Hey, misschien kan iemand mij helpen met een probleempje. Ik heb sinsds kort ADSL van XS4ALL. (8mbits downstream) Alles werkt naar behoren, maar sinds vandaag merk ik dat het laden van sites echt zo t*erintraag gaat. En dan bedoel ik ook echt traag! Een pagina laden duurt al ongeveer 4 a 5 sec. Voorheen zat ik gewoon in een fractie van een seconde op een pagina. Waar zou dit nou aan kunnen liggen? Ik heb net mijn pc geformatteerd, dus alles is schoon. Ik heb geen reclames, geen spam, alle cookies verwijderd. Helluup
Ik heb dat af en toe ook wel eens. Maar ik heb zonnet, dan gaat het zomaar opeens f*cking traag, en de dag erna doet ie het weer snel
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Dit komt incidenteel wel eens voor met ADSL, bij mij tenminste (Zonnet). Gisteren toevallig nog, toen kon ik niet meer inbellen, maar een paar uur later deed alles het weer. Als het morgen nog steeds zo langzaam is zou ik gewoon ff een mailtje naar die lui sturen. Niet bellen, want dat duurt een eeuwigheid met die helpdesks.:{
Zou het misschien kunnen komen, doordat ik op dit moment veel aan het uploaden ben? Ben via een P2P proggie iets aan het binnenhalen, waarbij je download en tegelijkertijd voor andere mensen upload.
Zeg je dit omdat ik het zo graag wil horen... of ligt het echt daaraan Btw, mijn upload is sneller dan mijn download nu. Om er gek van te worden
Als jij met KaZaA (bijv.) 40 kb upload, dan blijft er vaak weinig over van je download. Het is namelijk niet zo dat wanneer je uploadt, je downloadsnelheid gewoon hetzelfde blijft..
Upload en download lopen compleet langs elkaar. Of parralel van elkaar. De ene stroom gaat omhoog, de andere naar beneden. Die zitten elkaar dus echt niet in de weg hoor! Pas als die pagina's die je bezoekt heel veel van je upload zouden willen halen (wat betekent dat je dus heel veel info naar ze moet sturen, wat eigenlijk nooit voorkomt), kan het bezoeken van sites wat trager gaan. Dus mijn gok is dat je verbinding even niet zo optimaal werkt, of dat je hebt zitten hannessen met instellingen. Wacht het even af, blijft het probleem dan zou ik idd even de helpdesk van je provider proberen! Of surf naar hun pagina om te zien of er problemen zijn?
Veel uploaden vertraagd wel degelijk je verbinding. Met kabel zeker, met adsl ligt het eraan of je een dubbele of enkele lijn hebt. Wanneer je een enkele lijn hebt (de meest voor zover ik weet) gaat up en down door 1 lijn en wanneer je veel upload gaat je download erg langzaam. Zou dus gewoon je uploads beperken zodat je alsnog fatsoenlijk kan internetten.
Helpdesk bellen heeft geen zin, die zullen gelijk zeggen dat het aan je filesharingprogramma ligt, daar ligt het waarschijnlijk ook aan, heb je het zonder deze aan te hebben staan ook? ik denk het niet. maar om toch te checken of het echt aan de verbinding ligt moet je je pc rebooten en zorgen dat er helemaal geen overige programma''s opgestart worden (vooral geen shareprog''s) en dan naar www.speedtest.nl gaan, daar kun je je upload /download speed checken en als deze lager ligt dan dat voor jou abonnement van toepassing is dan zou je pas de helpdesk kunnen bellen, zij zullen kpn dan je lijn laten doormeten.
FF googlen en zoeken naar netlimiter. Dan kan je per programma kiezen hoeveel de maximale upload van dat programma mag zijn. Natuurlijk de share programma's niet teveel knijpen want dan verkut je die programma's