Heftige ondergang van Nintendo

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CylonNL, 31 mrt 2004.

1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Totally agree with u. Als er alleen sony was met hun ps2 dan kon je er op rekenen dat je games voor 100 euro zou moeten kopen en een console van 500 euro. Wees blij dat er (nog) concurentie is van anderen. Zonder deze concurentie zou je heel wat duurder uit zijn. Je wil geen monopolie hebben van 1 console... saai en duuur voor de consument.

2. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    euh,i.v.b. met die "Nintendo flopt,dus xbox ook"-bullshit:even niet
    vergeten dat Nintendo zich al ietsjes langer met games bezighoud,en aan t begin van zijn campagne op de markt niet zoveel concurrentie te verduren had.de xbox is in vergelijking met zijn concurrenten nog steeds relatief nieuw,en is nog steeds aan zijn opmars bezig.hij heeft nog meer te bewijzen,terwijl Nintendo al een eeuwigheid een vaste waarde is.tis m.a.w. een economische contradictie,en de verkoopcijfers van een relatief nieuw en relatief oud product (of merknaam) gaan vergelijken en over de zelfde kam scheren gaat niet

3. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    hoe kun je dan uberhaupt consoles vergelijken als we ze niet over 1 kam mogen scheren?

trouwens.. ik ben een Big N fan in hart en nieren.. maar ik zie nintendo in de toekomst multiplatform gaan.. of het liefst een jointventure beginnen met microsoft..

4. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    de consoles en hun eigenschappen wel,niet het feit dat ze allebei zogezegd ten onder zouden gaan omdat er van beide even weinig verkocht worden,terwijl de één al jarenlang bekend is bij het publiek en de ander nog bezig is aan z'n opmars

5. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    non stop ouwe snes games porten naar de gba, lekker origineel |:- . Nintendo heeft zijn beste tijd gehad, ook kwa software is het niet meer wat het ooit was.

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Ach moet je eens opletten wat voor games je op de psp gaat zien... veel jonge kids heben nooit een nes gezien, dus voor die mensen zijn die games op de gba. Kan ze niet ongelijk geven. Like I said, ik heb liever 1 echt originele game dan 20 van het zelfde. Tuurlijk, ook nintendo poortgames.

7. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ^^verwacht in ieder geval geen 10 jaar oude 16-bit platformertjes.

Nintendo is het spoor bijster, cube spellen als zelda, mario, en mariokart zijn minder leuk dan hun voorgangers, en totaal niet origineel of vernieuwend, en ook de gba bied de echte nintendo fans vrijwel niks nieuws.

ik ben het met de topic starter eens, de psp gaat een einde maken aan het gba tijdperk zoals de ps1 een einde aan de snes maakte.

Laatst bewerkt: 1 apr 2004
  8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Denk ook dat de PSP (mits het een redelijke prijs krijgt) gehakt maakt van de GBA. En dat is dan ook voor een deel Nintendo's eigen schuld. Als Nintendo de ene naar de andere ORGINELE toptitel voor de GBA had gemaakt was het een topconsole gemaakt. Maar er is zo ontzettend veel meuk voor de GBA gekomen, zo weinig nieuwe titels bijna allemaal ports. :mad:
    Dat snap ik nou niet, zoveel mensen zijn er niet voor nodig om een nieuwe 2d Mario te maken voor de GBA......

Maar Nintendo zal nooit verloren gaan. Ik zie ze wel tergutrekken uit de consolebusiness en in plaats daarvan een pure gamedeveloper worden, net als Sega nu doet.

9. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    ik zeg het met pijn in mijn hart.. maar misschien is dat wel beter ook..

10. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    |:- Ik zelf vind de NGC de meest geslaagde console van dit moment... beste design, beste controllers... En er komen stees meer geruchten over aankomende toppers... Daarbij komt dat ik de games origineler vind dan de rest van de consoles (waar ik ook veel plezier aan beleef) Op de gba zijn ook originele en vernieuwende games te vinden: bv. mario&luigi, advance wars. Ik denk dat de gba zeker geen verkeerde games heeft, ookal zijn er vele ports (ook stuk voor stuk toppers).

Maar iedereen heeft een mening, en daar valt niet over te twisten (wat soms best wel irritant is)

11. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Eh...ja... die aankomende toppers van jouw deel ik niet zo: dit is wat Nintendo zeker uitgeeft dit jaar:

April 5, 2004
    WarioWare, Inc.: Mega Party Game$

May 10, 2004
    Custom Robo

June 7, 2004
    The Legend of Zelda: Four Swords Adventures

August
    Pikmin 2

September
    Donkey Konga

Fourth Quarter 2004
    Geist
    Mario Party 6
    Mario Tennis
    Metroid Prime 2
    Paper Mario 2
    Star Fox 2

Niet echt een spectaculair lijstje vind ik. Ik bedoel bijna allemaal sequels en vervolgdelen.... wie zit er nou nog op Mario Party 6 te wachten, of Wario Ware mega Pary games :confused:

Natuurlijk er staat geen Mario of Metroid in maar zelfs met die games betwijfel ik of Nintendo het nog redt......

