Ik had het nog nergens zin staan. Dus vandaar deze thread. In de voortdurende strijd tegen het terrorisme heeft de FBI een verzoek ingediend bij de Federal Communications Commision (FCC) dat ervoor moet zorgen dat alle Amerikaanse Internet service providers hun netwerken geschikt moeten maken voor afluisteren. Mocht het verzoek worden ingewilligd, dan moeten vele internettoepassingen als MSN Messenger en Xbox Live een 'achterdeur' bevatten die het voor de FBI mogelijk maakt af te luisteren. Microsoft zal dan 15 maanden krijgen om de achterdeur in te bouwen, zo niet dan zal Xbox Live illegaal worden verklaard. De FCC neemt de zaak erg serieus, en zegt dat deze ingreep nodig zal zijn om het land te beschermen. "The importance and the urgency of this task cannot be overstated," says the proposal, which is also backed by the U.S. Department of Justice and the Drug Enforcement Administration. "The ability of federal, state and local law enforcement to carry out critical electronic surveillance is being compromised today." The situation is said to be taken seriously by the FCC. Last month, FCC Chairman Michael Powell stressed that "law enforcement access to IP-enabled communications is essential" and that police must have "access to communications infrastructure they need to protect our nation." Slecht nieuws dus voor de terroristen die hun aanslagen voorbereiden onder het genot van een potje Counter-Strike. http://www.gamer.nl/nieuws/21472 Ik vraag me af hoe ze dit ooit willen gaan uitvoeren. Ik bedoel bij een game als Counter strike vliegen de terroristen termen je om de oren. Dus het zal moeilijk zijn om met software alle echte terroristen info eruit te filteren. Dus dan zouden ze met mensen alles moeten afluisteren en dat lijkt me nou niet echt haalbaar.
het is op zich wel nodig, terroristen gebruiken nou eenmaal het internet en waarschijnlijk ook wel xbox live om hun "tactieken te bespreken". Ja inbreuk op je privacy is het opzich wel maar ja dan zien ze maar over diablo2 praten op xbox live. allemaal zo standaard, het is wel goed maar je wilt het nou ook weer niet direct. ach ja..... edit; krijg je ineens een swat team in je huis omdat je het woord bom gebruikte in Halo2.
ik denk dat ze van te voren bepalen welke personen verdacht zijn en dan gaan ze die gaan afluisteren. of er is een of andere computer die bij bepaalde termen gaat afluisteren ofzo en die gesprekken opslaat. ik vraag me af of xboxlive al is gebruikt door terroristen.
tss, dan gaan ze zeker gesprekken van Rainbow Six 3 en Counter Strike afluisteren en dan meteen invallen gaan doen, omdat ze geschiet horen en gasten die over bommen, oorlogstactieken en aanslagen praten
Ik vind het een beetje te ver gegrepen om zo criminelen op te kunnen sporen en afluisteren. Maar opzich is het wel een sim idee. En straks krijg je nog gamertags als: FBI 01, FBI 02...
best wel begrijpelijk al quaida kan makkelijk gebruik maken van xbox live. Ik heb zelfs een keer de gamertag Bin Laden zien staan. Dus je weet maar nooit...
nee alsof die terroristen hun tactieken via een potje CS bespreken: "bombzone is the white house, the counter-terrorist are the secret service, Jamal you go and plant the bomb we will cover you" echt zow onnuttig
maar als er een backdoor in alle software moet komen, heb je dan niet een groot probleem als er een of andere kacker is die erachter komt waar die zit? nog ff en ze verbieden firewalls. En wordt je xbox live niet langzamer als ze al die gegevens gaan checken?
Ik vind dit echt het meest domme overdreven idee van veiligheid dat ik ooit van de feds heb gehoord. Alsof dit ook maar enige zoden aan de dijk zal zetten qua bestrijden van Terroristische aanslagen! Echt, het spasme en de hysterie van de amerikaanse regering plus minor goverments moet echt afgelopen zijn vind ik.
Ik maak me geen enkele zorgen om dit bericht: Alle gesprekken worden automatisch gemonitord lijkt mij, die apparaten slaan op tilt door alle woorden als 'bomb' etc. die genoemd worden, maar je denkt toch niet dat FBI mensen gesprekken ook zelf gaan afluisteren? En zelfs als ze dat gaan doen, Xbox Live is zo groot dat ze dat onmogelijk alles kunnen controleren. Bovendien is de FBI niet bevoegd om mensen in het buitenland op te pakken......datdoet de CIA. Enne... 'schurkenstaten' als Irak, Iran, Syrie en Afghanistan etc. zijn toch niet aangesloten op Live........
Nou wat een onzin zeg dadelijk gaan ze ook nog een wet invoeren die de FBI recht geeft om je post te openen zowel inkomende als uitgaande nou zeg prive zal wel daar uit de woorden boek verdwijnen!!!!!!
wat 'n onzin! Xbox live is idd veel ste groot, en er worden veel termen gebruikt die als terroristisch beschouwd zouden kunnen worden... En als dit echt wordt doorgevoerd, dan gebeurdt dat toch ook voor online gamen op de pc en de ps2?
FBI wil toegang krijgen tot alle netwerken........ ja dus. Overigens is het 'hacken' van PC games tijdens online play alllang mogelijk. Maar het Live netwerk is een afgelsoten netwerk....... apart van het Internet, vandaar dat de FBI het MS expliciet vraagt..... En reken maar dat MS geen enkele keus heeft......
ik wil niet veel zeggen maar amerikaanse politie agente kunnen nooit hier ff in nederland komen om je te arrensteren omdat je paar verdachte woorden zei die geven op z`n hoogst een tip en dan wordt je door nl politie gepakt. Maar ze gaan ook msn afluisteren/lezen. En dan zitten ze te vechten voor vrijheid JEah Sure steeds minder vrijheid krijg je met die wetten en controlles.
stom idee...maarja tis nu natuurlijk het ravijn dempen terwijl de gehele koeienstapel eral is ingespronge...dus ze doen nu echt alles om terroristme tegen te gaan..trouwens wij zullen er echt niks van merken hoor, denk je nou echt dat er een swatteam je tuinhekje platwalst en ok je te arresteren zo dom zijn ze ook weer, al begin ik zelf ook te twijfelen met deze actie...maybe sturen ze sam fisher wel op je af, boeiend dat dat nsa is...national security