Jah... dat heet een Dual Boot. Welke 2 wil je erop? want de volgorde maakt nogal verschil... Bijvoorbeeld eerst '98 en daarna XP, andersom gaat niet.
Das weer eens niet waar. Als je Partition Magic gebruikt (of Fdisk ofzo) moet je twee primaire partities maken en dan de gene die je als eerste wil hebben instellen als Active. Gebruik dan een programma als Lilo of een andere boot manager om de rest te regelen
Download fdisk(.cmd geloof ik) zet het op diskette en herstart je computer in msdos mode, start fdisk van je diskette en verwijder de partities die je hebt, maak dan een primaire partitie aan en een extended partitie, als het goed is heb je dan 2 partities. Dan installeer je eerst xp op je C partitie en debian op je d partitie. Laat het formatteren van je partities maar over aan de setup van xp en debian, die doen dat zelf wel. oh en als je al 2 partities hebt dan kan je gewoon gelijk installeren. Belangrijkste is dat je eerst xp doet en dan debian (dat was in ieder geval de volgorde voor mij met xp en redhat).
Hij is al oud maar ik heb nu een probleempje met mn dual boot. Ik had eerst Windows 2000 en Windows 98 als dual boot. Nu ging ik Windows XP er op zetten. Nu ben ik zo slim geweest om mn C partitie waar 2000 op staat te formatteren en vergeten de boot sector bestanden er op te zetten. Windows 98 staat nog gewoon op mn D schijf. Na het installeren van XP kom ik nu dus meteen in XP zonder het schermpje om te kiezen welk besturingssysteem ik wil. Bij Windows 2000 kon ik gewoon Windows 98 nog installeren (zonder problemen), maar als ik het zo lees kan dit bij XP niet meer. Hoe kan ik nu weer in 98 komen zonder XP en 98 opnieuw te moeten installeren. Ik wil in 98 om te gamen omdat XP zoveel van mn CPU en RAM geheugen vreet (AMD Athlon 2200+ en 256MB RAM) Volgens mij moet ik gewoon de regel van Windows 98 in mn boot.ini zetten, maar ik weet niet meer hoe die regel eruitziet. Nu is die zo: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Ik wil dus Windows 98 er aan toevoegen, die staat in D:\Windows Wie weet hoe dit moet?