In discussies lees ik wel eens wat mensen hun console verdedigen door te zeggen dat fabrikanten de hardware/software nog moeten leren kennen en dat daarom de eerste spellen nog niet volledig gebruik maken van alle mogelijkheden/capaciteiten van de console maar slechts een bepaalde percentage. Zo las ik ergens dat bijv. Halo iets van 40-50% van de kracht van de Xbox gebruikt of zoiets in de buurt? Ik persoonlijk zou het graag willen geloven, echter als ik in het laatste level zit met de warthog eindsprint dan begint het beeld op sommige punten waar het druk wordt (veel (bewegende) objecten)) ongelooflijk te haperen, het lijkt wel een diashow, 5 f/sec ofzo. Duidelijk een geval waar de Xbox het zwaar heeft? of ligt dat alleen aan de mijne (verkeerd gebakken processor? ) Als de Xbox het met Halo dan al zwaar heeft dan lijkt me 40% of 50% niet echt kloppen????? Ook met Spiderman merkte ik trouwens sporadische frame-rate drops. Ok ok misschien miereneukerig.
Spiderman heb ik niet, dus daar kan ik helaas niet op ingaan. Maar bij Halo daarentegen heb ik echter niet gemerkt dat de framerate in het laatste level zakte hoor. Niet bij mij iig. Misschien dat anderen dat wel hebben ervaren, net als jij. Maar om mijn mening erover te geven, xbox zal nog zeker weten betere spellen creeeren dan Halo zelf. Het apparaat is gewoon te machtig en nu nog steeds veel te nieuw om nu al een conclusie te trekken over de spellen die er op dit moment bestaan voor de xbox. Dus ik zou zeggen, afwachten maar wat ze ons nog meer zullen bieden
Ik kan niet oordelen over het laatste level in Halo, want zover ben ik nog niet, maar ik weet wel dat je de framerate drops al ziet bij het allereerste intro filmpje aan het begin van het spel. Als ik dit vergelijk met Spiderman, dan loopt deze toch wel een heel stuk soepeler dan Halo. En ik vraag me inderdaad ook af of dit inderdaad zou liggen aan het feit dat niet de volledige capaciteiten benut worden. Misschien is de Xbox toch nog niet snel genoeg!!
Het kan tog verschillen met Halo soms gaat het bij mij ook traag maar vaak gaat de FR wel goed. Als het erg irri is kun je je X-BOX opnieuw opstarten en kijken of het dan goed gaat. PS meestal gaat het met Halo wel goed ik heb zelf geen probleemen met de laatse level van Halo.
Zelf denk ik dat het komt doordat het spel (HALO) oorspronkelijk is ontwikkeld voor de PC, en in feite is gepoort, waardoor de capaciteiten van XBOX niet erg zijn benut. Waarom draait Rallisport Challenge dan stabiel op 60 frames
nej halo is voor xbox gemaakt, niet geport toch? maar halo is afgeracht voor de launch, dus hebben ze de "framerate drop bug" niet kunnen fixen. de xbox kan zeker meer
Yep, geloof ook dat er foutjes in Halo zitten. Je moet maar eens een lijk aan gort meppen en dan dichtbij kijken. Je framerate zakt naar het vriespunt. Maar goed. Welk normaal persoon doet dat nou?
Die framerate drop in dat laatste level heeft volgens mij iedereen hoor. Heb ik het hier geloof ik al es eerder over gehad. Dit hadden ze met wat meer werk er wel uit kunnen krijgen. Ik heb het wel iig. Je moet HALO gewoon vergelijken met bijv. Timesplitters op de PS2. Toen die uitkwam als launchgame zei ook niet iedereen "is dit het maximum wat er kan" en nu is MoH Frontline er en die is honderd keer mooier en beter. Dit gaat (hoop ik) bij de XBox ook gebeuren. Die 2nd en 3rd generation titels worden gruwelijk. Dat vind ik ook een probleem voor XBox. Iedereen vergelijkt de huidige titels van de PS2 met die van XBox en zegt dan van "PS2 is bijna net zo mooi, dus waarom zou ik een XBox kopen". Maar je moet eigenlijk de Huidige XBox games vergelijken met PS2 games van 1.5 jaar geleden. HALO met Timesplitters, PGR met Ridge Racer 5, DOA 3 met Tekken Tag etc, etc, etc......
Als het gaat om bugs/framerate ben ik het gedeeltelijk met je eens. Xbox devs hebben nog ervaring nodig, maar aan de andere kant kunnen ze ervaring met PC games hergebruiken. Hoop niet dat je bedoelt dat men het totale spel moet vergelijken met een PS2 spel van 1.5 jaar geleden. Je koopt toch een xbox om nu te gamen en niet over anderhalf jaar?
ik heb alleen framerate drops als er krasjes op mijn dvd's zitten en dat is nog maar bij 1 game gebeurt en die heb ik omgeruild
Tot zover wordt door iedereen (ook reviewers) framerate drops toegewezen aan de software, neit aan de box. Als je de software niet goed programmeert krijg je ook framerate drops. Dit heeft dus ook te maken met je console 'te leren kennen' in de toekomst zou het dus steeds minder voor moeten komen. Goed voorbeeld van een game die prachtig is en toch geen enekele hapering vertoond is DOA, simpelweg omdat Tecmo deze puur voor de xbox heeft gemaakt. Halo was in beginsel een pc game en ht is maar de vraag hoeveel darvan nog in de programmatuur van terug te vinden is.
Ik heb net men moeder afgemaakt en en vervolgens ook aan gort gemmept maar bij mij blijft de framerate goed hoor
Ik weet niet of jij de Xbox op 60hz hebt staan, zo ja. Dan zou ik hem op 50hz instellen. Van onder meer Halo is bekend dat het niet helemaal geweldig werkt onder pal 60hz.
Ik heb alleen bij RSC een hapering bij het intro, maar Halo doet het bij mij perfect. 'k Heb nog nooit een probleem gehad met m'n xbox, behalve dan dat m'n vriendin de tv bezet houdt...
Het gaat mij er om dat wanneer Pietje met z'n moeder in de winkel staat en naar een scherm met HALO en een scherm met MoH Frontline kijkt, Pietje denkt "nou, die XBox valt me nog best tegen". Maar HALO is een 1st generation XBox titel en MoH is een 3rd of 4th generation PS2 titel. De vergelijking is dus scheef, ff los van bugs enzovoorts. MoH geeft misschien wel het volle potentieel van de PS2 weer. HALO niet dat van de XBox. Capice???
Nee, vind het geen scheve vergelijking. Maar goed, ga maar fijn verder de xbox games vergelijken met ouwe ps2 games. Ik heb toch liever dat segaGT voor xbox alle console racespellen overtreft. Als Xbox nog 1,5 jaar achter zou blijven lopen is het straks een mooi voetenbankje, want dan blijven die Pietjes PS2 kopen.
Moet je je Xbox op 60Hz zetten.. Hapert die niet meer.. Had ik ook op 50Hz... Zette Box op 60Hz, en probleem was weg.. Maar die framedrops in Halo is puur omdat de game de eerste is op de Xbox, en dat het idd. een poort is van de pc... Ja de PC>.. Filmpje had ik 3 á 4 jaar geleden al gezien... En toen zag het er al geil uit.. Maar hoe heet het, die framedrops is gewoon zo omdat de developers de Xbox nog niet voor de volle 100% benutten, en het kunnen ook hun eigen stommiteiten zijn.. Zoiets..
met het zetten op 60 hz is die hapering idd volledig weg. en die haperingen in halo is het schoolvoorbeeld van de gevolgen van een launchrush