Hoeveel shiznitz XBOX'ers in NL?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MrWolf, 31 mrt 2004.

  1. MrWolf

    MrWolf Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel XBOX'ers in NL?

    He,

    Ik vraag me nu echt eens af, hoeveel XBOX bezitters zijn er nou in Nederland? Blijkbaar genoeg om XBOX games te blijven supporten in winkels als Bart Smit, dixons en FRS. Toch vraag ik me af hoe goed sommige spellen verkopen in Nederland. Ik zelf heb mijn xbox nĂ­et omgebouwd (sowieso al om xbox live), maar zover ik hoor kopieert iedereen zich ook met XBOX games zich scheel. Soms verbaast het mij dat het nog lucratief is. Kan iemand mijn negatief beeld van de gameswereld in NL even opvrolijken door wat harde cijfers?

    Groetjes!

    Remmert
     
  2. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken om eerlijk te zijn niemand die zijn xbox heeft gemod, werkelijk niemand.
     
  3. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    xbox ombouwen is zwak
    ik denk zowieso dat weinig mensen het doen omdat

    - je xbox er sneller kapot van gaat
    - je hebt dan geen mooi hoesje en boekje bij je spel
    - voor de meeste mensen is het lastig om aan gekopieerde spellen te komen
    - geen xbox live meer
     
  4. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    /Mod Even preventief ruimen. Posts met inhoud over mod chips zijn nog steeds verboden. Patsen of het semi-aanraden van een mod chip al helemaal.

    - Dioga


    Maar nu ff weer back to basic.. die gast vroeg hoeveel xboxers er waren in NL, en jullie hebben het alleen maar over ombouwen.. En ik heb eerlijk gezegd geen idee Mr. Wolf.. ik gok zo'n 20.000/30.000
     
  5. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk meer veel meer.
    Eerder 80.000

    offtopic: over dat ombouwen:
    Ik vind het zwak. Ookal heb je een paar originele dat geeft je nog geen reden om je xbox te modden.
    Zo maken de makers van games minder winst en krijgen ze dus ook minder geld om te investeren in andere games.
     
  6. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen met mod-chips verpesten het eigenlijk indirect een beetje voor ons, de rest.
     
  7. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben het 100 % met Overjoyed eens
     
  8. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    ik vind dat als je spellen gaat kopieren de game-producers een heel verkeerd beeld krijgen van of het spel nou een topper is of wat dan ook. kan mssn wel zo erg worden dat als heel veel mensen hun xbox laten ombouwen er bijv. geen vervolg komt op een spel omdat de producers DENKEN dat de gamers zich niet interesseren voor het spel.
     
  9. mcv

    mcv XboX Live Junk!

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat slaat nergens op. Wil je zeggen dat jij al je pc games wel origineel koopt? Niet dat ik me xbox heb omgebouwd ofzo maar ik vind het een beetje dom om te zeggen van BOE BAH wat slecht. Ik vind het hetzelfde als op de pc alleen daar is het kopieeren meer geacepteerd.......:{ en ik kan me voorstellen dat veel mensen echt geen zin hebben om 70 euro uit te geven aan een spel wat totaal zuigt, want 70 euro is voor veel mensen toch een hoop geld.
     
  10. MrWolf

    MrWolf Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorop gesteld denk ik dat het duidelijk is dat veel mensen die kopieeren sowieso niet geld zouden uitgeven op het moment dat het niet te kopieeren zou zijn. Of laten we zeggen zeker de helft. Dus ja, ze lopen heel veel inkomsten mis, maar niet zoveel als dat het lijkt omdat het grootste deel van kopieerders toch niet zou kopen.

    Zelf vind ik het vreselijk om te zien dat een markt ondermijnd wordt door kopieeren. Ik zelf koop zowel pc games als dat ik ze wel eens illigaal heb gehad. Zelf ben ik wel zo principieel dat wanneer ik een spel echt heel graag wil dat ik het koop, uit "eerbetoon" voor de makers. Als ik een spel kopieer, dan zou ik het normaal hoogstwaarschijnlijk toch niet gekocht hebben. Hiermee wil ik overigens niets goed praten, want het is nooit goed te praten. Maar natuurlijk is het logisch dat mensen kopieeren, ik b.v., student van 23 jaar, kan niet altijd 70 euro missen voor een game. Nu vind ik het ook raar dat een spel altijd 70 euro kost, terwijl b.v. de productiekosten voor een spel als monkey ball (GC) veel lager liggen dan dat van Halo (ik noem maar wat). Maar goed, dat gaat off-topic. Een game als Beyond Good and Evil, zoveel kwaliteit voor zo weinig geld, dat moet beloond worden met kopen vind ik. Daarmee steun je de markt!

