Ik heb vandaag deze set gekocht bij de Aldi: Digitale DVD home-cinema systeem • 5 speakers (elk 50 Watt RMS) en 1 subwoofer (100 Watt) • versterker met 350 Watt RMS/sinusvermogen • Leest: DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, VCD, SVCD, Audio CD, CDR, CDRW, Photo-CD en MP3/WMA-CD • 75 Ohm aansluiting • PAL/NTSC compatible • RDS-tuner met FM/AM-stereo met 30 programmeerbare zenders • DTS meerkanaals-toonsysteem • 11 surround modi • decoder voor Dolby Digital • multi-functiedisplay • uitgebreide aansluitmogelijkheden • incl. scartkabel, 2 in hoogte verstelbare luidsprekerstandaards en multifunctionele IR-afstandsbediening • (incl. 3.-verwijderingsbijdrage) per stuk 179.- Ik moet hem nog aansluiten maar hij ziet er iig erg stijlvol uit! Hij heeft zelfs twee van die pilaren om je rear speakers aan te hangen. Wat vinden jullie ervan?
Het merk is Medion. Is bij mij erg goed bevallen. Heb ook al een computer van dat merk. Even wat anders: Hoe ziet het gaatje eruit voor een optische kabel? (Die dus in mijn radio zit). Moet nog ff zo'n optische kabel kopen voor mijn Xbox.
dus als er wat kapot gaat dan heb je 3 jaar gerantie wel aardig heb zelf een pc van de aldie doet het goed
Kan er geen plaatje van vinden, maar als het goed is moet er wel op de achterkant van de receiver bij staan "optical", zal waarschijnlijk in de buurt zitten van de coaxciaal poort. En anders zal het wel in de handleiding staan denk ik. Je kunt natuurlijk ook gewoon die kabel kopen en kijken waar hij in past.
Er is bij mijn weten maar 1 soort optische kabel dus het zou moeten passen, maar ik weet dit niet 100% zeker. Misschien dat Beuker(sr) het wel weet. Moet je even een berichtje posten in dolby thread 5 hieronder.
Bovendien is het ook handig om te weten of hij de beschikking heeft over een Optical IN. EDIT Er zijn wel meerdere soorten optische kabels maar het principe blijft hetzelfde, de kern is vrijwel altijd hetzelfde (glasvezel) alleen gebruikt een receiver de zogenaamde TOSlink-connector, een voorbeeld daarvan is te vinden in de Dolby FAQ (zie sig).
Het is als het goed is een klein (3x3 mm ofzo) viekantje dat uit de reciever steekt dat blokje moet je er uit halen (dat is een beveiliging) en daar moet de kabel in en er moet optical in ofzo iets boven staan zoals hier boven al is gezegt
Dacht je echt voor €179 een dvd speler met decoder te kopen die je liet genieten van de waanzinnige Dolby Digital?
mooi setje voor dat geld, laat je niet gek maken door andere . ikzelf heb een Onkyo TX-SR600E die blaast wel iets harder natuurlijk, maar het is een begin joh.......
Het grote nadeel van dit soort aanbiedingen is gewoon dat de kans heeeeeel klein is dat er idd. een optische ingang op zit. Voor een set met een optische ingang ben je al snel wat meer kwijt.(uitzonderingen daargelaten)
ik vraag me al altijd af wat een optische ingang is?welke voordelen heeft een optische ingang?wat kun je ermee?
met een speciale xbox scartcabel en een speciale optische kabel kun je dan je xbox op 60 hz beeldkwaliteit en met actieve dolby digital afspelen door je dvd steje heen. Zonder zon optische ingang is het geluid hooguit stereo zonder actieve subwoofer enzo.... Geluidkwaliteit is met zon optische kabel ingang en decoder helemaal top en haal je alles uit het spel wat er in zit...mits 5.1 ondersteund wordt natuurlijk.
maar waarom maken ze dan 5.1 sets(net als deze van aldi)zonder optische uitgang.dan heb je toch nog maar stereo sound en geen 5.1 sound of begrijp ik iets verkeerd. dus dan heb je toch niets aan het hele 5.1 set??