Eindelijk is het zover, het 2de deel van Ghost Recon is aangekondigt. Voor de gene die niet precies weten wat Ghost Recon voor spel is, lees hieronder verder. Wat is Ghost Recon? Ghost Recon is een tactical shooter. Dat houdt dus in dat je team based opstap gaat om de wereld van gevaar te behoeden. Je speelt met 2 team, alpha en bravo, elk bestaande uit 3 soldaten. Je kan zelf met 1 soldaat te gelijk spelen. Tijdens de missies heb je ook een kaart, waarop je je teams naar posities kunt sturen. Ook kun je aangeven of ze door moeten spelen of niet (hold) Aan het begin van je missie heb je de keuze om je team samen te stellen, waarbij je ook de beschikking hebt tot een ruime keus aan wapens. Tot nu toen is ghost recon eerst op de pc verschenen, en daarna op de ps2, waarop de xbox en de gamecube volgden. Nadat deel 1 een groot succes was, kwam Ghost Recon island thunder uit, een stand-alone versie op het eerste Ghost Recon deel. Deze bevatte nog betere online modussen dan het origineel. Want Ghost Recon was namelijk een van de eerste xbox live games. Ook dit deel werd een succes. Het eerst volgende deel in de Ghost Recon serie is Jungle Storm, die helaas niet op de xbox uitkomt. Daarna komt gelukkig Ghost Recon II uit, op alle next-gen consoles (ps2, ngc, xbox) en de pc. Wat kunnen we verwachten van Ghost Recon II? Met Ghost Recon 2 is Ubisoft van plan zich wederom stevig te plaatsen in het militaire shooter genre. In Ghost Recon 2 zal de speler wederom aan het hart staan van de internationale conflicten van de toekomst. Dit maal vind het onheil plaats in Oost Aziƫ, en zullen jij en je elite soldaten korte metten moeten maken met een groepering die de hele wereld bedreigd. Het spel zal deze maal de wat verouderde grafische engine van Ghost Recon laten vallen om volledig nieuwe en mooie graphics te kunnen vertonen. Ook het online gedeelte, waar de titel vooral om bekend stond, zal volledig aanwezig zijn, en spelers zullen wederom het online strijdveld kunnen betreden om elkaar af te troeven in de tactische shooter. Veel meer is er nog niet bekend dus over het nieuwe deel, en er zijn ook nog geen screens vrijgegeven, maar die zullen snel volgen. Voor meer informatie: Ghost Recon website website ontwikkelaar redstorm uitgever ubisoft Review deel I review xbw Developed by Ubisoft's award-winning Red Storm studio, Ghost Recon 2 launches on next-generation consoles and PC this Holiday season. The game is set in the chaotic battlefields of tomorrow, and will offer gamers an insider's view of the way large scale conflicts will be fought in the near future. "Ghost Recon has established itself as a mega-selling franchise, and we've retained the core elements that made the first game such a success," said Laurent Detoc, President of Ubisoft, Inc. "But for Ghost Recon 2, we wanted to dial up the intensity and adrenaline to create an experience of total war. We've retooled and improved every aspect of the game, and have integrated a host of incredible new features - and the result is amazing. You will truly feel like you are the hero of a near-future war movie when playing this game."
wOOt deel 2 ! Ik heb deel 1 nooit zo heel vaak gespeeld maar het is wel een wreed spelletje ! \o/ \o/ \o/ Weer een voor mijn Wannahavez lijst
Ik zelf kijk erg uit naar deze game, ik heb ghost recon en ghost recon island thunder, en die vond ik allebei erg goed, dus hopen dat de nieuwe ook van de zelfde , hoge kwaliteit is. Wat zouden jullie trouwens veranderd zijn t.o.v. het eerste deel en island thunder? Ik zelf ben erg blij met de nieuwe engine, maar hoop nog op nieuwe online modus(sen) En natuurlijk meer wapens, meer maps, en een betere A.I.
Er wordt al steeds meer bekend over de game. De eerste csreens zijn er al, en ook is de officiele website geopend. De game staat nu gepland voor november 2004 officiele site: klik
Het leek allemaal goed te worden totdat de bevestiging van 3rd person shooter kwam. Hoe kan een shooter nou ooit werken in 3rd person? Ik vind dat het van geen kant speelt. Weer een topper verneukt door de commercie. (RBS wordt de 1st person shooter en GR de 3rd person shooter van het Tom Clancey merk)
Yep word third person, al meerdere malen gelezen. Jammer, anders had ik hem vast gekocht, nu weet ik het niet zeker. TPS speelt meestal bagger en arcade.
Helemaal zeker dat et TPS wordt? Ander had ik em idd ook gekocht, nu weet ik et idd ook niet meer zeker.
SOCOM 2 (in vele opzichten realistischer dan Ghost Recon) en de Battlefield series laten zien hoe goed first and third person views gecombineerd kunnen worden. Bij racegames zit men toch ook niet te zeuren dat de game meer biedt dan alleen een cockpit view (of alleen een 'behind the car' view). William
Tuurlijk niet, maar zoals je miss kan begrijpen, gingen XiroKe en ik eruiot dat er alleen TPS view kwam. Dan zou et jammer zijn.
Ik weet het dan niet.... First person heeft toch echt me voorkeur, maar het kan echt misgaan met 3rd person. Splintercell heeft wel een goede third person, maar die kan je hier niet goed mee vergelijken. Brute force heeft ook thrid person, maar om eerlijk te zijn vloede dat een beetje nep aan. Ze moeten dus wel met iets geniaals komen willen ze me overtuigen.
Ik heb Ghost Recon en die heb ik met veel plezier uitgespeeld. Afwachten hoe deeltje 2 wordt! Maar als het inderdaad Third Person wordt, is hij niet aan mij besteed. Zo'n spel speel ik liever in First Person. Dat verhoogt het realisme vele malen!
Een directe quiote van het GR2 forum: Gelukkig is er nog steeds 1st person view. Dat probleem is ook weer opgelost . Verder ik zeer uit naar dit spel. Ik speel elke week nog wel potjes GR of GRIT op live en het is geweldig.
Ow, dus de Third Person View is gewoon optioneel! Dus de First Person zit er nog gewoon in, dat maakt het wel interesanter
Met dank aan FeaR die het in het e 3 topic had gepost, post ik het ook hier: http://ghostrecon-2.com/teaser/ Hier zijn screens te vinden, de eerste trailer en een video demo. Ik zal de trailer echt kijken, ziet er zo goed uit! (jammergenoeg niet in-game)