Op het einde van Abattoir kom je bij een soort van schuur waar je een drietal Amerikaanse soldaten en een drietal Aziatische overheidsmannen of dergelijke gevangen zit. Nadat je echter met ze gepraat hebt komen er een aantal soldaten op je af. Uiteindelijk komt er zelfs Grinko, de kale handlanger van Nikoladze, langs. Als je deze dood komt de missie ten einde.
Vervolgens ga je terug naar de (Chinese?) ambassade waar je hiervoor was om wat info van die generaal die met Nikoladze samenwerkt, te verkrijgen.
Hier na ga je naar het presidentieele paleis in Georgie om alle informatie over de Ark (massa-vernietigings wapen) te bemachtigen en Nikoladze uit te schakelen. Ondertussen zijn er ook een aantal soldaten van een naburig land of andere politieke partij in het paleis. Deze gooien roet in het eten als je Nikoladze net aan het ondervragen bent. Doordat iemand van Third Echelon alle lichten uitschakeld weet Sam echter te ontkomen. Als snel kom je in een open plek in het paleis waar je van een afstand Nikoladze ziet die ondervraagt wordt door soldaten. Na hem van deze afstand een kogel door zijn kop gejaagd te hebben weet Sam op spectaculaire wijze te ontsnappen en vervolgens is alles weer koek en ei. Totdat Fisher een telefoontje krijgt van Lambert natuurlijk...
De bonus levels zou ik niet kunnen uitleggen omdat ik geen Live/Classic versie heb. Ik kan me wel vaag herinerren dat je in Kola Cell
die hacker die voor Nikoladze werkt (Masse) uit de weg ruimt.