    Zelf vroeger zo gek geweest een Dreamcast te kopen met zeker 12 originele spellen. Daarna verkocht wegens geldnood, zware spijt gehad, vervolgens toch nog een tweedehands gekocht (toen DC allang dood was) met 100 gekopieerde games (incl. mn oude klassiekers als Shenmue, Jet Set Radio en Doa2! _O_ ). Sja in dat geval voel ik me daar niet slecht over. Heb de markt in de gloriedagen toch gesupport vind ik zo!
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Newsflash: dit topic gaat niet over wel of niet modden, maar over het aantal Xboxers in Nederland. Gelieve het woord modchip, modden of ombouwen niet meer in deze thread te noemen.

    Back ontopic.
     
  12. Quen

    Quen XboX LiVe

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet zeker dat heel veel mensen het hebben gedaan.
    check www.xboxservice.nl naar de statitics die die site heeft aan het aantal bezoekers. Ikzelf heb al een Xbox gehad die omgebouwd was, ik had elk spel gedownload....alleen wat het is bij mij is dat de LOL er dan vanaf is. Ik heb die gemodde inmiddels verkocht en ben gegaan voor de Originele Games en voor Originele Xbox live (fuck Xbox connect of GStunnel) xbox live is makkelijk zonder er een extra computer voor aan te hebben staan :cool:. Als ik voor een spel geld betaal speel ik het tenminste anders niet (ik ben materialistisch) .veel vrienden van mij hebben hun xbox nu ook gemod, ze kunnen wel werkelijk elk spel downloaden alleen heeft het helemaal geen nut, zo komen de makers natuurlijk nooit te weten dat hun games goed zijn, en dat betekend dus minder games :mad: . Al moet ik wel zeggen dat 60 euro voor een spel wel onwijs veel is :eek:.
     
  13. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen die kopieert zegt altijd.

    IK ga toch geen 70 euro uitgeven voor een game !!!!!

    Wakker worden mensen. Er zijn een hoop online gameshops waar je games kunt halen tussen de 40-50 euro.
     
  14. MrWolf

    MrWolf Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    he administrator,

    Het aantal XBOX-en in nederland en of een XBOX gemod is of niet heeft wel veel raakvlak dus lijkt mij niet minder interessant.

    Zo heeft b.v. het modden de Playstation 1 groot gemaakt en het te laat kunnen modden van de dreamcast het einde misschien wel betekend.

    Wel doet het je afvragen wat nou de echte, niet te meten cijfers zijn.

    Hoeveel XBOX die gemod zijn en hoeveel mensen die gewoon echt kopen.

    Waarom meet niemand dit in NL. Kan de XBOX divisie NL daar niets over zeggen?
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Ik ben da motherfocking beste
     
  16. Tooth

    Tooth Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar weet er niemand hoeveel Xbox-gamers er in Nl zijn?
     
  17. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, en dit gaat over??...

    Maar ik denk dat er wel zeker veel xboxer's zijn, nog wel steeds meer playstation 2er's maar de reden weten wij allemaal. En het ombouwen is waarschijnlijk begonnen bij studenten!!En voor hun was ut dus wel logisch, maarja....
     
  18. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjesus... ff niet meer babbelen over copy's e.d. wordt er gevraagd...

    Dusseh, vanaf nu back on-topic:
    Ik heb ff via google gezocht, maar ik kan helemaal geen Nederlandse aantallen vinden... :mad:
    Alleen maar world-wide of US-only... dus kan ik er helaas ook niks over zeggen... oftewel: nutteloze post :mad:
     
  19. MrWolf

    MrWolf Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Zolang iedereen hier roept dat mods belachelijk zijn werk je het juist NIET in de hand en geef je juist een goed signaal af lijkt mij.

    2. nutteloze post? Het is een vraag... het antwoord is dat niemand het weet. Lijkt mij niet zo nutteloos. Ja jouw post misschien omdat je het antwoord niet hebt?
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Damn, dat was iemand van school, kwam door het netwerk, konden zij ook met mijn account posten :mad:
     

Deel Deze Pagina