ik raad juist de 64 bit processoren af.. naja.. in dit vroege stadium dan.. Ik bedoel, ze zijn flink duurder op dit moment dan de gewone 32bit processoren. En zijn maar ietsjes sneller. Verder kun je wel zeggen dat je dan voorbereid ben op de toekomstige spellen. Maar laten we niet vergeten dat de gamesontwikkelaars ook weten dat maar een heel klein deel van de mensen 64bit processoren heeft. Zeker omdat intel nog geen 64bit processor voor consument heeft. Er zal dus niet van de een op de andere dag overgeschakeld worden naar 64bit games/programmas. Dat zal nog wel een jaartje of 3/4/5 duren.
Ook leveren de 64bit processoren nogal wat problemen op. Zo MOET je een speciale versie van windows hebben en leveren een hoop aantal andere programmes fouten op omdat ze niet voor 64bit zijn geschreven.
Er zal vast en zeker nu iemand met het argument komen dat je met een 64bit processor (en dan moet je ook een duurder 64bit moederbord hebben) dat je dan voorbereid ben voor de technologische (lees hardware) toekomst. Maar laten we niet vergeten dat je echt niet moet denken dat je op dit moederbord over een jaar of 2.5/3 (als het de moeite waard is voor een nieuwe processor) dat je er dan nog een nieuwe processor op kan zetten.. Dan zal waarscheinelijk de socket veranderd zijn en mocht dat niet het geval zijn dan is de hardware niet compatible meer. En dan zul je tot vervanging van het moederbord over moeten gaan. Wat een dure zaak word. (en veel werk) En dan kun je beter gewoon een nieuwe pc kopen hoor.
Dus ik denk dat je vrij content moet zijn met het geen dat je nu bij elkaar heb. Hier kan je echt wel een jaartje of 3/4 mee vooruit.
Laatst bewerkt: 21 apr 2004