Super Mario Bros (fan games/nieuwe levels etc)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WiresOUTLAW, 27 mrt 2004.

1. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    Net als zo'n beetje elke echte gamer ben ik al sinds mn eerste 8bit een mario fan. Helaas ging het na het briljante super mario world bergafwaarts met de serie. Hoe leuk smw2 ook was, het miste (net als super mario bros 2) toch het echte mario gevoel dat smb1 smb3 en smw zo leuk maakte. Ook de overschakeling naar 3d heb ik nooit als een plus punt gezien. Mario 64 en mario sunshine zijn sterke games, maar wel heel andere games.

Met de komst van de gba kreeg ik goede hoop dat er eindelijk een waardige opvolger voor smw zou komen. Helaas koos nintendo voor het goedkoop overzetten van elke mario game die ze nog hadden, inplaats van de fans met een nieuwe episode te verblijden.

Nintendo heeft de oude mario formule schijnbaar opgegeven, en wat moet je dan als fan? Dan ga je op het internet op zoek naar fan-games. Ik ben verschillende projectjes tegen gekomen waarvan de meeste helaas niet in de buurt komen van het origineel. Maar gelukkig is er 1 die met kop en schouders boven de middelmaat uitsteekt, en mee kan met het origineel:

Lunar Magic brengt ons Super Mario World: The Legend Continues

[​IMG] [​IMG]

[​IMG] [​IMG]

[​IMG] [​IMG]

Zoals je op de screenshots kan zien, gaat het hier op een nieuwe overworld en nieuwe levels. Ik ben er gister avond een half uurtje mee bezig geweest, en ik moet zeggen de levels zijn knap pittig, maar erg leuk. Elke mario fan kan met deze totale SMW conversie een hele tijd vooruit lijkt mee.

Maar het mooiste komt nog Lunar Magic _O_ heeft ook een gebruiksvriendelijke level editor waarmee we zelf aan de slag kunnen. Ik heb het even beken en de mogelijkheden zijn er om je compleet persoonlijke mario world te bouwen. Ik ga het zeker proberen, dit is iets dat ik (en ik neem aan velen met mij) namelijk sinds de eerste mario al heb willen doen. Als nintendo het niet doet, dan moeten we het zelf maar doen en beter toch?

Dit is de site waar je al dit moois kan downloaden:

http://fusoya.cg-games.net/lm/index.html

Ik stel voor dat we deze thread gebruiken om ervaringen met de editor uit te wisselen, en te posten over alles wat met mario te maken heeft. Veel plezier ermee, zal wel lukken lijkt me :D

PS: als er na verloop van tijd genoeg mensen zijn die genoeg ervaring met de level editor hebben, kunnen we mischien een XboxWorld mario in elkaar zetten 8)

Laatst bewerkt: 27 mrt 2004
  2. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ziet er mooi uit *niet de grpx, maar het concept* :)

let's see what i'll do with some spare time :D

3. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    wel geinig ik heb supermario op de nintendo 64 gespeelt echt leuk:p

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ziet er leuk uit, het valt me wel op dat het smb3 en smw beelden door elkaar heen zijn, maar wel mooi:cool:

En Mario blijft de game mascotte, mijn eerste spel was ook smw op de snes_O_

5. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    heb mario nooit iets aangevonden. deel 1 was nog wel leuk maar de rest nie.

6. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Kom nou, de 2d mario's waren geweldig _O_
    Hier ga ik mooie uurtjes mee doorbrengen :p

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Let's see :)

Even mee aan de slag gaan :9

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    moeilijke stufffffffffffffffffff

9. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Gedownload maar begrijp er nix van.... moet ik eerst een spel van een cassete van mijn snes naar mijn pc uploaden.....? Of moet ik gewoon eerst die readme file lezen? doe ik nooit 8)
    of moet ik ergens z'n spel downloaden(.smc file)?
    Bvd voor de info

Edit: ik heb nu ergens z'n smc file (super mario world) gedownload en kan deze nu editen. Maar hoe kan ik dit dan nu weer spelen?
    Enja kweet ut, kben een nOOb

Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  10. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand?

11. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
  12. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe speel ik deze lvl's nu? Weet echt niemand het???

13. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
  14. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
  15. Billie Joe

Billie Joe /\/osh

Leuk Bevonden:
    0
    Het record smb3 uitspelen is in 11 minuten zonder dood te gaan._O_ (nie van mij) Ben laatst begonnen met smb3 op de snes en had het zo uitgespeeld. Met 2 fluitjes:)

check deze site [11 minuten] volgens mij is er gecheat8):
    http://www.albinoblacksheep.com/video/smb3.php

Laatst bewerkt: 3 apr 2004
  16. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja die van 11 minuten is met een emulator gedaan en 30 keer ofzo vertraagd en later weer sneller verder gespoeld zodat het echt leek maar het is dus Nep

17. Billie Joe

Billie Joe /\/osh

Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt voor mij niet uit. Ik deed er al zeker meer dan 11 minuten over om wereld 1 uit te spelen. En heb je world 8 al eens uitgespeeld? gewoon zieke levels. En degene in het filmpje speelt level 1 in 6 seconden uit> ik deed er 2,5 minuut over.:confused: Gewoon ziek!

Deel Deze Pagina