virus

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door nightwolf, 20 apr 2004.

  1. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    yo ik heb een splinter nieuwe pc
    zon 2 weken oud maar nu begint hij de laatste paar dagen er vaag te doen>
    wat is nou het probleem? als ik hem aan zet dan start hij 1 van de 10 keer goed op en de rest geeft hij de melding
    detecting primary master...press F4 to skip
    staat hj eerst heelemaal niks te doen 2 a 3 minuten en daarna zecht hij : disk boot failerrror pleas insert system disk. :confused:
    nu heb ik bij het begin er op geled wat hij allemaal aan het laden is en daar stond ook bij Trend chipawayvirus R is dit een virus?? en zo ja hoe krijg ik dit weg? ik heb al paar keer adaware er over .laten gaan en ik heb ook norton anti virus 2003 m,aar als ik hem paar keer opnieuw opstart doet hij SOMS normaal maar meestal blijft hij gewoon hangen en doet de muis ook niks meer alleen het toetsen boord :confused: plzzz help me
    :eek: :'-( wandt voor een pc van 1759 € ben ik niet van plan zo te gebruiken|:- dus alvast bedankt voor julie hulpO-) _O_
     
  2. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    heb je geprobeerd alles te formatteren endan windows opnieuw te installeren?
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij is je HD niet helemaal goed. Zit alles goed aangesloten? Of kan ie gewoon bijna kapot zijn. Heb je niet toevallig een hd over om het te proberen.
     
  4. Hit `em hard

    Hit `em hard gimme one of those!!

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    3
    DUDE zeg dan niks!!!!!|:-

    als ik het zo hoor dan zal waarschijnelijk je ide kabel naar je hd niet goed vast zitten.. maak even los en druk alles weer goed aan.... mocht dit niet lukken dan moet je hem terug naar de winkel brengen....

    ps. en dus niet gelijk formatteren en windows opnieuw installeren, dit is hoogst waarschijnelijk een hardware prob.

    suc6
     
  5. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    Ik zou je toetsenbord ook een laten nakijken...

    d of dt fout maken ok... maar want met dt??:confused:

    mwah het beste kun je wel je pc formateren, ff schone windows install kan geen kwaad
     
  6. picht

    picht XBW ADDICT

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zo maar dat je harde schijf niet meer begint te draaien..
    Zou maar snel terug gaan naar de winkel voor garantie.
     
  7. willow

    willow xbox360!!!

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    deze jongen heeft net een nieuwe pc, dan mag dit probleem tog niet........zowiezo niet!!!

    maar ik zou egt niet formatteren als die net nieuw is, gewoon ff terug gaan met je kast en laten testen...

    en voor virussen zou ik gewoon lekker de nieuwste norton antivirus gebruiken, dus 2004!!

    suc6 ermee
     
  8. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    maar daarna doet hij gewoon alles wel :confused: hij is snel enzow maarjah ik gah nu effe me pc openmaken en nakijken
     
  9. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoeits had me neefje ook ongeveer. Er waren allerlei dingen omgezet in de bios. aangrzien ik mensen ken die veel met pc's doen, kwam er zo'n iemand ff langs. Hij heeft et toen gefixt. Kijk ff in je bios misschien zit het daar fout.
     
  10. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    maar het is aleen bij het opstarten,heel vaak zecht hij dat en dan start je hem paar ker opnieuw op en dan doet hij alles gewoon perfect maar ook bij het begin als hij wel nromaal is opgestart dan kan je nog niks doen als ik bijvoorbeld op wanadoo klik dan duurt het cker een minuut vorrdat hij wat gaat doen maar daarna hgaat alles gewoon zo foking snel en dat is gewoon het vage ...maar wat betekent dan :L trend chipawayvirus r?? wandt het woord virus staat er in dus ik d8 dat het een virus zou kunnen zijn wat alles vertraagt??
     
  11. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    zit er geen garantie meer op ofzo?
     
  12. bilsplijter

    bilsplijter Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je die PC gewoon in de winkel heb gekocht (duh..) en dat die maker alles voor jou heeft geinstalt he ??
    misschien dat je een paar verkeerde drivers heb ofzo.

    (Had een maat van mij ook, dikke PC gekocht beste van het beste, blijkt er de verkeerde drivers op te staan :confused:)
     
  13. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    nou een vriend van me vader heeft zon eigen computerwinkel en daar hebben we dus zon ding gehaalt maar hij heeft het alltijd goed gedaan ( 2 weken lol ) maar nu in eens :mad: mja ik ben eerst zelf aan het proberen en anders laat ik hun maar kijken
     
  14. Supercharged

    Supercharged Active Member

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Trend chipawayvirus is voor zover ik weet een oude virusscanner van Trend Micro , die niet meer ondersteund wordt. (Kan er alleen nog maar press releases van vinden uit 1998...)

    In ieder geval geen virus dus... :)
     
  15. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Als ik zoiets had... ging ik naar de winkel toe.
     
  16. SirMarco

    SirMarco SMW

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    IK denk dat er iets is met je harde schijf er staat dat hij de primary master niet kan vinden misschien ff in je bios kijken en de default settings laden anders ff je kabel van de harde schijf controleren anders terug gaan naar de winkel.
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    geeft hij hem in de bios wel goed aan? mischien dat je hem eerst ff opnieuw moet laten zoeken naar hd's ofzo
     
  18. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb alles nagekeken,maar alles zit wel goed vast enz dus
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Goedemorgen allemaal.

    Ik word getroffen door iets heel vaags. Het is op 1 of andere manier me pc binnen gekomen, en is echt super irritant. Aan het begin blockte het me internet en me configuratiescherm. Nu nog steeds, maar gedeeltelijk. HEt is zo'n leuk ding van een spyware bedrijf, die eerst hun ' programma' op jou pc zetten, om daarna ter zeggen dat je pc geen bescherming heeft en dus schakelen zij veel internet dingen uit. En natuurlijk, als jij hun anti-spybot programma koopt, halen zij het er voor je uit. Nou zijn ze denk ik volgens de wet verplicht om heel klein onderaan de pagina te zetten hoe je het weg krijgt. Ze noemen verschillende manieren, maar geen enkele werkt...

    sorry ,dubbelpost

    dit bieden zij als mogelijkheden.




    Nou dit, werkt dus echt voor geen ene flikker. Maar er zijn meer mogelijkheden:



    niet heel verwonderlijk, maar dit werkt dus ook niet.... Dan bieden ze nog aan om ad-aware en spybot search&destroy te downloaden... Heb ik dus gedaan, maar ook dat werkt niet. Weet iemand van jullie wat het probleem is of heeft iemand een tip?
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2004
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    hoe heet het programma?
     

Deel Deze Pagina