DVD kopiëren naar video

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door xboxgangsta, 9 apr 2004.

1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    mijn vraag is dus: als ik een dvd in mijn dvdspeler druk (niet de xbox!) kan ik die dvd dan op de 1 of andere manier overkopiëren naar een videoband in mijn videorecorder?

2. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    *denkt denkt*

Wij hebben bij de Aldi een medion computer gekocht en daar krijgen wij een special ding bij om je computer op je tv aan te sluiten. (Scart). Wij konden toen onze tv gebruiken als beeldscherm en daarop spellen spelen. Toen hebben we een stukje van warcraft III via Videorecorder opgenomen waar ik aan het spelen was.

Volgens mij is dit precies hetzelfde principe alleen nu moet je de dvd opnemen. Je hebt hiervoor dus wel 2 scart uitgangen nodig in je tv. Dus sluit je dvd speler aan, zoek welke zender je de dvd afspeelt. Stel je video recorder in op de zender. dvd afspelen, videorecorder opnemen.

3. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb mijn videorecorden en mijn dvdspeler beide op een soort scartblock(waar meerdere inkunnen aangezien onze tv weinig scartingangen heeft) maar ik dus wel even kijken!

bedankt!

[edit:) nee, het is niet gelukt, is zie alleen maar een zwart flikkerend scherm!

als ik de videorecorder aanzet, kan ik niet de zender opnemen waarop die dvd word afgespeeld, die zender heet DVD(was eerst AV:cool:

Laatst bewerkt: 9 apr 2004
  4. GiovanniG

GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan het ook niet, is op 1 of andere manier beveiligd.
    Gasten die dat verzonnen hebben zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk, zullen daar best wel over nagedacht hebben want zou anders wel erg simpel zijn om een dvd te kopieren.

5. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    als je video wilt opnemen moet je natuurlijk de computer kabel in je video gooien en niet in je tv en dan naar je video

6. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    maar ik bedoel niet de dvdspeler in mijn pc, maar een gewone

7. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Meeste DVD's van nu hebben ook kopieerbeveiliging, Macrovision heet dat volgens mij.
    dan kan je niet de DVD opnemen terwijl je hem afspeelt, dan krijg je storing.
    Er zijn natuurlijk wel manieren voor op je pc om die te omzeilen, maar volgens mij nog niet bij dvd spelers / videorecorders...

:) dus denk dat jouw plannetje moeilijk zou gaan

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    alsnog bedankt!

9. louis2

louis2 Die Hard Xbox-Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    zeker kan dat heb ik gister nog gedaan met american history x>> ik heb de dvd eerst met een scart naar de videorecorder en dan de videorecorder naar de tv>>>ik kan dan op mijn tv instellen dat wat op de dvd wordt afspeeld ook op de videorecorder wordt afgespeeld en dat kan ik dan opnemen. HEEL SIMPEL(NIET DUS)

10. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb het ooit eens gewoon gedaan met me Xbox. Simpel weg gewoon beginnen met afspelen en dan je video recorder dat kanaal laten opnemen en je bent klaar.
    Het punt was dat ik dus wel die storing erdoorheen kreeg (het was dan ook een disney dvd)

11. Green Dwarf

Green Dwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je op het internet zoekt (op sites waar ze dingetjes-waarvan-ik-de-naam-maar-niet-zal-typen verkopen) kunnen je tussenscarts kopen waardoor je zonder problemen kunt kopieren naar VHS of anders via een RF-aansluiting(lukt via je xbox, maar bij modernere DVD-spelers zal dit niet meer lukken.)

Deel Deze Pagina