Laatst bewerkt: 2 apr 2004
  12. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Er is nieuws over metroid 2, een nieuwe zelda, golden sun, fire emblem, paper mario, Tales of Symphonia... dat zijn stuk voor stuk toppers (net zo zeker als halo 2 en fable)

/maarjah, wat weten wij ervan, het blijft een vreemde markt :D

13. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    En dat is niet bij de andere consoles zo? Je kan tegen dat connectivity zijn, maar Nintendo heeft met Zelda:four swords, en Pac man:VS wel twee van de leukste games op dit moment uitgebracht. Niet mooi, grappig, of stoer, maar léuk. Pacman VS is werkelijk pure fun in multiplayer, en dat kan ik niet van veel games zeggen op de xbox.

14. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Easy guys.
    Ik heb ook EN een Cube EN een GBA SP en draag nintendo een warm hart toe, maar ik vind Nintendo de laatste tijd eeen beetje de verkeerde kant opgaat: het uitblijven van online titels en gode ondersteuning, het hele connectivity gebeuren etc. de zwaar tegenvallende Final Fantasy etc.
    Dus de laatste maanden weten de titels op de Xbox i.c.m. Xbox Live mij veel meer te interesseren....

En ga nou alsjeblieft geen titels noemen waar ook nog maar helemaal NIETS bekend over is. Ik heb nog geen screenshotje/informatie van de nieuwe Matroid, Zelda of Mario gezien..... en de weinige informatie die er over uit is meestal gebaseerd op geruchten. Tuurlijk, het zullen vast wel goede games zijn maar dat is nog zo ver vooruit......

15. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    En wat de connectivity betreft....... misschien heb je niet zulke goede LAN/splitscreen games op de Xbox (Hoewel ik Halo en Top Spin zeer fanatiek speel op LAN parties) maar dat compenseert Live in mijn ogen ruimschoots........

16. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn wel screens van een nieuwe mario, en zelda is officieel.
    Daarbij komt dat ff:cc niet tegenvalt, het is een hele goeie multiplayer game. En jah, een beetje jammer van het online gebeuren, maar ik mis het niet ofzo.
    IK denk dat nintendo heel sterk terug komt, maar misschien gebeurt er wel helemaal nix ;)

/maar over die ondersteuning, das wel weer waar... waar blijven die 3d party games???

17. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    de laatste zelda en mario vielen tegen en haalde het niet bij hun voorgangers, ik sta dan ook niet echt te trappelen om de opvolgers te spelen.

waar mee dan als ik vragen mag, software hardware?

op de ps2 en de xbox.

--------------------------

Ik ben ervan overtuigd dat de psp gaat doen, wat de ps1 met de snes deed namelijk het overnemen van de markt. Zonder de number 1 handheld worden het zware tijden voor nintendo.

Mischien moeten ze erbij nintendo toch maar eens serieus overna gaan denken om net als sega als developer door te gaan voor de opvolgers van de xbox of ps2.

En dan mogen ze me blij maken met een zelda die met zijn tijd mee gaat, dus volledig gesproken teksten, graphics zoals in die ganon en link vecht demo, vernieuwende uitdagende gameplay en een meeslepende verhaal lijn.

En voor de psp een waardige opvolger voor mario world, een ouderwetse sidescroller platformer, maar dan op zn minst 3 keer zo groot, prachtige graphics en genoeg pakjes (denk mario3 ) afwisseling, verborgen levels, om me maanden zoet te houden.

Nintendo heeft veel goed te maken bij fans van het eerste uur.

Laatst bewerkt: 3 apr 2004
  18. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Kijk, de GBA is gewoon de kurk waar Nintendo op drijft. De bakken met geld halen ze daar vandaan....
    En ik vrees -voor Nintendo- dat de kurk straks keihard onder het bedrijf weggeschopt wordt door Sony. En dat is deels Nintendo's eigen schuld: de enorme hoeveelheid van meuk & ports, de belachelijk hoge prijzen van hard/software en het uitblijven van goede,orginele titels.

Daarom vrees ik voor de toekomst van Nintendo, met concurrentie op de handheldmarkt zal hun GBA veel minder goed verkopen en zal Nintendo in financiele problemen komen.

Tevens heeft Nintendo forse problemen met hun imago en met de 3rd party relaties, beide dingen gaan hun op de lange termijn opbreken denk ik.

19. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    en de prijzen van sony dan niet belachelijk hoog?

20. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    de laatste zelda viel tegen??? zeker niet, het is nog steeds een topgame. (misschien is hij ->iets<- minder dan z'n voorgangers)
    Ook mario is nbog altijd beter dan 80% van wat er te krijgen is (schijnt, ik speel mario zelf niet meer)

Deel Deze Pagina