Vertraagd geluid

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Murdock, 14 apr 2004.

1. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo luitjes,

Op donderdag 8 april was ik van plan een dvd speler te kopen met dolby digital, Dts en een optische ingang. Na wat winkels kwam ik bij de It's terecht en vond ik een heel leuk setje voor €350. Speciaal gevraagd of er een optische ingang inzat en de verkoopster had gekeken en zei dat ie er in zat. Eenmaal thuisgekomen en uitgepakt bleek het een Optische uit te zijn en had de verkoopster zich vergist met een digitale in. Wij de volgende dag terug en ik een ander setje van €300 gekocht. Een JVC set TH-A25 met optische ingang, Dts en Dolby Digital. Ik blij alles uitgeprobeerd en werkte prima. Maar toen ik na het spelen van Halo de Disk verwisselde met SCPT en het filmpje ging kijken toen leek het wel alsof de geluiden pas later uit de boxen kwamen. En eenmal in het menu werd ook alles pas later afgespeeld. ik alle boxen op standaard gezet maar alles kwam later, geweer schoten etc. Uitendelijk wist ik het probleem te verhelpen door even van Optic in naar Dvd te schakelen en terug maar toen ik een ander spel ging spelen, toen tradt hetzelfde probleem op. Wat opvallend is dat hij telkens wisselt van decoder, Halo erin en er staat dolby digital, Halo laadt een level, Dolby digital icoon weg. Soms doet ie zelfs Pro Logic 2 terwijl dit helemaal niet ondersteunt wordt. Mijn vraag is dus of het normaal is dat dat geluid later uit de boxen komt en wat ik er allemaal aan kan doen. Ik heb de Advanced Scart Kabel en de optic kabel allebei gecontroleerd maar daars niks mis mee. Komt het bijv. ook bij de Logitech Z680 voor. Want als die normaal doet dan koop ik die wel.

Alvast bedankt

2. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb op mijn logitech z680 geen vertraging
    denk toch echt dat het aan jouw setje ligt
    verkeerde instelling misschien off het setje deugt niet

3. (EXG)XenoN

(EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

Leuk Bevonden:
    4
    wij heben dan wel geen logitech z680 maar wij kunnen wel de DELAY instellen denk dat je dat es moet proberen

4. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    heb je op het xbox dashbord (xbox opstarten zonder cd) wel bij sound Dolbi Digital en DTS enabled gedaan?

Zo nee, probeer dat eens..gaat het stukken beter ;)

5. alibi

alibi Guest

de z680 werkt vlekkeloos! echt fantastich geluid en ook als hem echt hard zet blijft-ie zuiver.
    maar je probleem zou in principe opgelost moeten kunnen worden lijkt mij.

maar als alsnog besluit om de Z680 te kopen, dan heb je hier alvast een site waar de goedkoopste setjes vergeleken worden

tweakers

ik heb hem zelf bij Empc Solutions besteld, ging werkelijk perfect!!

6. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
  7. Murdock

Leuk Bevonden:
    0
    Dolby Digital en DTS zijn allebei Enabled, al vanaf het begin dat ik dat ding kocht.

8. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb met mijn sony set (receiver + 5 boxen en 1 sub) de mogelijkheid om verschillende vooraf ingestelde instellingen te kiezen. voor film heb ik bijvoorbeeld optie A, B en C. voor de tv set ik 'm op surround en voor het gamen heb ik een speciale games instelling. als ik een spel speel op de opties A, B of C dan hoor ik inderdaad het geluid later dan het geluid van de tv speaker! lees de handleiding van je Set ff goed door!! mischien staat daar gewoon de oplossing!

9. Murdock

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook naar gekeken, ik kan inderdaad het geluid laten vertragen maar als ik die optie uitzet dan doet hij het alsnog. Heel irritant, schiet je iets af en een seconde later hoor je pas van Pang.

Deel Deze Pagina