Wat te doen tegen spammers op je site?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 15 apr 2004.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Was geen recente thread hier meer over en ze gingen vaak over spam via e-mails, maar mijn probleem is dat ik de laatste tijd overspoeld wordt met spam op mn website (weblog). Constant dezelfde persoon/spam troep van penis-enlargement. Steeds via een nep e-mail en een wisselend ip waardoor bannen geen zin heeft. Ik vind het erg vervelend om deze reacties steeds te moeten verwijderen. Is er niet iets om hier wat tegen te doen, of bestaat er geen bureau om spam te melden oid?

2. GiovanniG

GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ZIJ iets voor je kunnen doen.
    Anders zou ik het ook niet weten.

3. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Alleen voor het melden van Nederlandse spam.
    Op mn weblog komt Engels/Amerikaanse spam. Snap zowieso niet waarom ze mn het op mn weblog zetten, ze snappen ongetwijfeld niet eens wat er staat, maarjah, ze zien vast een reageer-mogelijkheid en denken maar eens constant wat advertenties te plaatsen:mad:

4. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet niet of je bekend bent met het programma ad-aware. Is een anti-reclame scanner voor je pc. Ik had een poosje geleden ook last van allerlei reclame troep op mijn pc en internet. En met dit programma kun je het verwijderen. Het kan namelijk zo zijn dat die spammers een programma op je eigen harddrive hebben geplaatst om steeds die troep te versturen. Dus je kunt het proberen.

Ad-aware is hier gratis legaal te downloaden.
    http://dekooi.tucows.com/preview/236049.html

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Het staat niet op mn pc maar echt op mn website. Mensen plaatsen de reacties van buitenaf, maar kan geen kwaad om ad-aware en spybot te laten draaien.

6. GiovanniG

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien simpele gedachte maar je zegt dat het elke keer hetzelfde is, kan je dan gewoon niet je mail filteren op bepaalde woorden en als hij bijv. dat woord tegenkomt dat tie het dan moet verwijderen.

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Het is een weblog, maar zal eens kijken of er een filter voor reacties is.

8. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    kan je geen ip blocker er op zetten?

9. GiovanniG

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat kan niet want hij zegt toch dat het elke keer een ander IP is :confused:

10. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    excuses moi overheen gelezen|:-

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Als ze blijven posten zet ik gewoon paar dagen reageer-optie uit. Als ze dan zien dat ze niet kunnen posten zullen ze er wel mee stoppen hoop ik, en dan zet ik optie weer aan. Zag zo snel ook geen filter (gaat om weblog van movable type).

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Jah echt vaag is dat! Die moveable type zal wel een bugje hebben ofzo... dat het makkelijk kan... Want ik had ook ergens zo'n logje geinstalleerd, en amper gebruikt. Kwam er ook zo eentje die z'n piemeltje te klein vond...:confused: rare snuiters :p

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wat kunnen mensen toch goed lezen :eek:

Het zijn mensen die reactie's plaatsen, dat kan toch nooit een 'bugje' zijn? Doh.

Mijn tip; Download de nieuwste Movabletype, die heeft een functie waardoor links in reactie's niet zozeer meer als links worden gezien zodat mensen al worden ontmoedigt er op te klikken.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Die optie had ik al uitstaan en verwijder ook steeds al die berichtjes.

15. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien vind je het geen goed idee, maar je kan een login proberen, zoals hier.
    Je moet bijv. aangemeld zijn om een reactie te plaatsen, als iemand dan gaat spammen blok je die vent. Ik kan me niet voorstellen dat iemand steeds nieuwe accounts aan gaat maken om te kunnen spammen.

Nadeel is alleen dat het gebruikersaantal waarschijnlijk afneemt...

Laatst bewerkt: 15 apr 2004
  16. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Heb je weer een helder moment vriend?

Een bugje in de vorm van dat spammers die logs zo makkelijk weten te vinden. Ondanks dat het geen druk bezochte, bekende pagina's zijn...
    Die figuren die aankomen met ad-aware enzo, die kunnen lekker lezen :eek:

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Nieuw login script maken heeft geen zin want dan moet ik ontzettend veel aan standaard script gaan werken en daar heb ik geen zin in en kost me te veel moeite tov resultaat. Wacht wel gewoon af.

18. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Is dit wel iemand , is het geen programma?

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zou ook nog kunnen, dat ze gewoon een prog het web laten afspeuren en overal waar mogelijk is spam neerzetten. Wel triest dan om zo een prog te maken.

20. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Jah precies wat ik dus dacht...
    Maarja volgens WouteR kan dat niet... Hij gelooft waarschijnlijk ook dat alle spam rotzooi die hij in z'n mailbox ontvangt persoonlijk naar hem geschreven is...

Deel Deze Pagina