiPC modem.
    2) Probeer eens een andere netwerkkabel.
     
  8. Tigershark

    Tigershark Xclusive

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Een andere netwerkkabel, wat adviseer je dan en waarom denk je dat degene die ik nu heb niet goed werkt? Het zou namelijk een hele operatie zijn die kabels door te trekken als het werkt en bovendien zit het modem nu al vol dus zou daar ook een oplossing voor verzonnen moeten worden...

    Het omdraaien van de kabels heeft overigens geen effect.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    okay, ik wilde zeggen dat ik het antwoord al had gegevens in de centrale planet thread ... maar ik had mezelf ook voorgenomen om me minder met live en networking te bemoeien ...

    vandaar mijn opmerking

    Tevens zou ik de tips van Pejannl op volgen ... ook je modem en xbox uit zetten ... anders houd hij je ip vast en dan werkt het ook niet ... als dat nog niet werk je gegevens van je pc overnemen en deze invoeren in je xbox
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    hahaha... Wat bedoel jij met "omdraaien van kabels"... :+

    Overigens: Je hebt een multipc modem. Dat is dus ook een router. Dat betekent dat alles automagisch zou moeten gaan. Niks geen gedoe met Xboxen uit en aan zetten. Stekker erin en tsjakka.

    Als jij een bekabelings probleem hebt dan duidt dat er op dat de (blijkbaar zelfgemaakte) kabel niet goed is.

    Dat kun je makkelijk zelf testen:

    test 1: Zet de Xbox naast de modem/router. Verbind de Xbox met de modem/router met een gewone netwerkkabel. Steek die kabel in de poort waar normaliter je PC in zit. Zet nu je Xbox aan en kijk naar de achterkant. Bij de steker van de netwerkkabel moet nu een (groen?) lampje branden. Zo niet: Hardware probleem in je Xbox. Neem kontakt op met de Xbox Live helpdesk.

    test 2: Als de eerste test gelukt is en je een lampje hebt zien branden. Zet je Xbox daar waar je hem nu ook hebt staan. Sluit de netwerkkabel aan. Zet je Xbox aan en kijk naar de achterkant. Brandt het lampje niet? Kabel kapot. Maak een nieuwe of laat dat door iemand doen die er verstand van heeft.

    PS: Ik vermoed overigens dat de netwerkpoort van je Xbox kaduuk is... :confused: :eek:
     
  11. Tigershark

    Tigershark Xclusive

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gebruiken vaan een andere poort op het MultiPC modem. ;)

    Ik zie op de Xbox geen lampje? Misschien zie je hem alleen als hij brand, nou goed, op de poorten het modem zitten steeds twee lampjes, ik heb de Xbox naar beneden gehaald en hem met een klein "CAT 5e Network Patch Cable" verbonden, toen gingen beide lampjes op groen zoals ook altijd bij mn PC en de andere PCs. Toen heb ik de Xbox terug gebrach naar boven en de inderdaad zelfgemaakte kabel (die het overigens al anderhalf jaar perfect doet met de PC :confused: ) geprobeerd en toen bleven ze knipperen, de Xbox gaf weer aan "Cables Not Found". Ik zal zo even het TVtje meenemen naar de meterkast om te kijken of het met die "CAT 5e Network Patch Cable" wel werkt, maar nu eerste even eten.
     
  12. Tigershark

    Tigershark Xclusive

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Net even geprobeerd en het werkt perfect, ligt dus aan de kabel.. die zal ik moeten vervangen ( wel weer door het hele huis trekken :mad: :+)

    Bedankt voor de hulp mensen en ik hoop jullie spoedig tegen te komen ;) :p
     

Deel Deze Pagina