[XOne] Niet connecten Met X-box live

Discussie in 'Games' gestart door NickenburG, 30 mrt 2004.

  1. NickenburG

    NickenburG Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb rondt 11 maart een X-box en had daar een trial kaartje bij gekregen. Nu eindelijk heb ik een Utp kabel die werkt :)
    Eerst was me vader een week ziek (hij zou het van zijn werk meenemen) daarna was hij het vergeten, toen hadden ze geen kabels van 15 meter, nu eindelijk hebben we er 1 van de buurman die er toevallig 1 had liggen. zo gedoe :| eerst heb de buurman er gewoon 1.

    Kan ik niet bij X-box live aanmelden.
    We hebben Chello Normal en hebben 2 pc's alletwee op een router aangesloten (Us Robotics 8000)
    Zegt de X-box dat hij de Utp kabel niet kan vinden (het is een gewone Rj-45 Kabel Dus geen Twisted Pair)
    We hebben al heel wat gebrobeert verschillende kabels een ook een twisted pair.
    Hebben we de Utp in de internet moden gestopt zei de X-box dat de normale kabel nu werkten :) maar de Dns kon hij niet vinden.
    en alles op de X-box zelf staat op automatichs.
    Weet iemand wat ik misschien kan doen ?
    Alvast Bedankt..
     
  2. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    de dns handmatig instellen, moet je even kijken op je pc. Typ /ipconfig in in opdrachtprompt en je zou het moeten kunnen zien
     
  3. Supercharged

    Supercharged Active Member

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    /ipconfig ??? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als ik dat intyp geeft Windows xp ook aan dat het geen geldig commando is.
    Je moet dus in de opdrachtprompt (Start > Programma's > Bureau acc. > opdrachtprompt) intypen: "ipconfig /all" (zonder "), dan zie je al je verbindingsgegevens en dus ook je dns-server. :)
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  4. NickenburG

    NickenburG Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar me vader wil liever dat het via de Router gaat iemand daar wat voor ?

    Edit: Me pa zegt dat je ook een Mac - Adres nodig heb en dat de pc dat niet automatish verandert, maar de router wel dus het alsnog niet kan ?
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  5. Supercharged

    Supercharged Active Member

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Je router moet m als het goed is automatisch pakken... (tenminste, dat deed die van mij wel)
     
  6. NickenburG

    NickenburG Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij dan ook de Us Robotics 8000 en op de Xbox router site is alleen de Us Robotics 9000 goedgekeurt
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Het is het makkelijkste als je het gewoon via de router aan de praat krijgt.

    Om te beginnen moet je de kabel checken. Misschien is die niet goed. Overigens is je kabel wél "twisted pair". Dat is namelijk de 't' en de 'p' van "utp" (Unshielded Twisted Pair). Je bedoelt waarschijnlijk dat je kabel niet crossover is... ;)

    Wellicht is de door jou gekozen poort van de router defect. Advies: probeer eens een andere poort.

    Als laatste optie zou de UTP connector van je Xbox defect kunnen zijn, maar die mogelijkheid heb je uitgesloten door de Xbox rechtstreeks aan de modem te hangen. Heel goed.
     

Deel Deze Pagina